Acest site utilizează cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si anunturile, pentru a oferi functii de retele sociale si pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de retele sociale, de publicitate si de analize informatii cu privire la modul in care folositi site-ul nostru. Acestia le pot combina cu alte informatii oferite de dvs. sau culese in urma folosirii serviciilor lor.

Afisare ❯
Ok


Necesare(1) ➧
Preferinte(0)➧
Statistici(2) ➧
Marketing(1) ➧
Neclasificate(0) ➧

Cookie-urile necesare ajuta la a face un site utilizabil prin activarea functiilor de baza, precum navigarea in pagina si accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate functiona corespunzator fara aceste cookie-uri.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
_userCookiesbusinesswoman.ro Stocheaza consimtamantul utilizatorilor referitor la utilizarea modulelor cookie pentru domeniul businesswoman.ro 1 anHTTP

Cookie-urile de preferinta permit unui site sa isi aminteasca informatii care se modifica dupa modul in care se comporta sau arata site-ul, precum limba dvs. preferata sau regiunea in care va aflati.
Noi nu utilizăm cookie-uri de acest tip

Cookie-urile pentru statistica ii ajuta pe proprietarii unui site sa inteleaga modul in care vizitatorii interactioneaza cu site-ul prin colectarea si raportarea informatiilor in mod anonim.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
_gabusinesswoman.ro Inregistreaza un identificator unic care este folosit pentru a genera date statistice legate de modul in care utilizatorii folosesc site-ul. 2 aniHTTP
_gidbusinesswoman.ro Inregistreaza un identificator unic care este folosit pentru a genera date statistice legate de modul in care utilizatorii folosesc site-ul. SessionHTTP

Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmari pe utilizatori de la un site la altul. Intentia este de a afisa anunturi relevante si antrenante pentru utilizatorii individuali, asadar ele sunt mai valoroase pentru agentiile de puiblicitate si partile terte care se ocupa de publicitate.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
collectgoogle-analytics.com Este utilizat pentru a transmite date despre dispozitivul si comportamentul utilizatorului catre Google Analytics. Sessionpixel

Cookie-urile neclasificate sunt cookie-uri in curs de clasificare, impreuna cu furnizorii de cookie-uri individuale
Noi nu utilizăm cookie-uri de acest tip

Men we like
Mugur Varzariu: ‘Less is more‘ functioneaza de fiecare data
Experienta lui de peste 15 ani de zile, combinata cu skill-urile vizuale si munca sa de aparator al drepturilor omului, fac din Mugur Varzariu un puternic speaker motivational si un generator de continut pentru branduri curajoase si aspirationale.


 

Cunoscut activit care se implica total in problemele sociale care rezoneaza cu el, Mugur Varzariu a tinut numeroase discursuri despre drepturile omului si implicare sociala in Romania si in strainatate, dar in acelasi timp este cunoscut si pentru expertiza lui in branding si strategie de marketing. Experienta lui de peste 15 ani de zile, combinata cu skill-urile vizuale si munca sa de aparator al drepturilor omului, fac din Mugur Varzariu un puternic speaker motivational si un generator de continut pentru branduri curajoase si aspirationale.

 

 

- Cum ai ales lumea publicitatii si comunicarii? Care au fost factorii care te-au determinat sa mergi pe acest drum?

 

Mi-am inceput cariera la Unilever. La un moment dat trei departamente mi-au facut o oferta: sales (Area Sales Manager), commercial si marketing. Am trecut prin toate pentru a intelege cum functioneaza business-ul si in cele din urma am ramas in marketing. Componenta de creativitate a fost elementul care m-a apropiat si identificat cu marketingul.

 

-Ai regretat vreodata aceasta decizie?

 

Sa lucrez in marketing, alaturi de investitia in literatura in copilarie, sunt printre cele mai bune decizi din viata mea. In business, procesul  pozitionarii strategice este un exercitiu al mintii de neegalat.

 

- L-ai adus pe Jack Trout in Romania. Cat de importanta a fost aceasta miscare pentru piata de din Romania?

 

Trout and Partners este o companie ce ofera servicii de pozitionare strategica. Impreuna cu clientul stabileste directia si elementul de diferentiere (uneori, cand este un client deschis la idei noi si creative, putem sa lucram impreuna chiar si la produs). Din aceasta pozitionare strategica decurg ulterior si brandingul si comunicarea.

 

- Cum ai caracteriza piata de strategie locala?

 

Piata de strategie si comunicare este inca fragila. Pe de-o parte multi consultanti inca nu inteleg ca batalia se da in mintea consumatorului si, pe de alta parte, companiile locale nu prea indraznesc sa inoveze si, de cele mai multe ori, avem de a face cu ‘me too products’. Ideal este sa te diferentiezi chiar la nivel de produs. Este o iluzie sa crezi ca pe o piata stabilita, cu 3-4 jucatori consacrati, poti sa lansezi un produs ‘me too’ si sa rezolvi batalia din comunicare sau si mai rau, dintr-un pret mai mic.

 

Din pacate, chiar si acum, la multi ani dupa lansarea conceptului de pozitionare in mintea consumatorului, inca mai sunt companii care isi doresc sa faca de toate pentru toti. 

 

- Ce consideri ca ar trebui schimbat si de ce?

 

Ideea de ‘me too‘ trebuie abandonata. Cand competitorul tau o ia la stanga tu trebuie sa ai curajul sa o iei la dreapta. ‘Less is more‘ functioneaza de fiecare data si nu inseamna sa pierzi ceva, ci inseamna sa castigi fara echivoc acolo unde conteaza.

 

- Sunt clientii mai deschisi fata de anii trecuti sau nu? 

 

Pentru a gasi clientii deschisi la acest proces va invit sa cautati clientii care nu se bat pe pret. Multi dintre clientii romani nu au rabdare. De cele mai multe ori se pleaca la drum fara o directie strategica precisa, fara un element de diferentiere. Nu se aloca suficient timp constructiei marcii. Campaniile de vanzari inghit campaniile de constructie de marca. Au existat si cateva exemple de fonduri de investitii care au incercat sa preia o marca si sa o dezvolte, pentru ca apoi sa o vanda, dar nici aici nu au fost inregistrate mari diferente. 

 

- Cum va pozitionati voi pe piata, din acest punct de vedere?

 

Compania pe care o conduc parcurge alaturi de client trei mari procese: 

analiza situatiei. In aceasta prima faza nu ne sfiim sa ii spunem clientului ca are unghiile murdare si pantofii nefacuti. Noi nu suntem oglinda din Alba ca Zapada. Numai stiind exact cum stam putem decide clar ce trebuie facut.

stabilirea elementului de diferentiere - strategia de pozitionare si marketing

sprijin in identificarea strategiei de comunicare – consultare in identificarea acelei idei de creatie care aduce la viata cel mai bine elementul de diferentiere.

 

- Care au fost cele mai mari provocari in aceasta industrie pana acum?

 

Marile provocari sunt legate de personalul calificat. Strategia este o expresie a creativitatii. Muschiul creativitatii trebuie flexat pentru a fii eficient. Si pentru asta, intreaga ta existenta pe acest pamant este definitorie. Si inca ceva. Stabilirea directiei strategice nu este un proces democratic. Liderii companiilor locale trebuie sa accepte ideea ca nu pot astepta un raspuns de la portar, sofer sau sotie daca directia strategica este buna sau nu.

 

- Cum ai spune ca a evoluat in ultimii ani?

 

Din pacate nu cred ca putem vorbi de o evolutie. Criza economica din 2008 a dat peste cap un inceput si asa fragil al gandirii strategice. Mai avem putin si ne intoarcem la campanii de genul ‘V-am prins vrajitoarelor’. 

 

- De ani buni esti foarte implicat in zona de CSR in Romania. Ce crezi ca inca mai au de invatat companiile prezente in Romania din acest punct de vedere?

 

CSR este un acronim care suna bine. Mai ca poate fi confundat cu Crime Scene Reconstruction Lab din NYPD. Si aici este multa politica si multe interese. Nu conteaza atat de mult ce este nevoie, cat ce da bine. Daca departamente de marketing poti sa contruiesti cu oameni care urasc marketingul, departamente de CSR cu oameni indiferenti la problemele semenilor lor este imposibil sa construiesti. Pentru multi este o forma de a nu mai da banii la stat si de a-i rula printr-o fundatie proprie…Se pierd energii pentru ca fiecare incearca sa ajute separat un milion de cauze. Din acest motiv nu se vad niciodata rezultate. 

 

- Ce sfaturi le-ai da?

 

Nu prea poti sa dai sfaturi in probleme ce tin de suflet. Daca totusi vrei un sfat, sa nu mai fuga de cauzele nepopulare. Toate companiile sunt sensibile la problemele copiilor bolnavi in timp ce nicio companie nu este sensibila la drama copiilor romi care sunt alungati din case si nu au ce manca.

 

- Incep companiile sa gandeasca sustenabil si la noi sau sunt doar miscari de branding?

 

Gandirea sustenabila atrage implicare la nivel de sistem si schimbare de legislatie sau stopare a unor abuzuri. Cati se implica astfel? Cei mai multi dau un banut cat sa doarma linistiti. Asa cum un individ da de pomana unui cersetor la un colt de strada.

 

- Cat de greu crezi ca este in ziua de astazi pentru o companie noua sa inoveze si sa se diferentieze pe piata?

 

Cred ca daca inainte de orice alt demers te arunci cu capul inainte si vrei ca o reclama sa iti rezolve problemele, este imposibila diferentierea. Daca te gandesti la diferentiere inca din momentul in care iti alegi piata, cu putin efort si sprijin poti sa ai lumea la picioarele tale. 

 



parerea ta
 
comentariu
numele si prenumele*
email*
 


   politica de confidentialitate   politica cookie
X