Acest site utilizează cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si anunturile, pentru a oferi functii de retele sociale si pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de retele sociale, de publicitate si de analize informatii cu privire la modul in care folositi site-ul nostru. Acestia le pot combina cu alte informatii oferite de dvs. sau culese in urma folosirii serviciilor lor.

Afisare ❯
Ok


Necesare(1) ➧
Preferinte(0)➧
Statistici(2) ➧
Marketing(1) ➧
Neclasificate(0) ➧

Cookie-urile necesare ajuta la a face un site utilizabil prin activarea functiilor de baza, precum navigarea in pagina si accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate functiona corespunzator fara aceste cookie-uri.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
_userCookiesbusinesswoman.ro Stocheaza consimtamantul utilizatorilor referitor la utilizarea modulelor cookie pentru domeniul businesswoman.ro 1 anHTTP

Cookie-urile de preferinta permit unui site sa isi aminteasca informatii care se modifica dupa modul in care se comporta sau arata site-ul, precum limba dvs. preferata sau regiunea in care va aflati.
Noi nu utilizăm cookie-uri de acest tip

Cookie-urile pentru statistica ii ajuta pe proprietarii unui site sa inteleaga modul in care vizitatorii interactioneaza cu site-ul prin colectarea si raportarea informatiilor in mod anonim.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
_gabusinesswoman.ro Inregistreaza un identificator unic care este folosit pentru a genera date statistice legate de modul in care utilizatorii folosesc site-ul. 2 aniHTTP
_gidbusinesswoman.ro Inregistreaza un identificator unic care este folosit pentru a genera date statistice legate de modul in care utilizatorii folosesc site-ul. SessionHTTP

Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmari pe utilizatori de la un site la altul. Intentia este de a afisa anunturi relevante si antrenante pentru utilizatorii individuali, asadar ele sunt mai valoroase pentru agentiile de puiblicitate si partile terte care se ocupa de publicitate.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
collectgoogle-analytics.com Este utilizat pentru a transmite date despre dispozitivul si comportamentul utilizatorului catre Google Analytics. Sessionpixel

Cookie-urile neclasificate sunt cookie-uri in curs de clasificare, impreuna cu furnizorii de cookie-uri individuale
Noi nu utilizăm cookie-uri de acest tip

Dialoguri Despre Putere
Magda Bei- Rolul antreprenorului este să ofere valoare celor din jur
Dialog cu Magda Bei, CEO şi fondator Graphtec Design

 


Am avut nevoie de doi ani să o „prind” pe Magda pentru un interviu. Între telefoane, întâlniri de business, curse de avion, evenimente de networking, mentorat şi activităţi de voluntariat,  Magda  a venit la Business Woman TV.
Şi m-am gândit să  dau un share acestei întâlniri pe toate platformele media de care dispun, din fericire: tv, print, on line. După 50 de minute de emisiune live, vă ofer un brief cu focus pe ceea ce iubeşte Magda cel mai mult: oamenii.

În urmă cu 20 ani, Magda Bei  a renunţat  la jobul pe care-l avea în industria de publicitate. De ce? O să aflaţi, câteva rânduri mai jos.
Care a fost pasul următor ? A împrumutat de la un foarte bun prieten   5.000 de euro şi a deschis un business, denumit “Graphtec”. Era  perioada de pionerat în antreprenoriatul de la noi.  După 20 de ani,  fantasitici, dar care nu se exclude  şi  starea de a trăi pe muchie de cuţit, Magda si sotul ei, au construit o  companie care  înseamnă:  o cifră de afaceri de peste trei milioane de euro, o echipă de 120 de oameni şi peste 36.000 de tipuri de proiecte de mobilier comercial, semnalistică şi standuri expoziţionale customizat, realizate.

 



“Eu aş scoate din vocabular cuvântul  angajat”

După 20 de ani de antreprenoriat, care este filosofia ta de business?

„Toţi avem nevoie de bani, fără de care nu se poate. Dar,  observ că, în ultimul timp oamenii îşi stabilesc  alte priorităţi.  Începem să înţelegem că dincolo de succesul în business, în profesie, de bani,  cel mai important  pentru este viaţa noastră. Familia, timpul alocat copiilor, prietenilor, dezvoltării personale, sufletul, toate acestea  devin prioritare.  Într-o astfel de schimbare de abordare, antreprenorul român trebuie să se adapteze. Iar schimbarea  se concentrează  pe  relaţia  antreprenorul român  cu echipa cu care îşi construieşte afacerea. Eu aş scoate din vocabular cuvântul „angajat”. Noi, la Graphtec Design   îi numim  parteneri de business.  Cei care formează echipa sunt oamenii cu care noi dezvoltăm  business-ul. Lucrăm cu oameni  cărora trebuie, întâi de toate, să le înţelegem nevoile, aşteptările. Apoi să le cerem performanţă, implicare  şi dedicare. Eu consider că la acest capitol, antreprenorul român trebuie să lucreze în primul rând cu el însuşi, pentru a reuşi să  schimbarea de abordare”.

„Azi, ca antreprenor nu poţi reuşi dacă nu ai o mentalitate flexibilă”

Această schimbare de mentalitate despre care tu vorbeşti  s-ar produce în dublu sens: de la antreprenor către echipă  dar şi invers?

„Eu îmi implic echipa în business. Azi, ca antreprenor nu poţi reuşi dacă nu ai o mentalitate flexibilă. Fie că este partener de viaţă,  fie că este partener de business, client,  învaţă să-i oferi celui de lângă tine acel ceva de care  are  nevoie. Dăruieşte-i ce îşi doreşte el să primească. Nu  te opune. Ascultă-l. Susţine-l. Şi nu te mai pune pe tine în prim plan. Învaţă să nu mai fii tu prioritatea. Rolul nostru, ca antreprenor este să le oferim valoare celor din jur.

Cum îţi construieşti echipa?

„ Îmi plac oamenii cu potenţial, cei care sunt deschişi, permanent către orice provocare a vieţii. Admir  oamenii care se pregătesc din timp pentru momentul „urcării pe scenă”.Da!  Îmi plac oamenii care au curajul să îmbrăţişeze o situaţie, nu să o înfrunte. Ca antreprenor este foarte important la ce eşti atent: vrei să-i demonstrezi omului din echipă că nu este atât de deştept ca tine? Să-i arăţi,  într-un mod autoritar  că a greşit? Sau, că eşti atent să-i dai valoare şi atenţie pentru a-l impulsiona. Eu aleg sa ofer apreciere pentru a incuraja starea de bine a echipei mele. Starea de bine, de mulţumire, de apreciere a oamenilor, este motorul care poate mişca munţii din loc.  Eu nu am un business. Am alături de colegii mei această creaţie care se numeşte Graphtec Design.




„Putem alege să fim fericiţi, sau să ne concentrăm  pe  lucrurile care nu funcţionează”

Dar pentru a ajunge aici, presupun că trebuie să lucrezi cu tine însăţi, întâi de toate?

„Depinde ce alegi. Putem alege să fim fericiţi, sau să ne concentrăm  pe  lucrurile care nu funcţionează. Eu nu pe acest aspect  mă concentrez.

Şi când ceva nu funcţionează, totuşi ce faci?

"A alege să fii fericit nu exclude pragmatismul. De exemplu, la începutul afacerii,  am trecut printr-un moment dificil, când eram pe punctul de a pierde tot. Nu aveam informaţia şi educaţia financiară necesară pentru un business performant.   Ce am făcut? Am înţeles că este un capitol vital pe care trebuie să-l rezolv. Nu m –am panicat. Am luat meditaţii cu un profesor universitar, zilnic, câte 6 ore. Făceam pregătire cu acest specialist,  învăţând tot ceea ce îmi lipsea pentru a funcţiona afacerea.  Împreună cu soţul meu am pus la punct un tabloul de comandă financiară,  în care eu ştiu, de azi peste trei luni câţi lei vom avea în cont. Avem un management de risc, prin care ştim, dacă de mâine nu mai vindem nimic ce face fiecare, din companie. Aşa mă concentrez eu pe ce nu funcţionează, într-un mod pro-activ."

„Pentru mine a fi antreprenor este mai ales despre  calea de a te descoperi pe tine”

De ce ai intrat în afaceri?Lucrai în industria publicităţii, un job bun care îţi permitea să trăieşti fără complicaţii?

„Mi-am dat seama că nu mă pot supune limitărilor dintr-o companie. Nu puteam să fiu doar  un” simplu angajat”. Pot ceva mai complex! Nu ştiu să fiu ascultătoare şi doar să execut. Da!Mi-am dorit propria creaţie, asumarea răspunderilor şi independenţa financiară. Am decis să trec la nivelul următor. Şi a fost mai mul de atât. Pentru mine a fi antreprenor este mai ales despre calea de a te descoperi pe tine. Cred că trebuie să uneşti informaţia, curajul, creativitatea şi dorinţa ta,  să le pui cap la cap, să lucrezi cu ele pentru succes. După 20 de ani, pot să spun că a fi antreprenor  înseamnă să te descoperi pe tine, să înveţi să te depăşeşti mereu, pe tine, însuti, pentru a merge mai departe . Să te reinventezi. Să te perfecţionezi. Să îţi construieşti sistemul de valori cu care mergi la drum. Şi te mai învaţă ceva: să ai mai multe căi de ieşire, să nu rămâi blocat doar pe o singură  variantă."

Dacă ai avea business-ul în altă  ţară,  ai păstra acelaşi mod de abordare?

„Poţi să faci afaceri din România , în toată lumea. Eu am luat asta ca pe o provocare. Antreprenorul român se construieşte din interior, învăţând şi pregătindu-se pentru întâlnirea cu competiţia. Eu asta am făcut. Mi-am studiat foarte bine competitorul, am analizat piaţa externă şi am acţionat. Ştiu ce poate oferi compania noastră, prin produsele şi servicii de înaltă calitate. Şi am acţionat. Dar şi acest demers nu l-am făcut singură. Ci susţinută prin munca echipei mele de la Graphtec, care a însemnat   în anul 2017, 120 de parteneri de business, de mare valoare umană şi profesională , implicaţi şi motivaţi să arate că putem avea produse şi servicii calitative made in Romania."

„Cel mai important este ca sistemul tăi de valori, să se regăsească în brandul companiei”

Cât de mult  ai amprentat business-ul cu brandul  tău, personal?

„Până în urmă cu ceva vreme nici nu m-am gândit cât de importantă este povestea mea pentru brandul companiei. Am înţeles că trebui să comunic celor din jurul meu sistemul meu de valori, spunându-le povestea mea. Am înţeles ce nevoie uriaşă este acum, ca ceilalţi care te ascultă, te privesc să se regăsească în tine. Eu mizez în brandul meu pe autenticitate. Şi aş vrea ca lumea să înţeleagă că, fiecare poartă în interiorul său o comoară, pe care  trebuie să o descopere. Cel mai important este ca sistemul tăi de valori, să se regăsească în brandul companiei. Dar şi mai interesant este atunci când sistemul de valori al celor 120 de coechipieri se regăseşte în brandul companiei."

„Reinventează-te în fiecare zi”

Este obligatoriu succesul pentru a fi fericit?

„Recomand  ca fiecare  să caute şi să identifice ce îşi doresc cu adevărat. Trebuie să fim mai atenţi la oportunităţi pentru a realiza ce ne-am propus şi mai ales să obţinem rezultatele dorite. Succesul se obţine doar prin îmbunătăţirea ta interioară, pe care o practici în fiecare zi. Nu cred că succesul este obligatoriu pentru a fi fericit. Nu poţi câştiga ceva permanent. Şi nu asta este  ceea ce te motivează, de zi cu zi. Fericirea este însăşi creaţia ta.  Este şi frumuseţea activităţii tale zilnice şi în zâmbetul colegilor. Fericirea  este acolo unde înveţi să o regăseşti. Ai în calcul mereu câştigul, pentru că ai în mâna ta destinele altor oameni. Şi aceasta este o responsabilitate onorabilă atunci când eşti iscusit.
 Reinventează-te în fiecare zi si succesul este cu ochii pe tine !

Descoperă universul Magdei Bei  aici!





***
       Antoaneta Banu este  realizatorul emisiunii  #Business Woman tv, difuzată de postul tvCanal 33 Romania.
Antoaneta este creatorul seriei de inetrviuri “ Dialoguri despre Putere” şi este specialist personal Brand ​ Communication şi trainer certificat ANC .

 

 

 

 

 



parerea ta
 
comentariu
numele si prenumele*
email*
 


   politica de confidentialitate   politica cookie
X