Business & Earnings
Wellbeing-Energia Pozitivă
“In 2018 ne propunem sa aducem pe piata de wellbeing romaneasca un numar mare de programe noi si inedite”

 Cu o experienta de 13 ani in marketing, comunicare si vanzari, atat la nivel local, cat si global, Alecsandra Ionita si-a concentrat activitatea din ultimii 6 ani pe consultanta specializata in corporate wellbeing. In anul 2010, a infiintat divizia de Wellbeing a SmartExperience, care in prezent numara 70 de facilitatori si are in portofoliu 30 de clienti constant, pentru care organizeaza peste 50 de tipuri de ateliere reCreative. Parcursul profesional include functii de executive si decizie in managementul unor companii precum: Washington Group International, Karl Heinz Dietrich, La Strada Deco si Fundatia Calea Victoriei, acoperind industriile: logistica, FMCG si ONG.

 Care consideri ca au fost cele mai importante momente ale carierei tale pana in acest moment?

 Fiecare moment profesional al vietii mele a lasat o amprenta si m-a format ca femeie antreprenor: fie ca vorbesc despre experienta traita in Statele Unite cand eram studenta si unde am invatat ABC-urile unui business de succes, fie ca vorbesc despre experienta acumulata in diferite medii: corporatie, logistica, design interior, comert, ONG-uri.

Fiecare dintre aceste momente au fost importante pentru evolutia mea profesionala, ajutandu-ma sa acumulez experienta in mai multe domenii, experienta care mi-a fost de foarte mare folos in momentul in care am decis sa incep propriul business.

 Cum te-au pregatit ele pentru SmartExperience?

 Momentele despre care am discutat mai sus m-au ajutat in primul rand sa acumulez experienta necesara unui tanar antreprenor, care porneste o afacere de asemenea amploare.

Experienta acumulata in corporatie m-a ajutat sa ma familiarizez cu procedurile si relatiile specifice acestui mediu, facilitand comunicarea si lucrul cu multinationalele in prezent.

Experienta acumulata in domeniul logistic m-a ajutat, de asemenea, sa organizez in conditii optime activitatile pe care SmartExperience la organizeaza in companii, sa coordonez echipele de facilitatori care ne stau alaturi in organizarea activitatilor de wellbeing, sa optimizez procesele de achizitie etc.

Experienta acumulata in design interior mi-a intarit pasiunea pentru estetica si dorinta de a ma inconjura in permanenta de frumos. Toate activitatile pe care le intreprind in prezent stau sub amprenta acestui principiu, incercand in permanenta sa aduc in companii bucuria frumosului, prin oameni, activitati si idei inedite.

 Cum a evoluat SmartExperience de la lansare si pana acum?

 In momentul lansarii, SmartExperience a insemat o platforma de experiente-cadou inedite. Pana in 2010 am pastrat numai aceasta linie de business si am crescut-o din ce in ce mai mult, pentru ca odata cu acest an (2010), sa dezvoltam in paralel divizia de Corporate Wellbeing din cadrul SmartExperience.

Aceasta divizie isi incepe activitatea prin organizarea unui numar relativ mic de ateliere tematice pentru relaxarea angajatilor din companiile romanesti.

In anul 2015, numarul tipurilor de  ateliere organizate se ridica la 20.

In anul 2017, SmartExperience pune la dispozitia angajatorilor peste 100 de tipuri de activitati relaxante ce pot fi desfasurate la birou sub forma unor ateliere creative ce au la baza tehnica learn-by-doing, dar nu numai. Anul acesta am diversificat si tipurile de activitati organizate in companii, ajungand la competitii sportive pentru angajati, cornere cu produse bio, campanii de awareness cu privire la importanta unui stil de viata sanatos etc.

La finalul anului trecut am lansat si platforma www.Corporate-Wellbeing.ro, unde angajatorii pot consulta o parte din portofoliul nostru de programe corporate inedite si unde pot solicita, de asemenea, programe personalizate pe nevoile companiei. Odata cu lansarea platformei de Corporate Wellbeing, am demarat alaturi de clientii nostri si o serie de campanii special concepute pe nevoile pe care le-am identificat, pe baza sondajelor, in randul angajatilor. Printre acestea se numara: ,,Zile altfel la birou”, ,,Be Healthy@Office”, ,,Zilele copilariei in compania ta”, ,,Smoothie Bar@Office” etc.

In acest moment, SmartExperience este singura companie din peisajul de business romanesc care pune la dispozitia angajatorilor o gama completa de servicii wellbeing, de la conceperea programelor personalizate, pe baza identificarii nevoilor angajatilor, pana la evaluarea programelor si stabilirea directiilor pentru viitor.

 In acelasi timp, platforma de cadouri inedite s-a dezvoltat foarte mult prin diversificarea si updatarea permanenta a portofoliului de experiente, ajungand in 2017 la un numar de peste 700 de astfel de pachete, din ce in ce mai atractive.

 Ati deschis o sucursala in Elvetia. De ce ati ales tocmai acest moment?

Dorinta de a deschide o sucursala in afara tarii ma urmareste de cativa ani. Pana anul acesta, am prospectat potentialul de dezvoltare al acestui domeniu in cateva tari europene. In 2017, am reusit sa implinim acest vis, dispunand de resursele necesare pentru a face acest pas.

 De ce tocmai Elvetia, care sunt avantajele acestei regiuni?

 Conform studiilor realizate la nivel mondial in ceea ce priveste starea de bine a  populatiei, Elvetia se afla pe locul al 3-lea in topul World Wellbeing Index, ceea ce demonstreaza o cultura orientata spre activitati de tip wellbeing si o mare deschidere catre programe axate pe sanatate, incluzand activitati specifice care vizeaza alimentatia, miscarea fizica si echilibrul psiho-emotional.

Un alt factor care a determinat alegerea noastra a fost entuziasmul venit din partea elvetienilor fata de acest domeniu, remarcat in diversele discutii si intalniri pe aceasta tema, fapt care ne-a dat curaj si ne-a indemnat sa alegem aceasta tara pentru a dezvolta primul birou in afara Romaniei.

Alegerea sediului central in Basel, oras aflat la intersectia a trei tari, a fost prioritara, zona fiind recunoscuta ca avand cel mai dinamic potential de dezvoltare economica.

 Ce tipuri de servicii veti oferi? Sunt diferite sau nu de cele din Romania?

 O parte dintre activitatile din portofoliul sucursalei din Elvetia se regasesc si in portofoliul dezvoltat pentru Romania. Desigur, exista si foarte multe programe diferite, cultura organizationala a companiilor elvetiene avand particularitati specifice, pe care le avem permanent in vedere in elaborarea programelor de wellbeing pentru aceasta tara.

 Aveti in plan deschiderea si a altor sucursale in lume sau in tara?

 Momentan ne focusam pe activitatea desfasurata in Romania si dezvoltarea afacerii in Elvetia. Ne propunem sa contribuim la cresterea constientizarii necesitatii acestor programe in primul rand la nivel local, ajutand astfel la cresterea nivelului de wellbeing la nivel european.

 Cum a fost 2016 pentru SmartExperience si cum este deocamdata 2017?

 Anul 2016 a fost un an plin de provocari si reusite, care ne-a surprins placut, prin deschiderea mare a companiilor catre programele de fidelizare si motivare a angajatilor. In 2017, trendul ascendent se pastreaza, portofoliul nostru de programe si clienti crescand de la luna la luna.

 Ce planuri aveti pentru 2018?

 In 2018 ne propunem sa aducem pe piata de wellbeing romaneasca un numar mare de programe noi si inedite. Pentru ca acest lucru sa se intample, echipa noastra va continua sa creasca, dorindu-ne sa marim atat echipa de facilitatori, cat si pe cea de suport si logistica.

Vom investi in continuare in dezvoltarea profesionala a membrilor companiei, prin traininguri si activitati specifice, dorindu-ne sa venim in intampinarea clientilor nostri cu servicii cat mai calitative.

 Care sunt in acest moment cele mai solicitate activari ale voastre si de ce?

 In acest moment, printre cele mai solicitate activitati se numara atelierele de cooking si nutritie, activitatile sportive, precum si atelierele artistice (pictura, obiecte hand-made, actorie si improvizatie etc.). Acestea din urma au ramas in topul activitatilor preferate de companii inca de la debutul business-ului, indiferent de celelalte trend-uri din industrie.

Vorbind de trendul actual, pute observa cum acesta se indreapta in principal catre activitati orientate spre sanatatea angajatilor si nutritie de calitate, interesul pentru aceste acitivitati fiind foarte crescut in ultima perioada.

 Care crezi ca sunt avantajele unei femei antreprenor in Romania? Dar dezavantajele?

 Sunt de parere ca succesul antreprenoriatului depinde mai degraba de calitatile antreprenorului si valorificarea corecta a resurselor existente, si nu neaparat de gen.

Avantaje si dezavantaje in antreprenoriat apar la tot pasul, important este sa stim sa le valorificam in favoarea afacerii, sa depasim rapid eventualele esecuri si sa stim inca de la inceput unde ne dorim sa ajungem.

 Cum poti sa balansezi viata agitata profesionala si viata de familie? Cat de greu este?

 Sunt fericita pentru ca am descoperit ce imi place cu adevarat sa fac in viata si acest lucru face ca ziua sa fie mai usoara. Nimic nu este greu cand iti place ceea ce faci si lucrezi cu pasiune. Mai mult decat atat, energia pozitiva generata la fiecare activitate de wellbeing ma face sa ma simt implinita.

 Cum te-ai caracteriza in cateva cuvinte?

Imi este destul de greu sa ma autocaracterizez. Pot spune ca sunt o persoana ambitioasa, foarte curioasa, imi place sa invat mereu ceva nou si sa ma inconjor de oameni de calitate. Nu ma dau inapoi de la provocari, imi iubesc job-ul si familia si imi place sa cred ca perseverenta si ambitia sunt cheia succesului in orice am face.

 

 


 

 



parerea ta
 
comentariu
numele si prenumele*
email*
 


Statistici trafic - StatCounter.com


X