Dialoguri Despre Putere
Managementul creativ al provocărilor
În septembrie 2015, am lansat in Business Woman seria de interviuri Dialoguri despre Putere. Iar sloganul a fost Puterea la genul Feminin. Intervirule pe care le-am realizat în tot acest timp, mi-au demonstrat că el este exact ce trebuie. Sunt foarte multe aspecte pe care le putem desprinde din aceste inetrviuri. iar Doamnele care au fost invitate la Dialoguri despre Putere sunt, prin poveştile lor de viaţă, modele inspiraţionale. Azi, veau să vă vorbesc despre creativitate lidershipului feminin.

 
Studiile efectuate în ultimii doi ani, la nivel internaţional arată clar impactul major şi pozitiv pe care-l au femeile lider asupra afacerilor şi a angajaţilor. Iar unul dintre cele mai importante aspecte este cel legat de CREATIVITATE. Femeile deţin acest potenţial formidabil de a construi un business, de a relaţiona cu partenerii de afaceri şi cu angajaţii, de a găsi soluţii de management al crizelor prin creativitate şi pasiune. Managemetul creativ al provocărilor-o temă pe care doresc să o dezbat împreună cu dumneavoastră. Azi este o introducere în acest capitol pe care-l lansez la Dialoguri despre Putere. Şi vă propun să lecturăm un fragment din interviul care anunţa în 2015, lansarea Dialoguri despre Putere.  A răspuns, atunci  întrebărilor mele Madalina Bălan, managing partner la HART Consulting- Business Psychologists.
.
Antoaneta.Banu-Cum definesti tu Leadershipul?
Mădălina.Bălan-Mie imi place foarte mult o definiţie a lui Robert Hogan pentru că este foarte la subiect. Teoria spune aşa-leadershipul este despre abilitatea de a forma, de a aduce  împreună şi de a menţine o echipă care să obţină performanţa. Adică este vorba despre talentul de a lucra cu oameni, nu despre imaginea, reputaţia, charisma celui care conduce, ci de a-i face pe oamenii care compun organizaţia să îşi atingă scopul, ţinta, performanţa. 
 
Antoaneta.Banu- Sunt femeile, leaderi superioare , comparativ cu bărbaţii ?
Mădălina.Bălan- E o întrebare ofertantă. Noi am făcut un studiu, bărbaţi vs femei, în România, având ca axă personalitatea. Am comparat rezultatele noastre cu cele culese din alte ţări. Din ce perspectivă putem spune că femeile sunt mai buni leaderi decât bărbaţii ?Din perspectiva unor valori personale pe care femeile le au, care sunt importante pentru ele şi care le vor dicta un soi de cultură organizaţională tipic feminină. Zona unde femeile au scoruri mai înalte, ca driveri motivaţionali este, în primul rând altruismul. Traducând în limbaj de business, femeilor le pasa mai mult şi vor încuraja idea de: colaborare între oameni, de a ajuta, de a oferi ceva şi societăţii, iar aici mă refer la activitatile de Corporate Social Responsibility, de femei care sunt implicate în proiecte cu caracter social şi de asemenea mai atente la client, pentru că altruismul este un factor care explică acest cult pentru client, pentru servicii de buna calitate.
 În al doilea rând, femeile au scoruri mai bune la hedonism iar asta înseamna din punct de vedere cultural că vor întelege şi vor cultiva un climat mai relaxant, unde există un echilibru între job şi viaţa personală. Bărbaţii au scoruri mai mari pe partea de comerţ, astfel că eroii într-o organizaţie condusă de barbati sunt cei care aduc banii.

Antoaneta.Banu- În 2013 a aparut „Studiul despre diversitatea de gen în leadership-ul românesc” primul studiu comprehensiv de acest gen din România,  fiind realizat de HART Consulting împreuna cu Adina Bigas, ASEBUSS şi  EXEC-EDU Ce ne spune acest studiu despre Leadershipul românesc.?
Mădălina.Bălan-Noi am pus accent aici pe o Românie corporatistă. Îmbucurător, din punct de vedere al investigării stereotipiilor, este ca nu mai există percepţia că  femeia nu are ce căuta în rolurile de conducere, că femeia trebuie să stea "la cratiţă". Leadershipul nu este despre gen ci despre competenţă. Nu sunt de accord nici cu ce se întâmplă în alte ţări unde se impune o anumită cotă de implicare a femeilor care poate duce la o discriminare pozitivă. Dar la noi, cu cât te duci mai sus, la nivel de top numărul femeilor este clar mult mai mic decât la nivel de middle management sau la nivel de staff, de angajaţi. De ce acest decalaj? Este vorba de Tradiţie care înseamnă valorizarea ideii de familie, a principiilor, a unui soi de etică. Femeile între 28-35 de ani îşi planifică de obicei o familie. Exact în etapa în care ai ajuns la maturizare profesională şi ar trebui să ai disponibilitate, tu ca femeie să mai faci câteva sacrificii pentru a ajunge la un alt nivel. Poate sa fie o explicaţie, unele femei alegând familia dar ratând sprintul.  Dar aşa cum explică profilul de valori, femeile sunt mai puţin interesate de zona de putere, bărbaţii fiind mult mai sus la acest factor care înseamnă că ei evalueaza succesul prin cât de sus este poziţia pe care o ocupă, cât de mult pot influenţa. Femeile consideră succesul şi în termeni de cât de mult bine am facut, lucrez într-o companie în care oamenii se ajută, am un echilibru cu viaţa de familie. O altă explicaţie pe care noi am găsit-o este această frâna invizibilă care se mai numeşte „tavanul de sticlă” acele intrebari de tipul: oare merit să merg mai departe? Este  acea autocritică, acea constantă neîncredere, asta facându-le să pară mai puţin încrezatoare, transformându-se într-o frâna. Sunt încă mulţi paşi de făcut, mai ales în a educa, dar echilibrat, evitând excesele feministe. Nu cred în evenimente pentru stimularea femeilor în leadership, dar care nu acomodeaza şi bărbaţii. Totul este despre a fi împreuna. 

Antoaneta Banu
Specialist Comunicare
Community Activator
Guest Writer  BUSINESS WOMAN Magazine
antoaneta.banu@businesswoman.ro
https://www.facebook.com/Dialoguri.Putere
https://web.facebook.com/AntoanetaEtaBanu


Mai multe despre:

pasiune, putere




parerea ta
 
comentariu
numele si prenumele*
email*
 


Statistici trafic - StatCounter.com


X