Loja de Business
Culoarea, revoluționarul și afacerea sau cum să comunici cine ești, ce faci și de ce
Conform studiilor, culoarea potrivită crește cu 80% gradul de recunoaștere a brand-ului, în 90 secunde dăm deja un verdict privind o persoană sau un produs, și în proproție de 90% acesta este dictat de culoare. Așa că atunci când alegem culoarea care să reprezinte brand-ul nostru, e nevoie să ținem seama atât de arhetipul de brand, de personalitatea acestuia, dar și de emoțiile pe care vrem să le transmitem la nivel inconștient.

Cum stabilim însă arhetipul de brand? Conform lui Carl Jung, există 12 astfel de modele, informații ereditare care modelează şi transformă conştiinţa umană. Nu de puține ori identificăm personaje în filme, cărți, care se aseamănă ca și comportament, ca și valori, ca și strategie. Eroul, magicianul, revoluționarul, sunt personaje ale căror atribute le putem lesne identifica.

Și dacă am translata aceste aspecte către produsele, serviciile, afacerea noastră, și chiar către noi înșine?

Am deveni astfel, noi, afacerea noastră, produsele, servicile noastre, eroi ai unor povești în care consumatorii să se regăsească, să rezoneze cu valorile pe care le transmitem și să rămânem în conștiința lor emoțională, generând astfel atașament față de brand.

Odată aflat arhetipul de brand, totul devine clar, toate acțiunile tale sau deciziile ce țin de afacere sunt mult mai simplu de luat. Pe de o parte, știind și comunicând în mod conștient valorile pe care le avem, alegem doar oportunitățile care se potrivesc acestora, făcând economie de timp. Pe altă parte atragem publicul țintă care se regăsește în valorile noastre, nu ne adaptăm noi și afacerea, produsele noastre, la alte valori, risipind energie într-un efort constant de a atrage clienți. Cu alte cuvinte facem economie de timp și bani.

Ce legătură are asta cu alegerea culorilor?

Probabil știi că fiecare culoare transmite la nivel subconștient o anumită emoție și că având un tot unitar ca și imagine, clienții te vor repera mai simplu și vor reține cine ești ș ice afacere ai. Dacă roșul inspiră pasiune, energie, curaj, iar tu vrei să vinzi produse pentru copii, probabil că nu va fi imposibil, dar ar trebui să știi că în marketing roșul se folosește de obicei în industria alimentară pentru a stimula apetitul.

Așadar de unde începi și care ar fi pașii pentru construcția de brand?

Identifică arhetipul de brand pe care îl ai și construiește mesaje potrivite, pe un ton adaptat personalității tale, livrate pe canale potrivite. E de dorit ca în primă fază să afel cât mai mulți oameni despre tine și afacerea ta, apoi cei care se regăsesc în valorile tale, te vor căuta când paare nevoia de consum.

Identifică punctele tale tari, valorile, pasiunile și neapărat factorul care face unic produsul tău. Da, e adevărat că produsele care satisfac o nevoie extrem de urgentă, care sunt amuzante sau unice, sau care transmit emoții sunt mult mai ușor vandabile, însă e nevoie să găsești de ce-ul tău și al afacerii tale. Amintește-ți că depinde apoi de modul în care îl comunici.

Studiază conștient, dacă deja ai o afacere, imaginea ta publică și pe cea socială, cu alte cuvinte cum te vede media și cum te privesc consumatorii. Apoi stabilește dacă imaginea dezirabilă – valorile, pasiunea, tonul – sunt percepute corect, adică dacă cele trei tipuri de imagine se suprapun. Dacă da, felicitări, ești pe un drum coerent și imaginea ta trasmite eu-l tău autentic.

Deprinde un toolkit de instrumente de business pe care să le folosești atunci când iei decizii, așa încât data viitoare când ești în situația de a spune ce faci, de ce și pentru cine, să răspunzi clar și răspicat. Și mai ales să alegi situațiile și colaborările favorabile care corespund brand-ului tău autentic.

Ce am învățat eu în 4 ani de când sunt PR și lucrez deopotrivă pentru firme mici dar și mai mari, pentru ONG-uri dar și pentru start-up-uri?

Este ebsolut eliberator să fii TU însăți, autentică, să folosești tonul care ți se potrivește – fie că este intuitiv, factual, comic – fără teama de fi percepută ca neprofesionist. Este absolut vital ca procesul de acceptare a autenticului să fie cercetat în mod conștient, iar alegerile să devină un mod de viață, nu o întâmplare. În lucrul meu cu zeci de firme și ONG-uri, am constat că totul pare volatil și pare că ceva scapă mereu, că nu știu exact de unde să înceapă atunci când vor PR, până când înțeleg mecanismul prin care se construiește imaginea care să rămână în mintea  și sufletul clienților.

Amintește-ți că „până când nu faci inconștientul conștient, acesta îți va conduce viața și îl vei numi soartă” spunea Carl Jung. Te aștept la cel mai nou program al meu de branding – Fii propriul tău PR!, un program unic pe piață, interactiv, în care avatajul major al tău e că ai la dispoziție – prin prisma pregătirii mele profesionale duble – 2 consultanți într-unul singur – afaceri și comunicare. Rămâi cu un kit de instrumente și informații pe care le aplici imediat și care, în interval de minimum două săptămâni, vor schimba imaginea ta și a afacerii tale, publică și socială.

Mai multe pori afla pe www.danalupsa.ro

 



parerea ta
 
comentariu
numele si prenumele*
email*
 


Statistici trafic - StatCounter.com


X