Acest site utilizează cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si anunturile, pentru a oferi functii de retele sociale si pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de retele sociale, de publicitate si de analize informatii cu privire la modul in care folositi site-ul nostru. Acestia le pot combina cu alte informatii oferite de dvs. sau culese in urma folosirii serviciilor lor.

Afisare ❯
Ok


Necesare(1) ➧
Preferinte(0)➧
Statistici(2) ➧
Marketing(1) ➧
Neclasificate(0) ➧

Cookie-urile necesare ajuta la a face un site utilizabil prin activarea functiilor de baza, precum navigarea in pagina si accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate functiona corespunzator fara aceste cookie-uri.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
_userCookiesbusinesswoman.ro Stocheaza consimtamantul utilizatorilor referitor la utilizarea modulelor cookie pentru domeniul businesswoman.ro 1 anHTTP

Cookie-urile de preferinta permit unui site sa isi aminteasca informatii care se modifica dupa modul in care se comporta sau arata site-ul, precum limba dvs. preferata sau regiunea in care va aflati.
Noi nu utilizăm cookie-uri de acest tip

Cookie-urile pentru statistica ii ajuta pe proprietarii unui site sa inteleaga modul in care vizitatorii interactioneaza cu site-ul prin colectarea si raportarea informatiilor in mod anonim.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
_gabusinesswoman.ro Inregistreaza un identificator unic care este folosit pentru a genera date statistice legate de modul in care utilizatorii folosesc site-ul. 2 aniHTTP
_gidbusinesswoman.ro Inregistreaza un identificator unic care este folosit pentru a genera date statistice legate de modul in care utilizatorii folosesc site-ul. SessionHTTP

Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmari pe utilizatori de la un site la altul. Intentia este de a afisa anunturi relevante si antrenante pentru utilizatorii individuali, asadar ele sunt mai valoroase pentru agentiile de puiblicitate si partile terte care se ocupa de publicitate.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
collectgoogle-analytics.com Este utilizat pentru a transmite date despre dispozitivul si comportamentul utilizatorului catre Google Analytics. Sessionpixel

Cookie-urile neclasificate sunt cookie-uri in curs de clasificare, impreuna cu furnizorii de cookie-uri individuale
Noi nu utilizăm cookie-uri de acest tip

Men we like
FEMEILE ANTREPRENOR PROPULSEAZA SOCIETATEA
Capacitatea de a-ti croi propriul destin economic este una din ideile fundamentale ale capitalismului.



Multe dintre companiile sau marcile comerciale recunoscute azi in piata au plecat de la o idee a unei femei antreprenor care si-a asumat riscurile antreprenoriatului si a pornit pe acest drum. Cu toate acestea, desi in teorie antreprenoriatul este pentru toti, femeile raman numeric in urma barbatilor in acest domeniu.

Din fericire pentru mediul de afaceri, pentru inovatia si creativitatea societatii, prezentul ofera cel mai bun climat pentru femeile antreprenor in toata istoria omenirii. Tocmai de aceea, impactul economic al participarii femeilor in afacerile mici si mijlocii capata o pondere din ce in ce mai semnificativa in societate.

O statistica interesanta din SUA arata ca afacerile conduse de femei sunt de doua ori mai performante decat cele conduse de barbati, in termeni de ROI (return of investment – rata profitului raportata la capitalul investit), dar si o mai mica fluctuatie a personalului angajat. 

Cu toate acestea, in ciuda premizelor favorabile, afacerile conduse de femei intampina o serie de blocaje. Lipsa pregatirii specific si a trainingului antreprenorial, cat si accesul limitat la finantare sunt principalele doua obstacole. Majortatea analizelor efectuate de firmele de consultanta in afaceri arata un raport intre 1:20 pana la 1:50 intre finantarea obtinuta de firmele administrate de femei comparativ cu firmele administrate de barbati.

Pentru femeia-antreprenor provocarea este mai complexa decat in cazul barbatilor. Pe langa necesitatea unei auto-motivari continue (simplul slogan “Just Do It” nu este suficient, este nevoie de o sustinere de tip maraton “Keep Doing It”), femeile se confrunta cu o serie de limitari inerente; obligatiile familiale fiind cap de lista. Ca urmare, o intrebare-cheie pentru orice femeie antreprenor este “Cum iti pastrezi motivatia?”. Raspunsul nu este nici simplu, nici la indemana. Dar a-ti gasi propriul raspuns face parte din secretul reusitei tale in lumea afacerilor.

Exercitiul pe care ti-l propun te poate ajuta in aceasta directie. Si, pentru ca este important sa-ti gasesti factorul motivator, iti recomand sa-ti aloci putin timp inainte de a raspunde in viteza. Lasa intrebarile sa se decanteze in mintea ta o zi sau doua, scrie raspunsurile pe hartie si revizuieste-le peste inca o saptamana. Mai au aceeasi valoare? S-a schimbat ceva? Ce? Continua acest exercitiu de auto-motivare pana cand, de la o saptamana la alta nu se mai schimba nimic si abia atunci vei sti ca ti-ai gasi de fapt factorul de motivare in afacerea ta pe termen lung.

“De ce ti-ai pornit propria afacere?”

Raspunsul poate fi “pentru mai multi bani”, sau “ma simteam incatusata la job si voiam sa fiu pe cont propriu” sau “eram prea calificata si nu ma angaja nimeni, asa ca n-am avut de ales”. Oricare ar fi acest raspuns, noteaza-l si pune-ti urmatoarea intrebare:

“Ma mai motiveaza acum acelasi lucru?”

Daca raspunsul este “Da”, probabil ti-ai inceput afacerea de relativ putin timp si inca nu s-a schimbat nimic. Daca insa raspunsul este “Nu”, atunci intreaba-te:

“Ce ma motiveaza acum?”

Scrie raspunsul aici, si dupa ce ai facut-o, continua cu intrebarea “De ce este important acest lucru pentru mine?”

Continua cu “De ce” de inca 2-3 ori pana cand ajungi la un raspuns de tip “valoare”, adica un raspuns care face referire la un element fundamental, necuantificabil.

De exemplu, daca raspunsul initial a fost “bani”, o serie de ‘de ce’-uri ar putea duce la urmatoarea secventa:

Bani - sa calatoresc - sa acumulez experiente memorabile - sa-mi implinesc un vis din copilarie.

Sau

Bani - sa-mi cumpar o masina noua - sa ma simt in siguranta pe strada si sa nu mai raman in pana noaptea pe un drum de tara asa cum am patit-o acum 3 ani.

In aceste doua exemple, valorile fundamentale sunt indeplinirea unui vis si respectiv siguranta.

Cand ai ajuns la acest punct, intreaba-te “Ce ar insemna pentru mine sa nu am parte de […]?” Cum te ai simti? Cum ar fi viata ta? Daca n-ai avea parte de timp liber sa-ti urmezi visele si sa fii impreuna cu cei dragi, de confortul si siguranta pe care ti le ofera o casa, o masina buna, o relatie in care ai investit atat de mult? Timp sa stai cu parintii care acum sunt poate singuri si departe de tine, dar inca sunt printre  noi si care ar putea avea nevoie de tine sa le fi alaturi?

Tu singura iti vei gasi raspunsul la aceste lucruri. Iar maine, cand vei avea de-a face cu un client dificil, cu un angajat neloial sau cu o provocare marca “ANAF”, nu te da batuta. Pentru ca stii de ce o faci. Nu uita, rolul tau ca antreprenor nu este sa administrezi un business, ci sa faci acel business sa-ti ofere ceea ce astepti de la viata. Iar daca in jurul nostru vom avea mai multe femei fericite si implinite, si noi, barbatii, vom fi mai fericiti, iar copii nostri vor creste intr-o lume mai buna.

 

Despre Cristian Carstoiu:

Cristian Cârstoiu vine special în România, pentru a împărtăși cu tine ce a învățat în aproape jumătate de deceniu de activitate pe cea mai mare și de succes piață de business din lume! Afla mai multe despre conferinta pe care o va sustine la Bucuresti pe data de 25 mai, accesand www.superconference.ro

# Peste două decenii și jumătate de experiență antreprenorială - din care ultimii 5 ani în Statele Unite ale Americii;

# Construirea de la zero a unor business-uri de succes atât în România - Editura Amaltea, Editura Diasfera, Compania Audiosfera, Compania de Training și Consultanță SuperConference - cât și în SUA - Compania Century Benchmark LLC;

# Pregătirea ca trainer în importante companii de profil din Europa - trainer licențiat Keiser Corporation (Elveția), Noble Manhattan (USA, Marea Britanie);

# activitatea în funcții de conducere și poziții-cheie în companii de top, naționale și internaționale – Amaltea, Mladinska, Audiosfera, HitMail, Diasfera, FedEx etc. –, îl poziționează pe Dr. Cristian Cârstoiu ca fiind una dintre cele mai pertinente surse de învățare și informare în domeniul afacerilor la care putem avea acces în acest moment.

Mai multe pe www.superconference.ro

 



parerea ta
 
comentariu
numele si prenumele*
email*
 


   politica de confidentialitate   politica cookie
X