Acest site utilizează cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si anunturile, pentru a oferi functii de retele sociale si pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de retele sociale, de publicitate si de analize informatii cu privire la modul in care folositi site-ul nostru. Acestia le pot combina cu alte informatii oferite de dvs. sau culese in urma folosirii serviciilor lor.

Afisare ❯
Ok


Necesare(1) ➧
Preferinte(0)➧
Statistici(2) ➧
Marketing(1) ➧
Neclasificate(0) ➧

Cookie-urile necesare ajuta la a face un site utilizabil prin activarea functiilor de baza, precum navigarea in pagina si accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate functiona corespunzator fara aceste cookie-uri.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
_userCookiesbusinesswoman.ro Stocheaza consimtamantul utilizatorilor referitor la utilizarea modulelor cookie pentru domeniul businesswoman.ro 1 anHTTP

Cookie-urile de preferinta permit unui site sa isi aminteasca informatii care se modifica dupa modul in care se comporta sau arata site-ul, precum limba dvs. preferata sau regiunea in care va aflati.
Noi nu utilizăm cookie-uri de acest tip

Cookie-urile pentru statistica ii ajuta pe proprietarii unui site sa inteleaga modul in care vizitatorii interactioneaza cu site-ul prin colectarea si raportarea informatiilor in mod anonim.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
_gabusinesswoman.ro Inregistreaza un identificator unic care este folosit pentru a genera date statistice legate de modul in care utilizatorii folosesc site-ul. 2 aniHTTP
_gidbusinesswoman.ro Inregistreaza un identificator unic care este folosit pentru a genera date statistice legate de modul in care utilizatorii folosesc site-ul. SessionHTTP

Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmari pe utilizatori de la un site la altul. Intentia este de a afisa anunturi relevante si antrenante pentru utilizatorii individuali, asadar ele sunt mai valoroase pentru agentiile de puiblicitate si partile terte care se ocupa de publicitate.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
collectgoogle-analytics.com Este utilizat pentru a transmite date despre dispozitivul si comportamentul utilizatorului catre Google Analytics. Sessionpixel

Cookie-urile neclasificate sunt cookie-uri in curs de clasificare, impreuna cu furnizorii de cookie-uri individuale
Noi nu utilizăm cookie-uri de acest tip

Dialoguri Despre Putere
Managementul creativ al provocărilor
În septembrie 2015, am lansat in Business Woman seria de interviuri Dialoguri despre Putere. Iar sloganul a fost Puterea la genul Feminin. Intervirule pe care le-am realizat în tot acest timp, mi-au demonstrat că el este exact ce trebuie. Sunt foarte multe aspecte pe care le putem desprinde din aceste inetrviuri. iar Doamnele care au fost invitate la Dialoguri despre Putere sunt, prin poveştile lor de viaţă, modele inspiraţionale. Azi, veau să vă vorbesc despre creativitate lidershipului feminin.

 
Studiile efectuate în ultimii doi ani, la nivel internaţional arată clar impactul major şi pozitiv pe care-l au femeile lider asupra afacerilor şi a angajaţilor. Iar unul dintre cele mai importante aspecte este cel legat de CREATIVITATE. Femeile deţin acest potenţial formidabil de a construi un business, de a relaţiona cu partenerii de afaceri şi cu angajaţii, de a găsi soluţii de management al crizelor prin creativitate şi pasiune. Managemetul creativ al provocărilor-o temă pe care doresc să o dezbat împreună cu dumneavoastră. Azi este o introducere în acest capitol pe care-l lansez la Dialoguri despre Putere. Şi vă propun să lecturăm un fragment din interviul care anunţa în 2015, lansarea Dialoguri despre Putere.  A răspuns, atunci  întrebărilor mele Madalina Bălan, managing partner la HART Consulting- Business Psychologists.
.
Antoaneta.Banu-Cum definesti tu Leadershipul?
Mădălina.Bălan-Mie imi place foarte mult o definiţie a lui Robert Hogan pentru că este foarte la subiect. Teoria spune aşa-leadershipul este despre abilitatea de a forma, de a aduce  împreună şi de a menţine o echipă care să obţină performanţa. Adică este vorba despre talentul de a lucra cu oameni, nu despre imaginea, reputaţia, charisma celui care conduce, ci de a-i face pe oamenii care compun organizaţia să îşi atingă scopul, ţinta, performanţa. 
 
Antoaneta.Banu- Sunt femeile, leaderi superioare , comparativ cu bărbaţii ?
Mădălina.Bălan- E o întrebare ofertantă. Noi am făcut un studiu, bărbaţi vs femei, în România, având ca axă personalitatea. Am comparat rezultatele noastre cu cele culese din alte ţări. Din ce perspectivă putem spune că femeile sunt mai buni leaderi decât bărbaţii ?Din perspectiva unor valori personale pe care femeile le au, care sunt importante pentru ele şi care le vor dicta un soi de cultură organizaţională tipic feminină. Zona unde femeile au scoruri mai înalte, ca driveri motivaţionali este, în primul rând altruismul. Traducând în limbaj de business, femeilor le pasa mai mult şi vor încuraja idea de: colaborare între oameni, de a ajuta, de a oferi ceva şi societăţii, iar aici mă refer la activitatile de Corporate Social Responsibility, de femei care sunt implicate în proiecte cu caracter social şi de asemenea mai atente la client, pentru că altruismul este un factor care explică acest cult pentru client, pentru servicii de buna calitate.
 În al doilea rând, femeile au scoruri mai bune la hedonism iar asta înseamna din punct de vedere cultural că vor întelege şi vor cultiva un climat mai relaxant, unde există un echilibru între job şi viaţa personală. Bărbaţii au scoruri mai mari pe partea de comerţ, astfel că eroii într-o organizaţie condusă de barbati sunt cei care aduc banii.

Antoaneta.Banu- În 2013 a aparut „Studiul despre diversitatea de gen în leadership-ul românesc” primul studiu comprehensiv de acest gen din România,  fiind realizat de HART Consulting împreuna cu Adina Bigas, ASEBUSS şi  EXEC-EDU Ce ne spune acest studiu despre Leadershipul românesc.?
Mădălina.Bălan-Noi am pus accent aici pe o Românie corporatistă. Îmbucurător, din punct de vedere al investigării stereotipiilor, este ca nu mai există percepţia că  femeia nu are ce căuta în rolurile de conducere, că femeia trebuie să stea "la cratiţă". Leadershipul nu este despre gen ci despre competenţă. Nu sunt de accord nici cu ce se întâmplă în alte ţări unde se impune o anumită cotă de implicare a femeilor care poate duce la o discriminare pozitivă. Dar la noi, cu cât te duci mai sus, la nivel de top numărul femeilor este clar mult mai mic decât la nivel de middle management sau la nivel de staff, de angajaţi. De ce acest decalaj? Este vorba de Tradiţie care înseamnă valorizarea ideii de familie, a principiilor, a unui soi de etică. Femeile între 28-35 de ani îşi planifică de obicei o familie. Exact în etapa în care ai ajuns la maturizare profesională şi ar trebui să ai disponibilitate, tu ca femeie să mai faci câteva sacrificii pentru a ajunge la un alt nivel. Poate sa fie o explicaţie, unele femei alegând familia dar ratând sprintul.  Dar aşa cum explică profilul de valori, femeile sunt mai puţin interesate de zona de putere, bărbaţii fiind mult mai sus la acest factor care înseamnă că ei evalueaza succesul prin cât de sus este poziţia pe care o ocupă, cât de mult pot influenţa. Femeile consideră succesul şi în termeni de cât de mult bine am facut, lucrez într-o companie în care oamenii se ajută, am un echilibru cu viaţa de familie. O altă explicaţie pe care noi am găsit-o este această frâna invizibilă care se mai numeşte „tavanul de sticlă” acele intrebari de tipul: oare merit să merg mai departe? Este  acea autocritică, acea constantă neîncredere, asta facându-le să pară mai puţin încrezatoare, transformându-se într-o frâna. Sunt încă mulţi paşi de făcut, mai ales în a educa, dar echilibrat, evitând excesele feministe. Nu cred în evenimente pentru stimularea femeilor în leadership, dar care nu acomodeaza şi bărbaţii. Totul este despre a fi împreuna. 

Antoaneta Banu
Specialist Comunicare
Community Activator
Guest Writer  BUSINESS WOMAN Magazine
antoaneta.banu@businesswoman.ro
https://www.facebook.com/Dialoguri.Putere
https://web.facebook.com/AntoanetaEtaBanu


Mai multe despre:

pasiune, putere




parerea ta
 
comentariu
numele si prenumele*
email*
 


   politica de confidentialitate   politica cookie
X