Acest site utilizează cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si anunturile, pentru a oferi functii de retele sociale si pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de retele sociale, de publicitate si de analize informatii cu privire la modul in care folositi site-ul nostru. Acestia le pot combina cu alte informatii oferite de dvs. sau culese in urma folosirii serviciilor lor.

Afisare ❯
Ok


Necesare(1) ➧
Preferinte(0)➧
Statistici(2) ➧
Marketing(1) ➧
Neclasificate(0) ➧

Cookie-urile necesare ajuta la a face un site utilizabil prin activarea functiilor de baza, precum navigarea in pagina si accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate functiona corespunzator fara aceste cookie-uri.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
_userCookiesbusinesswoman.ro Stocheaza consimtamantul utilizatorilor referitor la utilizarea modulelor cookie pentru domeniul businesswoman.ro 1 anHTTP

Cookie-urile de preferinta permit unui site sa isi aminteasca informatii care se modifica dupa modul in care se comporta sau arata site-ul, precum limba dvs. preferata sau regiunea in care va aflati.
Noi nu utilizăm cookie-uri de acest tip

Cookie-urile pentru statistica ii ajuta pe proprietarii unui site sa inteleaga modul in care vizitatorii interactioneaza cu site-ul prin colectarea si raportarea informatiilor in mod anonim.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
_gabusinesswoman.ro Inregistreaza un identificator unic care este folosit pentru a genera date statistice legate de modul in care utilizatorii folosesc site-ul. 2 aniHTTP
_gidbusinesswoman.ro Inregistreaza un identificator unic care este folosit pentru a genera date statistice legate de modul in care utilizatorii folosesc site-ul. SessionHTTP

Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmari pe utilizatori de la un site la altul. Intentia este de a afisa anunturi relevante si antrenante pentru utilizatorii individuali, asadar ele sunt mai valoroase pentru agentiile de puiblicitate si partile terte care se ocupa de publicitate.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
collectgoogle-analytics.com Este utilizat pentru a transmite date despre dispozitivul si comportamentul utilizatorului catre Google Analytics. Sessionpixel

Cookie-urile neclasificate sunt cookie-uri in curs de clasificare, impreuna cu furnizorii de cookie-uri individuale
Noi nu utilizăm cookie-uri de acest tip

Business Woman Voice
Laura Birzu: „Digitalul a ajuns principalul driver al campaniilor de marketing”
Cu peste 14 ani de experienta in industria de publicitate digitala locala, Laura Bîrzu este managing directorul agentiei Kinecto. In interviul acordat Business Woman ne povesteste despre primii pasi facuti in industrie


Cand ai simtit pentru prima data ca vrei sa faci publicitate si ce te-a atras catre acest domeniu?

Sincer, nu mai stiu cand am simtit prima oara, insa stiu sigur ca odata cu trecerea timpului mi-am dat seama ca nu as vrea sa fac nimic altceva. Este un domeniu efervescent, schimbator, in care inveti continuu, indiferent de pozitia in care esti, in care practic nu ai timp sa timp sa te plictisesti, lucru pe care l-am cautat inca de la inceput.


Ai intrat direct in zona de digital, la Webstyler. De ce tocmai digital si nu alta zona a publicitatii?


A tinut de destin. In perioada aceea lucram intr-un domeniu total diferit si simteam ca ma plafonez, ca nu invat nimic, motiv pentru care cautam asiduu sa fac o schimbare. Digitalul a fost pur si simplu o coincidenta, am ajuns la Webstyler in urma unei recomandari, dupa ce am aflat ca ei cautau un Exec Junior. Am fost curioasa sa vad ce inseamna aceasta pozitie si am avut si norocul sa mi se ofere o sansa. Astfel a inceput calatoria mea in lumea digitalului.

Si acum, analizand aceasta calatorie, imi dau seama ca am avut norocul sa vad aceasta lume schimbandu-se major in decursul anilor: am plecat de la momentul in care mergeam la clienti sa ii convingem de ce au nevoie de un website sau un newsletter, si am ajuns aici, cand digitalul a ajuns principalul driver al campaniilor de marketing. 

Care consideri ca sunt pana in acest moment cele mai importante etape din viata ta profesionala si de ce?


Fiecare etapa a fost un pas important inainte pentru mine insa cred ca schimbarea care a facut cu adevarat diferita a fost numirea mea ca si Client Service Director, urmata apoi, bineinteles, de pozitia actuala de Managing Director Kinekto, in cadrul Isobar. In acel moment am inceput sa vad business-ul un pic diferit, 360, daca putem spune asa J.
A fost cu adevarat un challenge, am lucrat foarte mult la organizarea interna, la lucrul cu echipa, am lucrat foarte aproape cu echipa de Client Service, sa incercam sa intampinam nevoie fiecarui client asa cum se cuvine. Iar acum, ca si Managing Director, incerc sa duc toate acestea aspecte si mai departe, cu noi responsabilitati, cum ar fi cea de P&L, dar si noi challenge-uri.

Crezi sau nu in importanta festivalurilor de publicitate in aducerea de new business?


Eu cred ca festivalurile pot fi considerate un fel de carte de vizita pentru agentie. Desi nu sunt un main drive al nostru, in sensul in care nu plecam la drum intr-un proiect avand in spate neaparat idea de festival sau premii, ci mai mult cum putem rezolva problema clientului, intr-un mod creativ, incercam cat se poate ca atunci cand avem un proiect cu care ne mandrim sa il aratam si lumii.
Si da, am avut clienti care au venit catre noi spunand “da, am vazut proiectul X, ne-a placut tare mult, hai sa vorbim” J

Dar la fel de important este faptul ca proiectele creative sunt un adevarat link de echipa, moment in care toata lumea lucreaza impreuna din greu, la foc continuu, dar cu maxim de entuziasm iar daca la final suntem si onorati si cu un premiu, atunci mandria este de 10 ori mai mare.

In Kinecto ai evoluat de la functia de Account Manager la cea de Managing Director,prin urmare cunosti foarte bine agentia. Care au fost cele mai importante etape ale agentiei pe care le-ai prins pana in acest moment?


Kinecto a trecut prin foarte multe etape importante in decursul timpului, insa cea mai importanta cred ca a fost in 2013, in momentul in care a trecut sub umbrela Denstu Aegis Network si s-a transformat in Kinecto linked by Isobar. Acum suntem parte din grupul cu cea mai rapida crestere din lume, cu 6500 oameni worldwide, in 85 de locatii in 45 de piete la nivel global.

Iar alaturi de celalalte branduri de sub umbrela Denstu Aegis Network Romania, ne putem mandri cu servicii din aproape toate domeniile, pe care le putem oferi clientilor nostri, plecand de la creatie, pana la performance, BTL, media etc.


Cum se pozitioneaza Kinecto pe piata de publicitate locala?


Kinecto linked by Isobar este o agentie digitala full service, cu o experienta de 16 ani in domeniu, care vine in intampinarea nevoilor si provocarilor pe care le intampina clientii in aceasta era nebuna a brand commerce-ului, cu solutii integrate.


Care este telul vostru pentru urmatorii ani?


In acest moment simt ca suntem intr-o perioada de transformare digitala permanenta. Traim intr-o epoca in care tehnologia se dezvolta din ce in ce mai mult, auzim in jurul nostru vorbindu-se numai despre data, AI, Augmented Reality, Virtual Reality si mai nou, Augmented Humanity, pe scurt momentul in care tehnologia preia atributele noastre cele mai umane si le duce la un alt nivel.
Vorbim de schimbare, dar intr-un mod pozitiv. Telul nostru este sa fim mereu one step ahead of the game, sa dezvoltam noi metode creative, impletite cu tehnologie si inovatie, bazate pe nevoile clientilor nostri, pentru a crea, impreuna cu partenerii nostri, experiente memorabile pentru clienti lor.
 

Ce iti doresti de la piata de digital locala?


S-a dovedit clar corelatia intre investitia in digital si cresterea business-ului, atunci cand Isobar a facut public Digital Strength Index, un agregator de date care masoara performanta digitala a celor mai importunate 1000 de companii publice din USA. Rezultatele au fost surprinzatoare, pentru ca iti da ocazia sa vezi cum companii care au urmat calea digitalizarii, au avut cresteri spectaculoase in timp de altele, la care nu te asteptai, incep sa dispara din peisajul digital. Si aici vorbesc despre John Deere, o companie Americana care produce masini agricole, care a avut o crestere spectaculoasa de 26% in timp ce, suprinzator, Hewlett-Packard, care a avut o scadere de 36%.

Ce imi dorec eu este se puna un focus mult mai mare pe tot ce inseamna digital. Imi doresc ca planurile de marketing sa nu existe fara aceasta componenta, dar si mai mult, si sa fie in capul listei de prioritati atunci cand acesta este conceput.
Si intr-un final sa se inteleaga foarte clar ca nu mai exista deja marketing digital, vorbim doar de marketing.

Ce crezi ca ar trebui neaparat sa stie clientii atunci cand apeleaza la o agentie de digital?


Ca in primul rand vor avea parte de un partener fidel alaturi in lupta lor pentru cresterea brandului. Ca va avea parte de o echipa cu experienta care ii va ajuta la construirea unei strategii de digital complete. Si nu in ultimul rand, sa aleaga cu grija agentia,  experienta si vechimea pe piata a acesteia isi pot spune cuvantul.


Ce inseamna pentru tine o cariera de succes in publicitate?

E simplu: sa o faci cu placere, pasiune si interes. Viata in domeniul nostru este ca un rollercoaster, cand esti sus, cand esti jos, insa mereu cand ajungi la finalul cursei, mai vrei sa te mai dai o data.

Digitalul este mai degraba o lume a barbatilor. Care sunt avantajele unei femei manager in aceasta zona?


Nu am simtit niciodata digitalul ca o lume a barbatilor. Am avut norocul sa cunosc in toti acesti ani o multime de doamne si domnisoare foarte destepte care acum au ajuns in pozitii de top si manager-uiesc echipe, agentii sau companii cu mare talent.

De asemenea, am avut ocazia sa am in jurul meu barbati cu care am colaborat excelent si care nu au lasat niciun moment sa resimt vreo diferenta din acest punct de vedere.
Iar acum, in Kinecto, sincer, ponderea este 60% femei, 40% barbati.
Dar cred ca femeile pot fi, pe cat de delicate, pe atat de puternice, destepte, cu o rabdare de fier si daca mai adaugi pachetului si un zambet pe masura, cred ca avem o combitatie letala.


Cum reusesti sa te imparti intre cariera si viata personala? 

Citeam undeva ca a fi mama si a avea un si un job in ziua de azi este echivalentul a avea 3 job-uri simultan. Nu pot spune ca e usor, ziua mea incepe la 6.30 in fiecare dimineata si se termina cand merge copilul la culcare. Iar clientul pe care il ai acasa, dupa ora 18.00, este cel mai greu de multumit.
Insa cred ca secretul este sa incerci sa te imparti cat poti de bine intre cele doua, la munca sunt work Laura, iar acasa devin mama Laura si incerc sa fiu cat pot de prezenta alaturi de ai mei, iar orele pe care le am seara sau in weekend sa fie numai pentru ei.




 

 



parerea ta
 
comentariu
numele si prenumele*
email*
 


   politica de confidentialitate   politica cookie
X