Business Woman Career
Advertising-ul te împinge să afli foarte multe lucruri interesante din foarte multe domenii
Laura Iane conduce departamentul de creație al agenției de publicitate pastel și este responsabilă de relevanța conceptelor creative în campaniile semnate de agenție la nivel local, dar și regional

"Și în ziua de azi cred ca e un domeniu în care te plictisești foarte greu"


Odată cu alăturarea Laurei în echipa de management pastel, agenția a intrat și într-un proces de reorganizare care, la nivel strategic, va genera noi linii de business. Business Woman a aflat mai multe insight-uri despre cariera Laurei și de unde a început pasiunea ei pentru publicitate.

Când ți-ai descoperit pasiunea pentru artă și grafică?

Ca orice copil, trăiam cu senzația că și pereții sunt de hârtie și mă așteptau să îi desenez. Deci pasiunea s-a exprimat foarte devreme. Decizia de a da curs acestei pasiuni a venit în clasa a 5 –a când am ales Liceul de Arte N. Tonitza.

Ce cursuri ai urmat, cum ți-ai lucrat această pasiune?

Partea teoretică a fost acoperită destul de bine în liceu și în facultate ( N. Tonitza și Universitatea Națională de Arte – Facultatea de Arte Decorative și Design). În rest, am învățat tot ce am putut din tonele de cărți pe care le-am citit, de la oamenii buni și mai puțin buni cu care am lucrat, din conferințele și workshop-urile de specialitate la care am participat, din concursurile pe care le-am pierdut și din cele pe care le-am câștigat și din toate proiectele pe care le-am lucrat, mici sau mari, extraordinare sau banale.

Ce te-a determinat să intri în publicitate?

Invitația de a lucra în publicitate m-a găsit plimbându-mă pe stradă, cu prietenul meu cel mai bun. Era vacanța de vară care delimita anul 1 de anul 2. Profesorul meu de grafic design de la facultate m-a sunat să mă întrebe dacă sunt interesată de un internship la Saatchi. Am fost curioasă și m-am dus. M-am angajat după 2 săptămâni. Mi-a plăcut foarte mult că se lucra în echipă și că niciun brief nu semăna cu altul . Și în ziua de azi cred ca e un domeniu în care te plictisești foarte greu.


"La pastel am găsit o echipă unită, empatică și „witty” care abordează proiectele cu emisfera antreprenorială"


Ai regretat vreodată această decizie?

Am o paletă foarte mare de sentimente pentru acest job. Dar nu regret nimic.

Ce alte pasiuni mai ai și cum le cultivi azi?

Ador să citesc. Citesc în fiecare zi. Beletristică sau cărți de design și typography. Aș mai vrea să scriu un scenariu pentru un scurt metraj de animație. Drept urmare merg la un curs de scenaristică. Am prieteni buni pasionați de video și, pentru că eu sunt înnebunita după typography, am început să lucrez cu ei tot ce înseamnă partea vizuală a unui generic de film (The Art of Title). În plus, pentru că ador muzica și am vrut foarte mult să pot să cânt și eu o melodie la pian, m-am dus la un curs de pian. Printre picături, mai lucrez proiecte de branding (ca designer, branding-ul a fost prima mea iubire). Cam atât, momentan.

Ce faci pentru a păstra vie pasiunea pentru acest domeniu?

Din punctul meu de vedere, advertising-ul te împinge să afli foarte multe lucruri interesante din foarte multe domenii. Mai mult decât atât, poți să ai niște experiențe cu adevărat extraordinare. Să filmezi dintr-un elicopter, spre exemplu. Cum spuneam, este foarte greu să te plictisești. Dacă cumva simt că entuziasmul scade, inventez un proiect cu o temă care mă aprinde.

Care consideri că sunt cele mai importante premii câștigate în publicitate până acum și de ce?

Nu este cel mai prestigios premiu pe care poți să îl câștigi, dar cel mai mult m-am bucurat de aurul de la Golden Hammer pentru „Best Use of Typography” la categoria print, pentru Greenpeace.

Ai avut un mentor în acest domeniu? Admiri vreun om de publicitate?

Admirația mea se duce către toți oamenii care reușesc să construiască proiecte frumoase în aceasta industrie dar care, în același timp,  reușesc să își țină sufletul bun și curat.

Care crezi ca sunt atuurile pieței de publicitate locală?

Un atu important ar fi rezultatul relevant pe care îl are mixarea unui “human insight” cu un „media behavior insight”.

Sunt românii așa de creativi precum se spune?

Dacă mă uit la mesajele construite de cei care au protestat anul ăsta aș spune că da.

Ce aduci nou în echipa de creație pastel?

În primul rând leadership. Apoi un pic de curaj, un pic de structură și un mix bun, zic eu, între relevanță și magie.

Cum ai schimbat /influențat abordarea creativă de când ai venit și ce îți propui pentru viitor?

Am început prin a transfera un set de skill-uri noi creativilor. Voi continua prin a dezvolta echipa în punctele cheie strategice pe care le are în vederea noii poziționări pastel care este în lucru acum.

Care sunt cele mai importante campanii și conturi pe care ai lucrat de când ai venit la pastel?

Cea mai importantă realizare a fost faptul că am pus umărul la câștigarea pitch-ului Sun Plaza. Un client care o să ne țină ocupați frumos timp de cel puțin 2 ani. În rest, mă implic pe toți clienții pastel și, împreună cu echipa, abordăm proiectele strategic, cu focus pe relevanță, farmec și rezultate.

Care consideri că sunt principalele atuuri pastel în piața de comunicare locală?

La pastel am găsit o echipă unită, empatică și „witty” care abordează proiectele cu emisfera antreprenorială. Omul de strategie este spectaculos de bun și există chiar și un om foarte talentat dedicat proiectelor de comunicare internă.

Îți dorești un anumit cont sau un anumit domeniu?

Mi-aș dori foarte mult să construiesc un brand de cafea de la început, să promovez o editură și un brand de semnături electronice.

Cum te-ai auto-caracteriza?

Un om cu jar în suflet.

Cine este Laura Iane omul de publicitate? Dar Laura Iane în afara jobului?

Același.

 



parerea ta
 
comentariu
numele si prenumele*
email*
 


Statistici trafic - StatCounter.com


X