Acest site utilizează cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si anunturile, pentru a oferi functii de retele sociale si pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de retele sociale, de publicitate si de analize informatii cu privire la modul in care folositi site-ul nostru. Acestia le pot combina cu alte informatii oferite de dvs. sau culese in urma folosirii serviciilor lor.

Afisare ❯
Ok


Necesare(1) ➧
Preferinte(0)➧
Statistici(2) ➧
Marketing(1) ➧
Neclasificate(0) ➧

Cookie-urile necesare ajuta la a face un site utilizabil prin activarea functiilor de baza, precum navigarea in pagina si accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate functiona corespunzator fara aceste cookie-uri.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
_userCookiesbusinesswoman.ro Stocheaza consimtamantul utilizatorilor referitor la utilizarea modulelor cookie pentru domeniul businesswoman.ro 1 anHTTP

Cookie-urile de preferinta permit unui site sa isi aminteasca informatii care se modifica dupa modul in care se comporta sau arata site-ul, precum limba dvs. preferata sau regiunea in care va aflati.
Noi nu utilizăm cookie-uri de acest tip

Cookie-urile pentru statistica ii ajuta pe proprietarii unui site sa inteleaga modul in care vizitatorii interactioneaza cu site-ul prin colectarea si raportarea informatiilor in mod anonim.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
_gabusinesswoman.ro Inregistreaza un identificator unic care este folosit pentru a genera date statistice legate de modul in care utilizatorii folosesc site-ul. 2 aniHTTP
_gidbusinesswoman.ro Inregistreaza un identificator unic care este folosit pentru a genera date statistice legate de modul in care utilizatorii folosesc site-ul. SessionHTTP

Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmari pe utilizatori de la un site la altul. Intentia este de a afisa anunturi relevante si antrenante pentru utilizatorii individuali, asadar ele sunt mai valoroase pentru agentiile de puiblicitate si partile terte care se ocupa de publicitate.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
collectgoogle-analytics.com Este utilizat pentru a transmite date despre dispozitivul si comportamentul utilizatorului catre Google Analytics. Sessionpixel

Cookie-urile neclasificate sunt cookie-uri in curs de clasificare, impreuna cu furnizorii de cookie-uri individuale
Noi nu utilizăm cookie-uri de acest tip

Dialoguri Despre Putere
Cristina Chiriac, Antreprenoarea care poartă IA cu sufletul
Pe Cristina o întâlnesc des, în redacţia televiziunii Canal 33. Ea realizează emisiunea “Autentic Românesc”.

 

 


Am avut plăcerea să o invit în câteva ediţii  “Business Woman”, discutând  pe teme din  actualitatea  economică şi antreprenorială. Dar  mi-am dorit să realizez acest interviu cu Cristina,  în “mediul ei natural”, adică  acasă,  la Flori de Ie. Şi între pregătirile pentru RomânIA Centenară, între  evenimentele din ţară,  emisiunile tv, între India  şi Business Woman Gala&Awards, unde Cristina a primit premiul “Made in Romania”  iată-ne la o şezătoare, cu parfumul florilor de pe cămeşile româneşti.

 

“Consider că mai sunt multe lucruri de corectat în antreprenoriatul românesc”

În urmă cu aproximativ 20 de ani ai devenit antreprenor . Cum arată azi , fotografia la plan general a antreprenoriatului românesc?

“Cu siguranță, astăzi, tabloul antreprenoriatului românesc arată mult mai bine, comparativ cu situaţia  anilor  90.  Vă pot spune că în urmă cu 20 de ani,  a fi  antreprenor  era privit ca un act de iresponsabilitate. Astăzi este deja o normalitate. Nu putem vorbi de un tablou complet, pentru că mai sunt încă multe lucruri de creionat, de aşezat. Dar, putem vorbi de un tablou conturat. Consider că mai sunt multe lucruri de corectat în antreprenoriatul românesc. Eu  vorbesc  şi din punct de vedere al Asociației Naționale  a  Antreprenorilor pe care o reprezint, că România se află pe drumul cel bun. În fiecare zi conștientizez că tot mai mulți tineri aleg acest minunat drum al antreprenoriatului. Doresc  să înţelegem cu toţii importanţa antreprenoriatului, nu doar la nivel declarativ, ci să se şi întâmple ceva."




“Competiția este necesară pentru  dezvoltarea unei  societăţi  sănătoase, nu doar  din punct de vedere economic ci şi moral. “

Ești un trendsetter. Unii sunt inspirați  de tine. Alții dau copy paste la ce faci tu. Ce lipsește azi, românilor pentru a înțelege ce este cu adevărat competiția?

“M-am confruntat de multe ori cu acest sentiment de copy paste sau de plagiat. Mărturisesc că la început nu am știut cum să reacționez.  Actiunile lor au trezit în mine tot felul de sentimente, mai puțin pozitive. Ştiţi de ce? Pentru faptul că eu nu am luat niciodată în considerare că trebuie sa copiez sau să fur ceea ce fac alţii. Am ales drumul corect, acela de a învăța și de a face ceva cu  propriile forţe. Şi într-adevăr, aceasta este calea corectă.  Normal că avem nevoie de modele de succes, care să ne inspire, în viață.   A fi  inspirat  de  o personalitate, a avea un model este firesc şi este foarte bine. Dar, este cu totul altceva de a copia, de a plagia persoana  respectivă.  Cred că acest lucru ține de educație , de personalitatea fiecărui om, de respect, de voință, și cu alte cuvinte de corectitudine. Îmi doresc  să găsesc tot  mai mulți oameni care înțeleg că, o societate se construiește pe bază de valori și de norme pe care trebuie să le respectăm. Competiția este necesară pentru  dezvoltarea unei  societăţi  sănătoase, nu doar  din punct de vedere economic ci şi moral.  Bineînteles, încă nu toţi   ințelegem că această competiție poate naște liderii adevăraţi  de care avem nevoie.  Probabil, undeva în subconștientul nostru,  în  rădăcinilor din care ne tragem, mulți dintre noi au fost obișnuiți să fure startul. Până la urmă, viața mi-a demonstrat că în momentul în care acționezi pe alte căi, altele  decât cele corecte, în  final eşti  penalizat. Cel mai important lucru este să conștientizezi că pietrele tari vor rămâne mereu în acelaşi loc. Ai răbdare şi încredere în tine."  




“Flori de Ie  este un proiect care a redat strălucirea în sufletele a zeci de femei din mediul rural”

I-ai ajutat pe români să redescopere IA. Prin brandul Flori de Ie ai creat o rețea de antreprenoriat, în mediul rural. Ce înseamnă  azi, Flori de Ie?

"Flori de Ie înseamnă  sufletul meu şi este proiectul  care a redat strălucirea în sufletele a zeci de femei din mediul rural.  Mă bucur că am avut posibilitatea şi inspirația să fac lucru acesta, pentru că astfel sunt zeci de familii care trăiesc mai bine datorită acestui proiect. Fac antreprenoriat în mediul rural.  Am promovat IA atât în țară cât și în străinătate,  cu  îndârjire și cu o încredere nemăsurată, că  oamenii vor înțelege semnificația adevărată a IE-i românești. Bineînțeles că mai sunt oameni care fac lucrul acesta și îi felicit pe toți, Trebuie să le mulțumesc tuturor celor care au înțeles, că împreună, promovând un mesaj corect despre IA  noastră, putem reconstrui imaginea României în străinătate.  Mulțumiri special le adresez  celor care au considerat necesar să îmi acorde credit.  Indiferent cât de puternic , de bine intenționat eşti, în viața oricăriui antreprenor exista momente în care simți că nu mai poți sau că povara este prea mare. În acel moment  e nevoie doar de un deget sau de o bătaie ușoară pe umăr de la un prieten sau de la o prietenă care să iți spună că poți și că drumul tău este cel pe care l-ai ales. Astăzi Flori de Ie este un brand renumit.  Am fost sunată de o persoană,  pe care nu o cunosc şi m-a surprins plăcut spunându-mi "Știu ca sunteți Mama Iilor". Doamna care m-a apelat îşi  dorea  o IE  autentică . Notorietatea Cristinei Chiriac a fost întrecută de brandul Flori de Ie.  Nu mă deranjează absolut deloc să mi se spună "Doamna cu Iile" sau "Mama Iilor" pentru că, până la urmă acesta este lucrul pe care mi l-am dorit foarte mult. Ia noastră să cucerească din nou,  sufletele tuturor, nu doar al românilor, ci ale întregului mapamond."


„Am pornit la drum cu Flori de Ie având în minte şi în suflet  dorinţa să readuc la viața cât mai multe Ii”

Sworoom-ul tău este ca o " vatră românească".Care e " țesătură" businessul tău şi unde vrei sa ajungi cu el?

"Îmi place să spun că suntem o națiune tânără. Abia in acest an  se implinesc 100 de ani de unitate. Magica ţesătură care dă sclipire showroom-ului meu are conştiinţa identităţii naţionale. Strânge poveşti de viaţă şi le expune lumii întregi pentru a arăta şi partea nevăzută a României mele. Nu am cum să mă opresc din drum.  Nici nu există acest gând în sufletul meu. Noi vom cuceri tot mapamondul cu IA românească.  Am puterea să sper că, într-un viitor apropiat vom reuşi să  introducem costumul popular românesc în patrimoniul UNESCO. Aşa voi avea  conştiinţa  împăcată,  că şi noi, prin proiectele noastre Flori de Ie şi România Autentică am contribuit la acest lucru. Am pornit la drum având în minte şi în suflet  dorinţa să readuc la viața cât mai multe Ii. Nu voi renunța la acest deziderat al meu. Nu voi lăsa Ia să moară. Colecţia noastră etnografică numără astazi peste 1000 de piese, multe dintre ele având o vechime de peste 100 de ani. Cu fiecare Ie pe care o recuperăm,  noi recuperăm o poveste. Astăzi am strans în jurul nostru o comunitate mare de oameni care ne încurajează, având peste  80.000 de susţinători în mediul online. Mai mult,  am reuşit să exportăm Ia  noastră  pe trei continente. Aşadar,  pot  spune ca ţesătura noastră are fibre conectate la  cea mai buna sursă de energie: sufletul uman."



„Aceste costume centenare pe care noi le promovăm în toată lumea reprezintă cea mai buna dovadă a ceea ce a însemnat România acum 100 de ani.”

Ești în fața unei mari provocări. Anul 2018 . România 100. Ai lansat în 2017 un program care poarta marca ta.: România Centenară.Cum va arăta  2018?

"Am adunat şi am pus ca într-o ladă de zestre, sămânța și imaginea frumoasă a României reale, diversitatea costumului popular conservat  ca sistem unic de valorile reale, inestimabile. Şi am pornit prin lume cu zestrea naţională prezentând-o într-o manieră ce poate contribui esenţial, la  o viziune de calitate la nivel mondial asupra țării noastre,. Istoria prețuită, trăită și arătată lumii întregi, cultura și tradițiile acestui popor, aceasta este România Centenară. Din păcate viziunea despre cum  trebuie  sărbătorit  Centenarul nu este unitară şi mai mult, pot spune că mulţi o percep într-un mod eronat. Pentru mine, costumul popular este mai mult decât o dovadă vie a istoriei.  El a trecut prin Primul Război Mondial, Al Doilea Război Mondial, și astăzi a ajuns la noi moștenire . Este dovada faptului că acum 100 de ani același costum popular juca un rol important în societatea românească atât din punct de vedere  economic,  cât şi social și cultural. Îmi doresc ca România Centenară în 2018 să o văd prezentă peste tot, în toată lumea și imi mai doresc ca oamenii să înțeleagă,  cu adevărat importanța a ceea ce s-a întâmplat acum 100 de anii. Aceste costume centenare pe care noi le promovăm în toată lumea reprezintă cea mai buna dovadă a ceea ce a însemnat România acum 100 de ani. Este mesajul străbunilor noștri pentru generațiile care vin, reprezintă cea mai autentică legătură cu trecutul."



„Printre cele 1600 de femei din toata lumea a fost și una din România și anume eu”

Ai fost  ambasadorul României la GES 2017. O provocare și o misiune specială pentru tine. Cum a fost experiența aceasta?

"Anul 2017 a fost spectaculos pentru mine și s-a încheiat așa cum a și început, cu multe provocări frumoase. Mă bucur intr-adevăr că am avut onoarea de a reprezenta România la cel mai important Summit de Antreprenoriat din lume, organizat de catre Statele Unite Ale Americii împreună cu Guvernul Indiei.  Printre cele 1600 de femei din toata lumea a fost și una din România și anume eu. Am învățat lucruri frumoase, am avut puterea să leg noi prietenii, să înțeleg ceea ce ne lipsește, care este viziunea despre antreprenoriat la nivel mondial și ceea ce este cel mai important, să conştientizez ceea ce mai avem de făcut pentru ca antreprenoriatul să  devină, intr-adevăr o voce puternică în România. "



„A fi antreprenor in Romania este o provocare in sine.”

Cum a fost 2017? Ce îți dă cu plus ? Unde îți dă cu minus?

"A fost un an extraordinar în care mărturisesc, că am crezut că nu voi putea să o scot la capăt. După atâția ani de antreprenoriat a fost singurul an în care m-am temut, cu adevărat că acest parcurs se  opreşte.  Ne-am confruntat cu foarte multe modificări legislative, cu un curs valutar care ne-a dat bătăi de cap, cu dobânzi ridicate , costuri cu forța de muncă mult mai mari. Astfel, am luat nişte decizii la început de an 2017 cum ar fii acela de a închide magazinul din Mall Băneasa care ar fi putut sa îngreuneze parcusul nostru antreprenorial, parcusul Flori de Ie.  Ne-am reorientat către platforma ecommerce, am investit mult mai mult în ceea ce înseamna marketing și astăzi,  pot să vă spun că acesta este drumul corect. Am reușit să ne optimizăm costurile, să încheiem încă un an în care am realizat multe colecții noi cu care am străbătut alte doua continente , un an din carea am învățat enorm. Pe lăngă faptul că am reușit să adunăm toți mai mulți membrii în Asociația Națională a Antreprenorilor , am realizat mult mai multe conferințe şi dezbateri pe teme economice, să stimulăm antreprenorii . Din punct de vedere personal, 2017 mi-a adus foarte multe titluri de recunoaștere în ceea ce privește promovarea antreprenoriatului în România,  a promovării artei și a tradiției românești. Anul 2017 s-a încheiat  cu o nominalizare frumoasa în revista Capital la categoria - 100 de femei de succes din România."



Care sunt provocările antreprenorilor pentru 2018 ?

"A fi antreprenor in Romania este o provocare în sine. Eu, personal, abordez 2018 cu prudenţă. Modificările repetate ale Codului Fiscal, TVA Split, mutarea contribuţiilor de la angajator la angajat au facut mediul antreprenorial foarte sensibil. De aceea este esential ca anul 2018 să aducă stabilitate economică,  nu doar la nivel declarativ, mai ales acum când Europa întreagă este frământată de tot felul de schimbări care îndeamnă la prudenţă."

Ce costum o sa porți pe 1 decembrie 2018? Din ce zonă?

"Mă trag dintr-o zonă cu rezonanță istorică, prima capitală a Țării Românești așa că de  1 decembrie 2018 o să port un costum din Câmpulung Muşcel, un costum de sărbatoare vechi de peste 100 de ani pentru a completa tabloul desprins din celebrele picturi ale lui Theodor Aman, câmpulungean și el."





***

Antoaneta Banu este  realizatorul emisiunii  #Business Woman tv, difuzată de postul tvCanal 33 Romania.
Antoaneta este creatorul seriei de interviuri “ Dialoguri despre Putere” şi este specialist personal Brand ​ Communication şi trainer certificat ANC .

 

 

 

 

 



parerea ta
 
comentariu
numele si prenumele*
email*
 


   politica de confidentialitate   politica cookie
X