Acest site utilizează cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si anunturile, pentru a oferi functii de retele sociale si pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de retele sociale, de publicitate si de analize informatii cu privire la modul in care folositi site-ul nostru. Acestia le pot combina cu alte informatii oferite de dvs. sau culese in urma folosirii serviciilor lor.

Afisare ❯
Ok


Necesare(1) ➧
Preferinte(0)➧
Statistici(2) ➧
Marketing(1) ➧
Neclasificate(0) ➧

Cookie-urile necesare ajuta la a face un site utilizabil prin activarea functiilor de baza, precum navigarea in pagina si accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate functiona corespunzator fara aceste cookie-uri.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
_userCookiesbusinesswoman.ro Stocheaza consimtamantul utilizatorilor referitor la utilizarea modulelor cookie pentru domeniul businesswoman.ro 1 anHTTP

Cookie-urile de preferinta permit unui site sa isi aminteasca informatii care se modifica dupa modul in care se comporta sau arata site-ul, precum limba dvs. preferata sau regiunea in care va aflati.
Noi nu utilizăm cookie-uri de acest tip

Cookie-urile pentru statistica ii ajuta pe proprietarii unui site sa inteleaga modul in care vizitatorii interactioneaza cu site-ul prin colectarea si raportarea informatiilor in mod anonim.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
_gabusinesswoman.ro Inregistreaza un identificator unic care este folosit pentru a genera date statistice legate de modul in care utilizatorii folosesc site-ul. 2 aniHTTP
_gidbusinesswoman.ro Inregistreaza un identificator unic care este folosit pentru a genera date statistice legate de modul in care utilizatorii folosesc site-ul. SessionHTTP

Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmari pe utilizatori de la un site la altul. Intentia este de a afisa anunturi relevante si antrenante pentru utilizatorii individuali, asadar ele sunt mai valoroase pentru agentiile de puiblicitate si partile terte care se ocupa de publicitate.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
collectgoogle-analytics.com Este utilizat pentru a transmite date despre dispozitivul si comportamentul utilizatorului catre Google Analytics. Sessionpixel

Cookie-urile neclasificate sunt cookie-uri in curs de clasificare, impreuna cu furnizorii de cookie-uri individuale
Noi nu utilizăm cookie-uri de acest tip

Fashion & Beauty
Când publicitatea şi marketingul se combină cu fashion-ul într-un proiect de succes
Iubitorii și creatorii de fashion și-au dat iar întâlnire pentru o nouă competiție fashionFANatic. FAN Courier și-a luat iar rolul de susținător al creativității în serios și a dat startul înscrierilor în platforma dedicată tinerilor designeri români


 

Iubitorii și creatorii de fashion și-au dat iar întâlnire pentru o nouă competiție fashionFANatic. FAN Courier și-a luat iar rolul de susținător al creativității în serios și a dat startul înscrierilor în platforma dedicată tinerilor designeri români. Construit impreuna cu agentia de publicitate Marks, FashionFANatic este competiția care îi provoacă an de an pe creatorii de modă la început de drum să meargă mai departe și să creadă în visul lor până la capăt. Mia Munteanu, Client Service Director Marks a dezvăluit mai multe detalii din spatele acestei competiţii unice pe piaţa din România.

 

- Cum i-a influenţat pe câştigătorii ediţiilor anterioare acest concurs?

 

Încredere. Atunci când ești la început de drum, iar ideile tale sunt mai mult schițe decât proiecte care văd lumina zilei, recunoașterea și sprijinul pe care îl primești de la cei din jur este ca o rampă de lansare în industrie, prinzi încredere și ești pregătit să muți munții din loc, să crești, să evoluezi, să mergi mai departe.

 

Designerii care câștigă competiția #fashionFANatic trebuie să se pregătească să devină antreprenori. De ce? Pentru că este primul pas și primul proiect de o asemenea mărime în care ei lucrează, iar contactul real cu profesioniștii din breaslă, îi propulsează în categorie. Schițele se transformă într-un fashion show pe bune, ideile lor prind viață într-o ședință foto unde lucrează alături de echipe de creație și producție, iar publicul nu mai este școala, facultatea, colegii din grupă ci o țară întreagă. Colecția lor ajunge pe un calendar care este printat în 12.000 de exemplare și expediat în toate orașele din România. Vizibilitatea proiectului este mare, iar câștigătorii edițiilor anterioare au mers mai departe, în urma acestei competiții ei au demarat proiecte care i-au ajutat să devină ceea ce sunt astăzi, designeri cu povești de succes.

 

- Ce i-ar sfătui aceştia pe participanţii din acest an?

 

Să nu se oprească, drumul este lung, e greu, există nenumărate provocări la fiecare pas, iar scena este aglomerată de designeri care vor să se afirme, competiția este mare. Cei care au continuat să genereze proiecte și inițative noi, în urma competiției fashionFANatic sunt cei care acum sunt designeri recunoscuți.

 

- Voi ce i-aţi sfătui, bazat pe experienţa ediţiilor anterioare?

 

Să se pregătească din timp, deja vorbim de o competiție care are 6 ani de când premiază și aduce în lumina reflectoarelor designeri la început de drum. Observăm mulți designeri talentați pe care îi cunoaștem, dar care își înscriu proiecte vechi care nu mai sunt de actualitate. Este păcat, mai ales că unul din criteriile noastre de jurizare este legat de trenduri și de direcția în care se dezvoltă industria la nivel internațional.

 

- Cum s-a întâmplat iniţial cu ideea proiectului? (cui i-a aparţinut şi cum s-a dezvoltat în timp)

 

Creativii de la Marks au primit un brief cât de poate de simplu și obișnuit de la client: și anume să realizăm promoționalele de sfârșit de an, materiale care urmează să ajungă la clienții FAN Courier din întreaga țară.

 

August este luna în care agențiile primesc aceste briefuri de la toți clienții pentru că este unul din proiectele repetitive în viața unei companii. Tocmai de aceea, există calendare cu peisaje plictisitoare de iarnă sau iepurași în luna primăverii. Noi am văzut în asta o provocare, așa că am stat departe de băncile de imagini și conceptele creative de primă mână și am propus un proiect care vorbește cu privitorul, adică cu cel care urmează să agațe un calendar pe perete.

 

Pentru că una din valorile companiei este să susțină antreprenorii la început de drum și pentru că un calendar poate fi fashion, nu doar un promoțional pe care îl arunci pe birou, printre altele primite de la companii, ne-am propus să transformăm un simplu material într-o competiție cu implicare pe termen lung. Astfel, un calendar și o agendă devin de fapt un nou pilon de comunicare în AND-ul companiei care nu face decât să se alinieze cu valorile ei.

 

La început, cu ajutorul unui juriu, am ales designeri care s-au remarcat în comunitate, i-am contactat și le-am propus să facem echipă și împreună să lansăm colecții noi, de fapt le-am oferit sprijinul nostru în dezvoltarea lor, iar ei beneficiau de expunere la nivel național și de resursele pentru a ajunge mai aproape de visul lor.

 

În primii doi ani nu am organizat o competiție publică, însă am selectat designeri pe care i-am urmărit și apreciat în evoluția lor profesională. În anul 3 am decis să deschidem ușile tuturor și am lansat platforma online: www.fashionfanatic.ro (în categoria “Ediții anterioare” pot fi urmărite proiectele pe care le-am generat de-a lungul celor 6 ani de implicare constantă).

 

Proiectul fashionFANatic a început cu o echipă mică, iar astăzi ne bucurăm să lucrăm cu cei mai buni oameni din industrie, de la fashion stylists la designeri români, redactori de publicații și echipe mari de producție.

 

Avem între 50 și 70 de înscrieri noi în fiecare an (ceea ce este mult, ținând cont de numărul de designeri care își termină studiile și care au capacitatea de a-și susține investițiile în realizarea unor noi colecții), ne este din ce în ce mai greu să alegem designerul anului pentru că proiectele sunt din ce în ce mai bune.

 

- Ce să ne aşteptâm de la ediţia din 2018?

 

Creștem. Nu mai avem loc în sală la prezentările de modă, numărul de calendare și agende în ediție limitată nu sunt niciodată de ajuns, iar proiectele care se înscriu în platformă sunt din ce în ce mai bune. Privind în spate, în urmă cu 6 ani, pot spune că nimic nu mai este la fel. Acum avem o serie de parteneri alături, dar și companii din alte industrii.

 

2018 înseamnă un mare pas în față, este primul an în care premiem 3 designeri, nu doar unul și primul an în FAN Courier îi susține în businessul lor cu un număr de livrări gratuite pentru expedițiile coletelor.

 

Drept urmare, în acest an avem 1 premiu mare și alte două premii speciale: premiul cel mare se bucură de o ședință foto organizată de noi împreună cu echipa lui Cosmin Gogu și un fashion show coordonat cap-coadă de echipa Marks, iar cele două premii speciale, adică cei 2 designeri care au câștigat au oportunitatea de a lucra la o nouă colecție pe care o vor expune la evenimentul din iarnă.

 

- Cum de s-a asociat FAN Courier cu moda? De ce?

 

Calendarul FAN Courier era deja un subiect mult așteptat de către clienții companiei, am să împărtășesc cu voi o poveste mai puțin cunoscută: primul calendar a fost un concept compus din nuduri artistice (șoc pentru toată lumea), iar apoi echipa FAN a continut cu o serie de cadre bodypainting în care corpurile femeilor deveneau străzi, munți, dealuri, câmpii, iar mașina FAN Courier avea traseu pe aceste drumuri, sub sloganul companiei “Oriunde, cu plăcere.” A urmat chiar și o ediție în care modele din calendar erau îmbrăcate în câteva fâșii de bandă adezivă…și atât. Sigur, clienții au fost șocați din nou, dar tot ei au fost cei care au cerut suplimentarea numărului de calendare pe care îl doresc.

 

Începuseră să-l facă cadou mai departe, altor clienți, iar angajații duceau calendarul acasă la părinți și la rude. Departamentul de Marketing a dublat producția, iar în anii ce au urmat, am fost provocați să lansăm un concept care să se bucure de succesul edițiilor trecute, să fie cerut de oameni. Și evident…am decis că e timpul să le îmbrăcăm pe fetele din calendar și să-i dăm acestuia medalia de aur: povestea tinerilor designeri. Așa a apărut FashionFANatic.

 

Astăzi, FashionFANatic nu este un proiect de fashion, deși poate fi pentru un ochi din exterior, ci arată deschiderea companiei către o nouă comunitate de antreprenori, cea a designerilor români. FAN Courier susține antreprenorii la început de drum pentru că fondatorii companiei sunt chiar ei antreprenori. Au început de jos, au livrat primele plicuri cu taxi-ul, au bătut la uși din întreaga țară și au livrat colete cot la cot cu alte companii de curierat din acele vremuri.

 

- Care au fost rezultatele în anii anteriori?

 

Media de vizite în platformă crește de la un an la altul, de la 10k la 15k la 20k de accesări într-o perioadă scurtă, de doar două luni de promovare. Însă ceea ce este cu adevărat interesant de urmărit este evoluția acestui proiect. Am păstrat același buget de implementare, însă rezultatele au crescut exponențial. De aceea, preferăm că construim pentru clienții noștri proiecte cu valoare adăugată pentru comunitațile lor care ajung în timp platforme autonome de comunicare.

 

Impresiile generate la nivel de brand awareness pe termen mediu și lung fac diferența față de abordarea punctuală și tactică pe care am fi putut să o avem pentru a rezolva un simplu task și anume distribuția unui set de promoționale, mai precis a unor agende și calendare de companie.

 

Fiecare ediție generează valuable earned media și noi parteneriate, inclusiv impresii la nivel B2B.

 

- Cum au contribuit ele la imaginea brandului de acum?

 

Cel mai mult ne interesează impactul real pe care competiția îl are în viața designerilor și urmărim constant evoluția celor care au câștigat în edițiile anterioare, asadar, la nivel de percepție, în comunitate, FAN Courier a devenit rampa de lansare în industrie pentru aceștia.

 

- Unde se încheie participarea FAN Courier în campanie şi unde începe participarea Marks? Şi vice-versa.

 

Rolul nostru este să creștem numărul de accesări, proiecte și rezultate de la un an la altul și desigur suntem responsabili cu viziunea acestui proiect pe termen lung, ca apoi cei de la FAN să facă ce știu ei mai bine și anume să asigure și să susțină mai departe dezvoltarea designerilor la început de drum. Anul acesta FAN Courier asigură un număr de expediții gratuite pentru primul an de livrări și participarea la târguri de specialitate cu vânzare, pentru ca designerii să devină adevărați antreprenori și după ce se încheie competiția. Chiar dacă campania de promovare a acestui proiect are o durată limitată de comunicare, efectele și implicarea noastră se desfășoară pe parcursul unui an întreg.

 

- În ce constă campania de comunicare a competiţiei din acest an?

 

Implicarea noastră în proiect nu se oprește o dată cu campania de promovare pentru a genera înscrieri ci are continuitate pe parcursul unui an întreg: organizarea ședinței foto, producția promoționalelor, organizarea și lansarea colecțiilor din fashion show, comunicarea de follow up, susținerea designerilor și după competiție…avem multă treabă!

 

 



parerea ta
 
comentariu
numele si prenumele*
email*
 


   politica de confidentialitate   politica cookie
X