Acest site utilizează cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si anunturile, pentru a oferi functii de retele sociale si pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de retele sociale, de publicitate si de analize informatii cu privire la modul in care folositi site-ul nostru. Acestia le pot combina cu alte informatii oferite de dvs. sau culese in urma folosirii serviciilor lor.

Afisare ❯
Ok


Necesare(1) ➧
Preferinte(0)➧
Statistici(2) ➧
Marketing(1) ➧
Neclasificate(0) ➧

Cookie-urile necesare ajuta la a face un site utilizabil prin activarea functiilor de baza, precum navigarea in pagina si accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate functiona corespunzator fara aceste cookie-uri.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
_userCookiesbusinesswoman.ro Stocheaza consimtamantul utilizatorilor referitor la utilizarea modulelor cookie pentru domeniul businesswoman.ro 1 anHTTP

Cookie-urile de preferinta permit unui site sa isi aminteasca informatii care se modifica dupa modul in care se comporta sau arata site-ul, precum limba dvs. preferata sau regiunea in care va aflati.
Noi nu utilizăm cookie-uri de acest tip

Cookie-urile pentru statistica ii ajuta pe proprietarii unui site sa inteleaga modul in care vizitatorii interactioneaza cu site-ul prin colectarea si raportarea informatiilor in mod anonim.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
_gabusinesswoman.ro Inregistreaza un identificator unic care este folosit pentru a genera date statistice legate de modul in care utilizatorii folosesc site-ul. 2 aniHTTP
_gidbusinesswoman.ro Inregistreaza un identificator unic care este folosit pentru a genera date statistice legate de modul in care utilizatorii folosesc site-ul. SessionHTTP

Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmari pe utilizatori de la un site la altul. Intentia este de a afisa anunturi relevante si antrenante pentru utilizatorii individuali, asadar ele sunt mai valoroase pentru agentiile de puiblicitate si partile terte care se ocupa de publicitate.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
collectgoogle-analytics.com Este utilizat pentru a transmite date despre dispozitivul si comportamentul utilizatorului catre Google Analytics. Sessionpixel

Cookie-urile neclasificate sunt cookie-uri in curs de clasificare, impreuna cu furnizorii de cookie-uri individuale
Noi nu utilizăm cookie-uri de acest tip

Business & Earnings
3 moduri în care inteligența artificială va automatiza recrutarea
Cel mai important lucru pe care managerii si liderii îl fac intr-o organizatie este acela de a angaja oamenii potriviti pentru job-ul potrivit. La momentul actual, procesul de recrutare a devenit unul foarte dinamic si este intr-o continua schimbare

 Pe lângă găsirea și evaluarea candidaților, companiile trebuie să se diferențieze între ele prin propriul brand, experiența candidatilor și procesul de management al relației cu candidații. În 2017, găsirea angajaților potriviți și managementul talentelor va depinde de capacitatea recrutorului de a-și automatiza inteligent fluxul de lucru.

Ce KPI urmărim în procesul de recrutare?

Conform datelor furnizate de LinkedIn, cele mai importante KPI-uri utilizate in recrutare sunt:

-Calitatea angajarilor este principala prioritate pentru 60% dintre liderii in recrutare

-Timpul de recrutare este prioritatea principala pentru 28% dintre liderii in recrutare

Experții din industrie consideră că automatizarea recrutării va complete și îmbunătăți abilitățile recrutorilor umani, reducând timpul de selecție și optimizând baza de selecție a candidaților.

Inteligența Artificială și automatizarea procesului de recrutare

Integrarea componentelor de Inteligență Artificială și Machine Learning în automatizarea procesului de recrutare aduce beneficii în trei direcții majore:

1-Analiza automată a CV-urilor prin componente de Inteligență Artificială și Machine Learning, care reduce timpul de angajare prin eliminarea timpului de prelucrare manuală a acestora (realizată de recrutori). Prelucrarea manuală a CV-urilor este în prezent activitatea cea mai consumatoare de timp, un specilist in recrutare petrecând în medie 23 de ore cu acest task pentru o singură angajare. Iar 88% dintre CV-urile primite pentru un anunț nu sunt calificate pentru job-ul respectiv. Scopul unei aplicații bazate de componente de Inteligență Artificială este să găsească automat candidații cei mai potriviți în funcție de specificațiile fiecărei poziții, oferind astfel un important suport decizional recrutorilor. În plus, el poate învăța din deciziile recutorilor, astfel încât în timp să își perfecționeze componenta de recomandări.

2-Utilizarea de chatbots pentru a face o pre-calificare a candidaților, sporind astfel experiența candidatului și oferind feedback continuu, în timp real. Un studio CareerBuilder arată că 67% dintre candidați își formează o părere pozitivă depsre o companie dacă primesc constant update-uri în timpul procesului de recrutare. Automatizarea recrutării sub formă de chatbots permite recrutorilor umani să furnizeze aceste actualizări în timp real prin întrebări preliminare de calificare legate de cerințele postului și prin furnizarea de feedback și sugestii pentru următorul pas.

3-Interviuri automate care oferă feedback și suport prin analizarea cuvintelor, modelelor de vorbire și a expresiilor faciale ale candidaților.


Concluzie

În contextul digitalizării actuale, este evident că rolul recrutorilor se va schimba prin adoptarea la scară din ce în ce mai largă a soluțiilor de automatizare a procesului de căutare și selecție a candidaților. Potrivit studiului Tendințe și provocări în HR”, realizat în 2016 de Valoria, cea mai importantă provocare strategică din HR a companiilor este menținerea unui nivel ridicat de implicare a angajaților, dar ea se află abia pe locul trei ca nivel de pregătire al companiilor pentru a face față la această provocare. O diferență încă și mai mare găsim la provocarea aflată pe locul doi în topul importanței – retenția angajaților cu potențial ridicat – care este pe locul șase în clasamentul nivelului de pregătire.

Specialiștii din domeniu sunt însă de părere că automatizarea proceselor de lucru din HR le va permite recrutorilor și celor care activează în domeniul resurselor umane să se concentreze mai mult pe strategia de recrutare și pe planificarea proceselor implicate în acest demers, precum și pe menținerea unui nivel ridicat de implicare a angajaților.

Despre autor

Alexandra Cernian este Doctor în Ingineria Sistemelor și Lector universitar la Facultatea de Automatică și Calculatoare (Universitatea Politehnică București) din 2007. Are experiență de predare și cercetare în domenii ca: data mining, inteligență artificială, software engineering, business intelligence. A participat ca expert în numeroase proiecte naționale și internaționale și a derulat activități de consultanță în formare și  e-Learning în companii de top din industria de software din România. Ca trainer, are 10 ani experiență în susținerea de cursuri în companii naționale și multinaționale și derulează programe de formare și consultanță în competențe funcționale. A colaborat cu peste 50 de companii, pentru care a susținut peste 350 sesiuni de training și consultanță..

Despre Valoria

Valoria Business Solutions este o companie de consultanță, training, și coaching. Misiunea companiei este aceea de a transforma în valoare potențialul echipelor și organizațiilor. Competența, încrederea, inovația și pasiunea sunt valorile pe care le susținem prin tot ceea ce facem. Credem în oameni și în aspirația lor de împlinire personală și profesională și în dorința lor de a-și accelera potențialul. Aflați mai multe despre noi pe: www.valoria.ro.



parerea ta
 
comentariu
numele si prenumele*
email*
 


   politica de confidentialitate   politica cookie
X