Loja de Business
Spune o poveste. Arată o imagine. Implică în discuţie audienţa ta din online
Să postezi conţinut în online care să emoţioneze, să transmită un mesaj relevant şi să genereze reacţii pozitive – nu este o sarcină uşoară, indiferent de experienta pe care o ai într-ale jurnalismului sau scrisului, în general. Sunt însă instrumente sau metode care te ajută să implici audienţa în discuţie şi să obţii un engagement bun pe diferite platforme online, ca de exemplu, blog sau/şi pagina de Facebook.

De ce ne interesează implicarea audienţei în discuţia iniţiată în online, de către un brand (personal sau de companie)?

Fiindcă dacă articolul sau postarea ta nu generează nicio reacţie sau are un impact minim asupra cititorilor – atunci mesajul tău nu îşi îndeplineşte scopul şi nu se extinde, aspecte esenţiale pentru o comunicare relevanta în online, atât pentru cel care a produs conţinutul cât şi pentru destinatar.

Likes, comentariile sau distribuirile postărilor de pe Facebook, reprezintă reacţii. Lafel şi comentariile, ratingul dat sau distribuirile articolelor de blog. Numărul paginilor vizualizate de pe blog, precum şi timpul mediu petrecut în site sunt alţi indicatori importanţi care arată implicarea audienţei în discuţia pe care brandul a iniţiat-o în online.

 

Un like la o postare pe Facebook nu se transformă neapărat într-o vânzare. Însă nu acesta este scopul imediat, ci implicarea audienţei şi apropierea ei de brand. Ceea ce duce, în timp, la vânzare sau/şi fidelizare.

Noi, oamenii, ne schimbăm comportamentul faţă de o altă persoană, lucru, situaţie etc. dacă sunt îndeplinite nişte condiţii precum: lucrul devine familiar, situaţia se schimbă prin faptul că primim ceva de la generatorul situaţiei, cunoaştem mai bine persoana în cauză şi aflăm că avem preferinţe comune etc.

 

Această schimbare de atitudine are loc şi în cazul interacţiunii în online cu un brand: acesta devine familiar dacă frecvenţa interacţiunilor este mare şi interacţiunile sunt diverse; devine prietenos dacă ne amuză, ne încântă, ne oferă informaţii utile, interesante; obţine încrederea noastră dacă este consecvent în comunicare şi acţiuni. Brandul are nevoie astfel să construiască interacţiuni. Iar cel mai bun mod de a face asta în online este prin conţinut. Nu orice fel de conţinut, ci imagini şi poveşti.

 

Am ajuns la instrumentele care implică audienţa în discuţie: imaginile şi poveştile.

Oamenii adoră poveştile. Orice începe cu “a fost odată” sau “hai să-ţi spun povestea” – atrage toată atenţia audienţei. Călătoria unui personaj real sau fictiv, uman sau nu, stârneşte curiozitate, intrigă, inspiră, emoţionează. O imagine face cât o mie de cuvinte. Iar combinând povestea cu vizualul, obţinem un conţinut care generează reacţii.

O poveste este mult mai uşor de înţeles, fiindcă transmite multe informaţii în puţine cuvinte. Înţelegem lumea cu ajutorul poveştilor. Iar pentru branduri, poveştile şi întâmplările despre ele, despre produse, ingrediente, origine, reţete etc. – reprezintă o componentă esenţială şi unică a comunicării cu audienţa, ce face un brand memorabil şi implică audienţa în discuţie.

 

Imaginile spun la rândul lor poveşti. Sau completează o poveste.

Răsfoim rapid un feed de Facebook sau un site/blog, iar o imagine care ne stârneşte o emoţie şi într-o secundă ne spune o poveste, ne opreşte. Prin imaginile cu care rezonăm ne conectăm vizual şi emoţional cu un brand. Iar această conectare, în timp, înseamnă mult mai mult pentru consumator decât o reducere de preţ.

Te îndemn să-ţi spui poveştile oriunde comunici în online. Să arăţi prin vizualuri cine eşti cu adevărat, care sunt misiunea şi promisiunea ta faţă de audienţă. Să fii un brand autentic şi transparent, care oferă, lasă ceva în urmă, în minte şi în suflete.





Statistici trafic - StatCounter.com


X