Acest site utilizează cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si anunturile, pentru a oferi functii de retele sociale si pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de retele sociale, de publicitate si de analize informatii cu privire la modul in care folositi site-ul nostru. Acestia le pot combina cu alte informatii oferite de dvs. sau culese in urma folosirii serviciilor lor.

Afisare ❯
Ok


Necesare(1) ➧
Preferinte(0)➧
Statistici(2) ➧
Marketing(1) ➧
Neclasificate(0) ➧

Cookie-urile necesare ajuta la a face un site utilizabil prin activarea functiilor de baza, precum navigarea in pagina si accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate functiona corespunzator fara aceste cookie-uri.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
_userCookiesbusinesswoman.ro Stocheaza consimtamantul utilizatorilor referitor la utilizarea modulelor cookie pentru domeniul businesswoman.ro 1 anHTTP

Cookie-urile de preferinta permit unui site sa isi aminteasca informatii care se modifica dupa modul in care se comporta sau arata site-ul, precum limba dvs. preferata sau regiunea in care va aflati.
Noi nu utilizăm cookie-uri de acest tip

Cookie-urile pentru statistica ii ajuta pe proprietarii unui site sa inteleaga modul in care vizitatorii interactioneaza cu site-ul prin colectarea si raportarea informatiilor in mod anonim.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
_gabusinesswoman.ro Inregistreaza un identificator unic care este folosit pentru a genera date statistice legate de modul in care utilizatorii folosesc site-ul. 2 aniHTTP
_gidbusinesswoman.ro Inregistreaza un identificator unic care este folosit pentru a genera date statistice legate de modul in care utilizatorii folosesc site-ul. SessionHTTP

Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmari pe utilizatori de la un site la altul. Intentia este de a afisa anunturi relevante si antrenante pentru utilizatorii individuali, asadar ele sunt mai valoroase pentru agentiile de puiblicitate si partile terte care se ocupa de publicitate.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
collectgoogle-analytics.com Este utilizat pentru a transmite date despre dispozitivul si comportamentul utilizatorului catre Google Analytics. Sessionpixel

Cookie-urile neclasificate sunt cookie-uri in curs de clasificare, impreuna cu furnizorii de cookie-uri individuale
Noi nu utilizăm cookie-uri de acest tip

Business Woman Career
Anii de multinaţională m-au învăţat să înţeleg foarte bine perspectiva clientului, grijile şi nevoile sale
Tempo Advertising a lansat recent divizia de evenimente Tempo BTL.

 

"Am fost aruncată în vârtej, direct pe proiecte mari"

Noua entitate este condusă de Carmen Zahiu(Rotaru)  fost General Director la MediaPro Studios. Astfel, Zahiu se întoarce în familia Tempo, agenţie în care şi-a făcut debutul in publicitate în 2004, în funcţia de Junior Executive în departamentul de BTL. Business Woman a discutat cu ea şi a aflat câteva dintre secretele carierei sale, dar şi planurile pentru Tempo BTL.

 Cum v-aţi început cariera? Care sunt poziţiile, responsabilităţile, proiectele relevante?

 Am studiat Dreptul, şi cum aveam nevoie de un job în timpul facultăţii, am început să lucrez ca hostess pentru diverse agenţii. Ţin minte că ajunsesem să câştig mai bine decât părinţii mei la un loc! La vremea aceea nu era totuşi chiar aşa greu, trebuie să recunosc.

 După absolvire am fost scurt timp avocat stagiar într-un cabinet, însă BTL-ul m-a atras mai mult şi iata-mă, în 2004, Junior Executive în departamentul de BTL al Tempo. Am fost aruncată în vârtej, direct pe proiecte mari: din prima zi a trebuit să organizez o caravană naţională pentru Xerox, în principalele campusuri universitare. Nici nu ştiam bine ce înseamnă o caravană, însă m-am descurcat şi mi s-au dat în primire tot mai multe proiecte, pentru branduri ca Jack Daniel’s, Agricola Bacău, URBB, Autokalss Center, Boom TV, La Roche, Tiriac Air, Băneasa Investments, Atlas, Deloitte, Poşta Română etc.

În 2006 am devenit şefa departamentului de BTL al Tempo, poziţie pe care am ocupat-o până în 2010. Am avut sute de proiecte frumoase pentru clienţii noştri, printre care Danone, Orange, Petrom, Raiffeisen Bank, Mercedes-Benz România , Colgate Palmolive, Actavis, Realitatea TV,  Unilever, Kiwi Finance, New Kopel, Porsche Group etc

 Ăn 2010 am simţit că vine momentul să fac o schimbare, iar schimbarea a venit sub forma poziţiei de Director de Vânzări la Studiourile MediaPro. Acolo am înfiinţat divizia de BTL a MediaPro, numită MediaPro Live Events, cu care am lucrat pentru clienţi precum OMV Petrom, Mercedes, BAT, ALD şi bineînţeles clienţii din grup, ProTV şi MediaPro Entertainment. În 2014 am fost numită Director General al Studiourilor MediaPro, poziţie din care am coordonat reorganizarea unei companii cu 300 de angajaţi şi pregătirea ei pentru vânzarea către actualul acţionariat. Din 2017 am revenit în grupul Tempo ca Managing Partner al Tempo BTL, divizia de evenimente şi activări a grupului.


 "După ce ai furnizat servicii tip producţie pentru Vocea României, nu te mai ia niciun eveniment sau client prin surprindere"

 

Cum a fost trecerea de la o funcţie de management într-o companie multinaţională la managementul unei echipe BTL? Cum contribuie experienţa aceasta în poziţia actuală?  

Orice experienţă de management te marchează într-un fel sau altul, iar o poziţie într-o multinaţională implică provocări şi responsabilităţi pe care nu ai ocazia să le întâlneşti în altă parte. Anii de multinaţională m-au învăţat să îţteleg foarte bine perspectiva clientului, grijile şi nevoile sale, astfel încât întoarcerea în BTL pur o fac cu altă abordare şi maturitate.

Pe lângă obişnuinţa de a coordona proiecte complexe şi echipe mari, anii de MediaPro m-au învăţat ceva ce nu puteam afla nicăieri altundeva: producţia de show business. Este un domeniu fascinant, care are foarte multe în comun cu BTL-ul şi din care  am adus în Tempo BTL abordări unice, cum nu mai are nicio agenţie de pe piaţă. După ce ai furnizat servicii tip producţie pentru Vocea României, nu te mai ia niciun eveniment sau client prin surprindere!

De unde vin cele mai bune idei? Cum se nasc ideile creative în echipa pe care o gestionaţi?

Alături de mine au venit 4 oameni din Media Pro, fără falsă modestie printre cei mai buni din piaţă în materie de evenimente, producţie şi teren. Am unit aceste  forţe cu echipele creative şi de project de managment din Tempo şi a rezultat o echipă completă de BTL cu o abordare cu adevărat inovatoare. Avem Event Producer, Event Set Designer, 3D Artist, Strategie, Copywriteri, Art Directori specializaţi în BTL. Pe lângă echipa permanentă, avem o bază largă de parteneri cu care colaborăm în funcţie de necesităţile proiectului, de la regizori de eveniment, scenarişti şi scenografi, la furnizori de echipament tehnic special. Cu mulţi dintre ei avem o relaţie din perioada MediaPro, cu alţii lucrăm chiar de mai multă vreme. Rezultatul este o echipă de producţie completă ce a demonstrat că poate aborda proiecte oricât de complexe, de la evenimente la show-uri de televiziune. Până la urmă, şi BTL-ul este un show!

 "Experienţa în show business mi-a schimbat enorm modul de lucru"

Care sunt tipurile de proiecte din portofoliul?

 Cu Tempo am avut zeci de proiecte importante, menţionez doar cateva: lansarea Money Channel, lansarea Audi Q5, proiectul 10 pentru  România, evenimentul 150 de ani de Petrol în  România pentru industria de petrol şi gaze din România etc. Iar la MediaPro, pe lângă proiectele pentru clienţi externi, am fost providerul de servicii de producţie pentru tot segmentul de Reality&Entertainment al grupului Pro. Asta înseamnă de la show-uri TV ca Vocea României, Românii Au Talent sau Dansez Pentru Tine, la emisiuni precum La Maruţă, la producţii de ficţiune cum a fost Pariu Cu Viaţa.

 Ce aduce  inovator faţă de alte companii sau echipe, modul dumneavoastră de lucru?

 Experienţa în show business mi-a schimbat enorm modul de lucru. Producţiile sunt foarte procedurale, diferenţa este de organizare şi planificare foarte detaliate. Evenimentele fiind live, sunt nerepetitive, au întotdeauna situaţii neprevăzute şi dacă nu eşti foarte bine pregătit şi organizat, cu parteneri de maximă încredere, nu mai ai ocazia să greşeşti a doua oară. Bugetele sunt uriaşe, responsabilitatea la fel, iar greşelile sunt foarte vizibile. Gândişi-vă numai ce ar însemna o eroare de producţie la un show TV (în direct), în faţa a milioane de oameni! În acelaşi timp, toată această organizare ăi tot efortul este pus în slujba emoţiei, a spectacolului, a efectului impresionant.

Viziunea noastră este de a aduce această abordare din show business în munca de BTL. Orice eveniment sau activare este până la urmă un spectacol, vrem să impresionăm, să emoţionăm, să stârnim reacţii şi să începem conversaţii cu oamenii. Pentru asta, avem nevoie de rigoare şi organizare până în cele mai mici detalii, dar şi de curajul de a face mai mult, mai mare, mai strălucitor, mai impresionant. Cu cât e mai multă muncă în spate, cu atât mai firesc şi natural pare totul pentru cei ce se bucură de experienţa pe care le-o pregăteşti. Iar pentru a livra un spectacol adevărat, nu poţi să lucrezi decât cu profesionişti adevăraţi. De aceea, pe lângă capabilităţile clasice de BTL, am ţinut să includem în echipa noastră şi în reţeaua de colaboratori oameni dedicaţi din industria televiziunii şi filmului, al căror mod de a face lucrurile aduce un suflu proaspăt şi inovator în piaţă.

 "Ca om de vânzări, ştiu că orice acţiune trebuie să se concretizeze în cifre"

În secolul vitezei, cât de importante sunt evenimentele, proiectele BTL în comunicarea unui brand versus investiţiile în proiectele media-digitale?

Ele nu se exclud, dimpotrivă. Din ce în ce mai mute activări au şi o componentă de digital, atât în comunicarea evenimentului, înainte şi după, cât şi pentru interacţiunea cu brandul din timpul activării propriu-zise. Tocmai datorită aglomeraţiei fantastice din online şi media tradiţionale, trendul internaţional este câtre comunicare directă  cu brandul, live dacă pot să spun aşa, care dau substanţa comunicării şi implică oamenii. Brandurile sunt tot mai prezente la festivaluri şi diferite evenimente, propun consumatorilor experienţe tot mai inovative iar bătălia pentru atenţie şi vânzare se mută pe teren, în lumea reală. 

Ca om de vânzări, ştiu că orice acţiune trebuie să se concretizeze în cifre, într-un return on investment care să justifice efortul. Awareness-ul este important dar nu pot uita că, la finalul zilei, orice client îşi doreşte vânzare. Sunt unele categorii precum auto, ţigări sau chiar food unde decizia de cumpărare se ia mai mereu doar după testare. Iar atunci sarcina noastră este să trezim interesul oamenilor să testeze şi să cream cel mai spectaculos context în care să facă asta. Iar în categoriile de servicii, de la banking la telecom, experienţa pe care o livrăm reprezintă brandul, îl face tangibil, şi de aceea responsabilitatea noastră este cu atât mai mare.

 Care este modelul de leadership care vă inspiră şi pe care îl aplicaţi?

 Dragoş Grigoriu, pentru viziune, ambiţie şi creativitate. Acesta este mentorul meu, atât prin ce m-au învăţat direct, cât mai ales prin exemplul personal.

 Care a fost cea mai importantă provocare de până acum?

 Fără îndoială, funcţia de Director General din cadrul Media Pro Studios. M-am trezit deodată răspunzătoare de un business de milioane de euro, cu 300 de oameni în subordine, şi asta într-un moment nu lipsit de provocări din viaţa companiei. Mă bucur că mi-am dus mandatul la bun sfârşit şi am reuşit să îmi îndeplinesc obiectivele.

 Care a fost momentul/, evenimentul de care sunteţi mândră?

 Sunt mândră de mine acum, pentru că am avut hotărârea şi curajul să devin în sfârşit antreprenor!

 

 



parerea ta
 
comentariu
numele si prenumele*
email*
 


   politica de confidentialitate   politica cookie
X