Acest site utilizează cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si anunturile, pentru a oferi functii de retele sociale si pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de retele sociale, de publicitate si de analize informatii cu privire la modul in care folositi site-ul nostru. Acestia le pot combina cu alte informatii oferite de dvs. sau culese in urma folosirii serviciilor lor.

Afisare ❯
Ok


Necesare(1) ➧
Preferinte(0)➧
Statistici(2) ➧
Marketing(1) ➧
Neclasificate(0) ➧

Cookie-urile necesare ajuta la a face un site utilizabil prin activarea functiilor de baza, precum navigarea in pagina si accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate functiona corespunzator fara aceste cookie-uri.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
_userCookiesbusinesswoman.ro Stocheaza consimtamantul utilizatorilor referitor la utilizarea modulelor cookie pentru domeniul businesswoman.ro 1 anHTTP

Cookie-urile de preferinta permit unui site sa isi aminteasca informatii care se modifica dupa modul in care se comporta sau arata site-ul, precum limba dvs. preferata sau regiunea in care va aflati.
Noi nu utilizăm cookie-uri de acest tip

Cookie-urile pentru statistica ii ajuta pe proprietarii unui site sa inteleaga modul in care vizitatorii interactioneaza cu site-ul prin colectarea si raportarea informatiilor in mod anonim.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
_gabusinesswoman.ro Inregistreaza un identificator unic care este folosit pentru a genera date statistice legate de modul in care utilizatorii folosesc site-ul. 2 aniHTTP
_gidbusinesswoman.ro Inregistreaza un identificator unic care este folosit pentru a genera date statistice legate de modul in care utilizatorii folosesc site-ul. SessionHTTP

Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmari pe utilizatori de la un site la altul. Intentia este de a afisa anunturi relevante si antrenante pentru utilizatorii individuali, asadar ele sunt mai valoroase pentru agentiile de puiblicitate si partile terte care se ocupa de publicitate.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
collectgoogle-analytics.com Este utilizat pentru a transmite date despre dispozitivul si comportamentul utilizatorului catre Google Analytics. Sessionpixel

Cookie-urile neclasificate sunt cookie-uri in curs de clasificare, impreuna cu furnizorii de cookie-uri individuale
Noi nu utilizăm cookie-uri de acest tip

Business Woman Career
Cum este să fii femeie-antreprenor într-un business de marketing dominat de tehnologie digitală
În ultimii ani marketingul este tot mai mult marcat de tehnologie. Dezvoltarea tehnologiei și faptul că este din ce în ce mai accesibilă în termeni de învățare și costuri au dus la răspândirea acesteia în rândul marketerilor, dar și a consumatorilor. Dacă lucrezi în marketing, înțelegerea tehnologică te ajută să te adaptezi mai bine schimbărilor și dinamismului pieței.

.

 


Astăzi, când procesele, device-urile și diversele aplicații sunt mai intuitive, pare mai simplu, desi nu este chiar așa, însă este mai accesibil să lucrezi cu diversele tehnologii digitale; privind însă în urmă, industria de marketing digital nu a fost mereu așa...

„În primii ani de digital din România domeniul era dominat de către bărbați.”, își amintește Maia Novolan, antreprenoarea care, în 2009, a pus bazele uneia dintre agenţiile de marketing digital de referinţă de pe piaţa locală, Syscom Digital. “Am fost antreprenor într-un business de marketing interactiv  încă din 2002, mult timp fiind singura femeie antreprenor din digital. Bineînțeles că în ramura asta de activitate băieții comunicau mai ușor între ei și părea că nu e loc și pentru femei, dar în mod real, faptul că eram femeie nu a reprezentat o barieră în dezvoltarea business-ului meu.”, continuă Maia.

Fiind inginer la bază, înțelege cum funcționează și cum se pot interconecta tool-urile și chiar creează mecanisme de activări. “Faptul că sunt femeie, deci mai meticuloasă, cu mai mare aplecare către latură umană și cu o bună intuiție, m-au ajutat să ajung acolo unde mi-am dorit. Bineînțeles, faptul că nu m-am dat la o parte din calea evoluției tehnologice, ba din contră, a reprezentat atuul meu.”, completează Maia Novolan. S-ar putea spune că ea a pus bazele marketingului interactiv în România încă din 1996, într-un moment când această strategie nu era tocmai cunoscută și aplicată în România. Ulterior, sesizând oportunitatea folosirii telefoniei mobile în marketingul interactiv, și-a dezvoltat o afacere cu care a făcut pionierat în acest segment.

 “Îmi place să fiu la curent cu tot ce mișcă într-un domeniu atât de dinamic precum tehnologia digitală și sunt o persoană care se auto-educă. În anii ’90 am devenit prima data antreprenor în wholesale, și apoi retail. În anul 2000 am intuit potențialul imens și am început să tatonez posibilitatea utilizării telefoniei mobile în interacțiunea cu consumatorii. Tot atunci am declanșat primele discuții cu operatorii de telefonie mobile, însă abia în 2002 aceștia au deschis posibilitatea integrării cu platformele lor și astfel am pus bazele unui business active și consistent. Până la acel moment m-am specializat și în marketingul afacerilor, am făcut un Executive MBA, mi-am luat și o certificare în management financiar, am o diplomă de master în promovare și public relations, am frecventat seminarii de vânzări, am făcut cursuri de time-management. Nu mă opresc niciodată din învățat, citesc zilnic articolele principale din domeniile publicitate/digital, IT și software de la nivel global.”, povestește Maia.

De-a lungul timpului marketingul digital a evoluat substanţial, acum brandurile au spaţii media, publicaţii, iar firmele comunică direct cu clienţii. Mediul digital a devenit locul ideal pentru crearea experienţelor de brand. Iar Maia Novolan a identificat o oportunitate în această piaţă şi acum se poate lăuda cu faptul că Syscom Digital a derulat campanii pentru mărci precum Activia, Coca-Cola, Danonino, L’oreal, LG, Actimel, Nestle, Maggie, Nescafe, Fanta, Alexandrion și branduri din portofoliile multinaționalelor Unilever şi Procter & Gamble.

De la proiecte din ce în ce mai complexe de consumer interaction, Maia Novolan a mai făcut un pas înainte, dând tonul și pe alt segment de marketing care începe să prindă teren și la noi în țară și să fie solicitat de clienți – marketing experiențial. “Marketingul experiențial este o modalitate eficientă şi spectaculoasă de a-i implica pe consumatori, oferindu-le posibilitatea de a interacționa cu brandul într-un mod distractiv, inovativ, de-a dreptul spectaculos uneori. El a existat si in trecut sub forma de activari strict offline, însă în ultimii ani tehnologia și componentele digitale monopolizează aceste activități. Practic nu mai există proiecte care să creeze efectul WOW fără componente digitale, iar aici noi suntem maeștri. Creăm contexte experimentale (proiecte unicat) şi dezvoltăm tehnici pentru a genera diferențiere pentru mărcile clienților noştri, furnizând totodată plusvaloare pentru consumatori.”, spune Maia. Prin noua sa divizie de Experiential Marketing, înființată în urmă cu trei ani, Syscom Digital a derulat proiecte de brand engagement în premieră în România, iar mai nou dezvoltă device-uri și activări cu componente interactive pentru retail shopper engagement.

 

Ca femeie antreprenor, Maia este mândră de faptul că poate să producă o schimbare pozitivă în industrie. Chiar dacă, uneori, provocările sunt multiple. Astăzi, mai puțin de 20% dintre companii la nivel mondial sunt deținute de femei.

“Diferențele de gen încep să conteze din ce în ce mai puțin. Ca femeie de afaceri, am văzut situații în care femeile tindeau să adopte o atitudine oarecum masculină față de business, competitivă, ușor agresivă. În anumite perioade m-am regasit în astfel de situații. De-a lungul timpului, personal am învățat să am încredere în forțele proprii, să fiu eu însămi în orice situație. Dacă am ajuns aici, a fost pentru că am muncit și am perseverat. Poate că e mai greu in anumite industrii, ca femeie, să câștigi respect și să fii luată în serios, însă personal nu am simțit acest lucru. Oricum ar fi, nu cred că trebuie să te conformezi in general unor idei în care nu crezi, așa cum eu n-am crezut că bărbații sunt mai buni lideri decât femeile. Posibil să fie valabil doar pe anumite nișe. ”, mărturisește Maia.

În privința tehnologiei din perspectivă de gen, tool-urile digitale au jucat un rol masiv în creșterea business-ului coordonat de Maia, iar faptul că le-a înțeles, utilizat și promovat de la bun început astăzi face diferența pentru fiecare proiect derulat de agenția pe care o conduce. “Sunt mândră că, împreună cu colegii mei, reinventăm marketingul experiential digital din România prin activări neconvenționale și tehnologii inovative. Mizez tot mai mult pe marketing experiențial și am încredere în potențialul lui de creștere foarte mare în următoarea perioadă. Cu ajutorul unor dispozitive precum 3Senser Interactive Device, RFID Product Interactive Shelf, Neuronal Interactive Booth, Galaxy Premium Interactive Display, Smart Touch Shelf sau Foto Carusel 360, posibilitățile de interacțiune și brand engagement sunt practic nelimitate.”

Cu o bogată expertiză în platforme digitale și proiecte interactive, Maia propune folosirea unor instrumente și tehnologii de ultimă generație și coordonează o echipă de specialiști care construiesc device-uri și implementează activări complexe.

„Îmi place tehnologia și ador să găsesc metode de a o utiliza creativ pentru clienții noștri. Tehnologia mă inspiră și mă ajută enorm atât în business, cât și în viața personală. În business-ul meu, 50% este creaţie, strategie și consumer management şi 50% tehnologie și inovație.”




 



parerea ta
 
comentariu
numele si prenumele*
email*
 


   politica de confidentialitate   politica cookie
X