Loja de Business
DE CE AFACERILE MICI ŞI MEDII AU NEVOIE DE NETWORKING?
Networkingul este una din cele mai importante metode pe care un antreprenor la început de drum sau unul care are deja un business solid îl poate învăţa sau aprofunda. Majoritatea start up-urilor cred că pot începe activitatea şi clienţii vor veni la uşă

Partea proasta este că 8 din 10 companii eşuează în primele 18 luni de la înfiinţare, din lipsă de clienţi şi promovare. Pentru a diminua acest risc, managerii şi antreprenorii au nevoie să fie cunoscuţi şi recunoscuţi, iar business networkingul este una din metodele care îţi permite acest lucru. Iată câteva motive pentru care afacerile mici şi medii au nevoie de networking.

Sursa de marketing

Marketingul presupune bugete iar majoritatea proprietarilor de companii mici şi mijlocii nu deţin aceste bugete sau pur şi simplu nu şi le planifică la început de drum. Când faci parte dintr-o reţea puternică, marketingul se întâmplă automat:

Promovare word-of-mouth – cu cât mai mulţi oameni cunoşti, cu atât mai mult vei avea acces la reţeaua fiecăruia şi vei beneficia de o reputaţie crescută

Comunicare – fiecare prezentare şi discuţie cu cineva necunoscut te va învaţă să te prezinţi mai bine şi să îţi prezinţi beneficiile, astfel încât să comunici relaxat, fără presiunea vânzărilor.

Linkuri & trafic – trafic pe site, testimoniale, share de articole şi linkuri cu informaţii pe care le scrii.

Introduceri – către oameni pe care vrei să-i cunoşti sau oameni care ar putea avea nevoie de serviciile tale

Poziţionare – având exclusivitate pe domeniu te vei poziţiona ca specialist pentru domeniul pe care il reprezinţi şi îţi va fi mai uşor să te remarci cu informaţii exacte – tips & tricks, ştiaţi că, etc.

Sfaturi de business

Accesul la o comunitate de business oferă acces la foarte multe noutăţi şi insight-uri din domenii de interes – deşi business-urile sunt diferite, provocările cu care se confruntă antreprenorii sunt de cele mai multe ori comune. Fie că vei asculta sfaturi de business de la antreprenori cu exprienţă sau vei avea de învăţat din entuziasmul celor la început de drum, sfaturile şi informaţiile la care ai acces îţi vor aduce un ROI rapid si un boost de incredere.

Furnizori/parteneri

Unul din cele mai rapide beneficii de care te poţi bucura este că vei găsi furnizori în care poţi avea încredere pentru că vin cu recomandări şi fac parte dintr-o reţea activă de oameni de afaceri. Mai mult, poate îţi cauţi parteneri cu care să colaborezi şi nu ştiai dacă cei din prima pagină de google sunt de încredere – aici poţi lua testimoniale live de la cei prezenţi şi  poţi vedea, concret cu ce te pot ajuta cei de la masă.

Personal branding

Să fii vizibil şi observat este un alt beneficiu de networking – participând  în mod constant la întâlnirile şi evenimentele comunităţii, oamenii vor începe să te cunoască şi recunoască. Acest lucru aduce reputaţie şi branding personal – iar asta ţi va aduce cu siguranţă mai mulţi prospecţi şi mai mult interes din partea celor care te vor cunoaşte.

Referinţe şi recomandări

Este unul din cele mai aăteptate beneficii şi motive pentru care oamenii merg la evenimente şi întâlniri de afaceri. Trebuie însă ătiut că recomandările vin în timp şi la pachet cu increderea. În networking, vânzarea este transfer de încredere şi entuziasm – şi pentru asta este nevoie de timp şi interacţiune constantă.

Partea bună este că recomandările care vin dintr-un grup sau comunitate sunt de obicei calificate şi de bună calitate – ceea ce înseamnă că te poţi ocupa de follow up şi de a transforma prospecţii în clienţi.

Prietenii, teambuilding-uri, amintiri 

Ultimul dar nu cel din urmă, un beneficiu mai puţin profesional şi mai mult personal. Multe prietenii care au dus la parteneriate de afaceri şi invers s-au născut din activitatea de networking – sau datorită faptului că petreci mult timp cu oamenii din comunitate – fapt care duce natural către prietenii frumoase.

Ştim cu toţii cât de importantă este fraza „Ştiţi pe cineva care…” atunci când ai nevoie de cineva de încredere.

Foarte des vei auzi că networkingul este o activitate pentru extrovertiţi. Fals! Networkingul este un proces de durată, care se învaţă  şi care se îmbunătăţeşte, dar ca orice proces, trebuie folosit cu obiective şi cu instrumentele specifice. Şi mai ales, trebuie făcut constant, într-un mediu organizat – comunitate de networking – pentru că vei obţine acces la Metode, Oameni şi Recomandări. Vino să te convingi la următoarea întâlnire de business networking în comunitatea M.O.R.E.Networking

 



parerea ta
 
comentariu
numele si prenumele*
email*
 


Statistici trafic - StatCounter.com


X