
80% dintre români caută în mod special produsele românești
când merg la cumpărături;
3 din 4 iubitori ai produselor românești ar plăti chiar și
30% în plus pentru acestea pentru că-și doresc să contribuie la bunăstarea României;
Când vine vorba despre produsele alimentare, de îngrijire
personală și de curățenie, consumatorii români pun calitatea și siguranța pe
primul loc, arată cel mai recent studiu în domeniul retailului realizat
de MKOR Consulting în
luna octombrie.
2 din 3 români aleg produsele de consum care le oferă cel
mai bun raport calitate‑preț, iar pentru 51% calitatea este mai importantă
decât prețul. În plus, înainte de a decide să cumpere un articol, jumătate
dintre consumatori se asigură că produsele conțin ingrediente sigure și de
calitate.
Produsele autohtone răspund nevoilor consumatorilor români,
bucurându-se de o mare apreciere în rândul acestora.
96% dintre consumatorii români includ în coșul lor lunar de
cumpărături produse alimentare, de curățenie și de îngrijire personală
românești.
Mai mult, 80% dintre ei caută în mod special produsele
autohtone când merg la cumpărături, fie alegându-le de pe rafturi în locul
celor străine, ori de câte ori au ocazia (51%), fie alegând anumite magazine,
tocmai pentru că oferta acestora include produse românești (29%).
Mai mult de trei sferturi dintre cei ce aleg cu precădere
produsele ”Fabricat în România” ar fi dispuși să plătească cu 30% în plus, în
medie, pentru acestea.
De ce ar face acest lucru?
În primul rând pentru că iubesc România și în felul acesta
simt că pot contribui la bunăstarea ei. 47% dintre ei cred că așa pot susține
companiile românești și 37% vor să ajute micii întreprinzători, cumpărându-le
produsele.
În plus, produsele autohtone se bucură de o apreciere mai
mare în rândul consumatorilor: 43% cred că sunt superioare din punct de vedere
calitativ, iar 39% le consideră mai naturale comparativ cu cele din import.
”Deși se bucură de o foarte mare apreciere în rândul
consumatorilor, produsele românești nu se bucură de o promovare pe măsură.”,
afirmă Luiza Coneac, Research Manager MKOR Consulting. 47% dintre consumatorii
de produse românești consideră că acestea sunt doar în mică măsură promovate ca
„Fabricat în Romania”.
Doar 4% dintre români spun că ar alege produsele de import
în locul celor autohtone. Însă chiar și aceștia o fac mai ales pentru că nu
găsesc rapid, la îndemână, produse românești (24% dintre cei care aleg produse
străine), nu au suficientă încredere sau nu sunt informați despre calitatea
produselor locale (22%) ori pur și simplu nu știu care sunt produsele românești
pentru că nu sunt suficient promovate (17%).
Studiul „Preferința pentru produse românești” a fost
realizat de MKOR Consulting în perioada septembrie-octombrie 2018, pe un
eșantion de 1,067 respondenți cu vârste cuprinse între 18-54 ani, reprezentativ
național pe criterii de gen, vârstă și distribuție regională. Nivelul de
încredere este de 95%, cu o marjă de eroare de 3%. Raportul complet poate fi
descărcat gratuit la: https://mkor.ro/studii/produse-romanesti-2018/
***
MKOR Consulting (https://mkor.ro/)
este o agenție de cercetare de piață inovativă, care combină experiența
practică în afaceri, know-how-ul la nivel MBA și expertiza de top pentru a
oferi o înțelegere aprofundată a mediului de business. În activitatea sa, MKOR
Consulting acoperă toate tipurile de cercetare și oferă o flexibilitate
crescută clienților săi, cu scopul înțelegerii și livrării celor mai detaliate
perspective asupra pieței.
MKOR Consulting dezvoltă o serie de proiecte de cercetare
proprii, pe care vă invităm să le parcurgeți în mod gratuit pe site-ul
agenției: https://mkor.ro/studii-proprii/
MKOR Consulting este fondat de către Corina Cimpoca, un
profesionist cu peste 12 ani de experienţă în marketing şi cercetare de piaţă.
Corina are titlul de MBA, obținut la Cotrugli Business School. De-a lungul
carierei sale, a colaborat cu mai multe organizaţii în calitate de manager de
marketing şi PR şi a iniţiat mai multe proiecte antreprenoriale.