Acest site utilizează cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si anunturile, pentru a oferi functii de retele sociale si pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de retele sociale, de publicitate si de analize informatii cu privire la modul in care folositi site-ul nostru. Acestia le pot combina cu alte informatii oferite de dvs. sau culese in urma folosirii serviciilor lor.

Afisare ❯
Ok


Necesare(1) ➧
Preferinte(0)➧
Statistici(2) ➧
Marketing(1) ➧
Neclasificate(0) ➧

Cookie-urile necesare ajuta la a face un site utilizabil prin activarea functiilor de baza, precum navigarea in pagina si accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate functiona corespunzator fara aceste cookie-uri.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
_userCookiesbusinesswoman.ro Stocheaza consimtamantul utilizatorilor referitor la utilizarea modulelor cookie pentru domeniul businesswoman.ro 1 anHTTP

Cookie-urile de preferinta permit unui site sa isi aminteasca informatii care se modifica dupa modul in care se comporta sau arata site-ul, precum limba dvs. preferata sau regiunea in care va aflati.
Noi nu utilizăm cookie-uri de acest tip

Cookie-urile pentru statistica ii ajuta pe proprietarii unui site sa inteleaga modul in care vizitatorii interactioneaza cu site-ul prin colectarea si raportarea informatiilor in mod anonim.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
_gabusinesswoman.ro Inregistreaza un identificator unic care este folosit pentru a genera date statistice legate de modul in care utilizatorii folosesc site-ul. 2 aniHTTP
_gidbusinesswoman.ro Inregistreaza un identificator unic care este folosit pentru a genera date statistice legate de modul in care utilizatorii folosesc site-ul. SessionHTTP

Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmari pe utilizatori de la un site la altul. Intentia este de a afisa anunturi relevante si antrenante pentru utilizatorii individuali, asadar ele sunt mai valoroase pentru agentiile de puiblicitate si partile terte care se ocupa de publicitate.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
collectgoogle-analytics.com Este utilizat pentru a transmite date despre dispozitivul si comportamentul utilizatorului catre Google Analytics. Sessionpixel

Cookie-urile neclasificate sunt cookie-uri in curs de clasificare, impreuna cu furnizorii de cookie-uri individuale
Noi nu utilizăm cookie-uri de acest tip

Business & Earnings
Patru lucruri de stiut de catre femei inainte de demararea unei afaceri proprii
Personal, sunt un mare fan al afacerilor proprii – si asta pentru ca timp de 20 de ani din ultimii 25 am avut afacerea mea. De aceea mi-am propus ca pe orice cale sa incurajez oamenii sa aleaga acest drum. Beneficiile sunt multiple, de la un mai mare control asupra banilor pana la flexibilitatea timpului. Cu alte cuvinte, viata in termenii tai: fara sa fii nevoita sa dai socoteala cuiva legat de ce faci si sa fii platita in functie de valoarea ta.



Startul unei afaceri insa, este o mare aventura – fii sigura ca esti pregatita.

E nevoie de pregatire si multa munca, mai ales la inceput. Nu exista o cale usoara sau formule de imbogatire rapida. Si, mai ales, nimeni nu este mai interesat decat tine sa ai succes. Sigur, exista specialisti care te pot ajuta cu recomandari si sfaturi despre acte, planul de afaceri, strategia de marketing, etc. Dar eu as vrea sa pun aici in discutie altceva: “Cu ce trebuie sa vii tu, ca persoana, ca sa ai succes?”

“Teama” responsabila

Poate suna contraintuitiv, dar increderea in sine este un factor cheie. Increderea in tine inspira increderea in parteneri sau in cei care te finanteaza. Teama de esec, de asemenea, poate fi un factor motivator, daca este corect dozata. Mai este si teama de mediocritate, sa ajungi intr-o zona irelevanta, in care implinirea viselor ramane... doar un vis.

O doza corecta de ‘frica’ te ajuta sa-ti asumi riscuri, dar in mod responsabil. E un echilibru intre savurarea succesului si mersul mai departe in necunoscut. E nevoie de acel mic plus de energie care sa te faca sa iti ridici stacheta un pic mai sus. Altfel, exista posibilitatea de a te complace in confortul caldut si a ramane mereu doar in faza de ‘potential ridicat’, fara a-l materializa insa, niciodata.

Asteptari realiste

O viziune care sa se alinieze cu realitatea este cu siguranta extrem de importanta. Exista ‘succese peste noapte’, dar ele, de regula, sunt rezultatul a 10-15 ani de pregatire, de experienta si de esecuri asumate. Povestile de succes nu detaliaza in general valurile de sudoare scurse pentru a ajunge acolo. Ceea ce este sigur: nu vei face un milion de euro in primul an. Si poate nici in al doilea. Vei dormi mai multe nopti la birou, pe o canapea. Vei avea de-a face cu o concurenta la care nu te astepti si unii oameni iti vor trada increderea pe care le-ai acordat-o. Daca nu-ti dozezi efortul in mod realist, vei ajunge sa fii epuizata, iar oboseala si stress-ul te vor face sa iei decizii gresite.

Obiective pe termen scurt si pe termen lung

Daca vorbim de obiective, in primul rand trebuie sa le ai. Si, mai ales, fii atenta sa-ti stabilesti obiective SMART (Specific, Measurable, Aligned, Realistic and Time-bound). Pentru un antreprenor de succes, asta trebuie sa faca parte din modul lui de gandire. Obiectivele fara data, dificil de masurat si in general neclare nu te vor duce nicaieri.

De prea multe ori, antreprenorii nu reusesc sa coreleze planul de afaceri cu ambitiile si dorintele lor. Planificarea incepe cu sfarsitul in minte. Unde vreau sa fiu peste un an? Ca sa ajung acolo, ce trebuie sa fac luna urmatoare? Dar saptamana viitoare? Dar maine?

Mai mult, pentru urmarirea unui plan, e nevoie de disciplina; o rigoare mentala care nu este ceva natural. Aceasta disciplina vine in timp, printr-un efort deliberat. Nimeni, oricat de talentat, nu a obtinut succesul fara o metoda, un proces, corect directionat si respectat zi de zi.

Creeaza-ti o rutina a pasilor mici si rezista tentatiei de a sari peste etape. Cresterea unei afaceri este un proces lent, dar continuu. Iar tu esti cea care are fraiele afacerii tale.

Stai conectata

Administrarea unei afaceri este un stress non-stop; documente financiare, clienti, furnizori, vanzari, resurse umane, aspectele juridice – toate intr-un singur loc. Iar daca acest singur loc este in mintea ta, ai o problema. Nu mai esti proprietara afacerii, ci sclava ei. Evita sa devii “patroana” propriului job. Nu acesta a fost motivul pentru care te-ai apucat de afaceri.

Trebuie sa-ti creezi o retea eficienta de parteneri care sa poata prelua sarcinile tale. Un contabil bun a avut ca vis sa aiba propria lui firma de contabilitate. Iar firma lui, ca sa prospere, trebuie sa ofere servicii de exceptie clientilor sai. Ai incredere in el si lasa-l sa se ocupe de documentele financiare. Un marketer bun are ca vis sa ofere servicii de exceptie firmelor mici, care nu-si pot permite sa angajeze un om de marketing. Gaseste-l, si ai incredere in el. La fel cu un avocat, sau cu orice alt expert. Creeaza-ti o retea de oameni buni al caror vis este sa ajute alti oameni, ca tine.

Intotdeauna pune-ti intrebarea: Daca as conduce o firma foarte mare, de 1000 de angajati, m-as mai ocupa eu personal de [...]? Daca raspunsul este “NU”, inseamna ca e momentul sa cauti cui sa delegi respectiva responsabilitate.

Astfel, vei avea timp sa te focusezi pe ceea ce este cu adevarat important, si, mai ales, sa te bucuri de roadele afacerii tale.

Cristian Cârstoiu vine special în România, pentru a împărtăși cu tine ce a învățat în aproape jumătate de deceniu de activitate pe cea mai mare și de succes piață de business din lume! Save the date: 25 mai, Bucuresti, www.superconference.ro




parerea ta
 
comentariu
numele si prenumele*
email*
 


   politica de confidentialitate   politica cookie
X