Business Woman Career
Alexandra Elena Durbacă, femeie de succes și performanţă la superlativ
“Succesul apartine oamenilor vizionari si curajosi. Un manger in industria noastra trebuie sa fie un profesionist capabil sa accepte schimbarea, sa se reinventeze si sa se adapteze cerintelor din ce in ce mai sofisticate ale pietei si ale consumatorilor”, ne-a spus intr-un interviu exclusiv doamna Alexandra Elena Durbaca, Director general INSIA Europe Broker. Care a fost calea pana in punctul in care este astăzi, ce provocări aduce meseria de broker şi rolul său de lider în cadrul companiei multinationale pe care o conduce, aflati in randurile care urmeaza.

Cum a inceput activitatea INSIA BROKER in Romania?

Infiintarea in Romania a brokerului de asigurari INSIA Europe a coincis cu angajarea mea in cadrul acestei companii, respectiv in 2012. Chiar luna aceasta implinesc 5 ani de activitate in cadrul INSIA Broker. In urma cu 5 ani lucram in alt domeniu de activitate, consultanta de business, iar aceasta mutare a reprezentat o mare provocare in cariera mea. Am pornit de la zero in brokerajul de asigurari si am creat un business care astazi genereaza anual o cifra de afaceri de peste 3 milioane de euro. INSIA Europe este o companie internationala de brokeraj in asigurari, cu sediul central la Praga, avand cea mai mare retea de intermediari in asigurari din Europa Centrala si de Est. INSIA oferta o gamă larga de produse de asigurare, de la asigurari obligatorii precum asigurarile RCA sau PAD, pentru persoane fizice, pana la asigurari pentru IMM-uri ori alte riscuri complexe in cazul clientilor persoane juridice. Noi ne extindem in Romania doar prin parteneriate de tip franciza.

 

Avand in vedere ca va dezvoltati prin sistem de franciza, interactionati cu numerosi antreprenori. Care credeti sunt principalele obstacole ale unui broker in Romania?

Eu prefer sa vad partea plina a paharului si in acest sens le-as numi provocari de business. In orice domeniu de activitate sunt perioade dificile, iar domeniul asigurarilor este unul foarte efervescent. O mare provocare a brokerajului in asigurari este lipsa de corenta a legislatiei. Nu exista o predictibilitate in acest sens, iar pentru brokeri, in special pentru cei mici si medii, aceste schimbari sunt foarte greu de suportat si de implementat. Succesul apartine oamenilor vizionari si curajosi. Un antreprenor in industria noastra trebuie sa fie un profesionist capabil sa accepte schimbarea, sa se reinventeze si sa se adapteze cerintelor din ce in ce mai sofisticate ale pietei si ale consumatorilor.


Cum se cuantifica, in acest domeniu, succesul in afaceri?

Din perspectiva mea, succesul se reflecta in profit si renume. Mi-a placut enorm o comparatie facuta de o mare sportiva romanca, esenta vorbelor sale fiind faptul ca performanţa din sport o vedem pe stadion, prin câştigarea de medalii, în timp ce în business se vede din profit sau din vânzări. Lumea de business este la fel de frumoasa ca lumea sportului, cu indicatori de performanţă, cu ţinte foarte clare, cu estimări, cu realizări sau obiective pe termen scurt, mediu şi lung. Sunt de parere ca in brokerajul de asigurari succesul se reflecta in portofoliul brokerului, profitabilitatea acestuia si proiectele dezvoltate. Un portofoliu de clienti de calitate, echilibrat, diversificat pe linii de asigurari reprezinta succesul. Daca in spatele cifrelor nu avem substanta, ci doar volum, nu este un business profitabil si cu perspective pe termen lung.

 

Cum definiti succesul si cum a fost drumul catre el?

Conceptul de succes este subiectiv si cuantificat diferit de fiecare persoana in parte. Consider ca trebuie sa avem un echilibru intre succesul de pe plan personal si cel de pe plan profesional. Volumul de muncă depus în construirea căii spre succes este extrem de mare, aşa că cel mai bine este să ne alegem un domeniu de activitate care sa ne placă şi care să ne aducă satisfacţii. In caz contrar, rişti ca ceea ce faci să devină doar o muncă frustrantă în care investeşti efort, fără a te bucura de ceea ce lucrezi. De cele mai multe ori, oamenii asociază succesul cu bogăţia materiala. Eu consider ca bogăţia isi pierde valoarea atunci cand nu te mai poti bucura de viata ce ti-a fost daruita si de ceea ce ai putut construi pana la un moment dat. Oamenii in drumul catre succes nu ar trebui să uite ca lupta lor pentru atingerea excelentei nu se invarte doar in jurul banilor sau al statutului dobandit, ci si in jurul fericirii si multumirii interioare. Profesional vorbind, drumul meu catre succes a fost presarat cu sacrificii, piedici, nedreptati, nopti nedormite, stres, insa in cele din urma, dupa ce mi-am atins scopul, toate aceste experiente traite s-au transformat in simple amintiri si lectii de viata. Cu toate aceastea, acele provocari au venit la pachet cu intamplari si oameni frumosi de la care am invatat foarte multe lucruri.

 

Care sunt satisfacțiile profesionale pe care le aveti in acest domeniu de activitate?

La acest capitol cred ca sunt multe de spus insa as vrea sa subiniez poate pe cele mai importante: provocarea unui proiect cu cerințe mari, emoția clientului mulțumit si recomandarea sa, rezultatul proiectului realizat, dezvoltarea profesionala a oamenilor din echipa.

Vorbind concret, faptul ca am construit un business de la zero reprezinta pentru mine o satisfactie profesionala enorma. Ma bucur ca in contextul dificil al pietei de asigurari din Romania am reusit sa dezvolt un busines cu fundatii solide, profitabil, sanatos si cu perspective pe termen lung. In plus, echipa INSIA, de angajati cat si de francizati parteneri, este formata din oameni absolut minunati de care sunt foarte mandra si care imi dau puterea si energia de a merge mai departe.

 

Cum gasiti echilibrul intre managementul oamenilor şi obiectivele de business?

In general, companiile mari, cu sisteme complexe, corelează performanţă individuală cu performanţă companiei şi o recompensează ca atare. Am devoltat in interiorul companiei o cultură organizational bazată pe transparenţă, în care procesul decizional este unul simplu si constructiv. Echipa INSIA este unita, fiecare persoană având rolul sau clar definit. Obiectivele de business sunt stabilite impreuna cu echipa, astfel obiectivele companiei devenind obiectivele fiecărui angajat si francizat.

 

Care sunt sfaturile pe care le-ati da unui tanar la inceput de cariera?

Sfat este mult spus, dar i-as recomanda in primul rand ca tot ce face sa faca cu pasiune si sa fie cel mai bun in tot ceea ce intreprinde. Pentru a crea ceva trainic e nevoie de pasiune. Acest lucru iti ofera energia, entuziasmul si puterea de convingere. Aceste trei caracteristici – responsablitatea, disciplina si pasiunea – sunt necesare in realizarea obiectivelor. In plus, pentru un tanar la inceput de cariera este esential sa aiba multa rabdare, sa investeasca cat mai mult in el ca profesionist, sa fie implicat si responsabil, sa faca lucrurile cu seriozitate de la inceput pana la sfarsit si sa fie constient ca daca-si doreste cu adevarat ceva, este nevoie sa munceasca din greu pentru a reusi.



S
Seles Mihaela-Carmen
2017-05-12 13:39:22
Da,cheia succesului sta-n mainile noastre...
mai multe
sus
parerea ta
 
comentariu
numele si prenumele*
email*
 


Statistici trafic - StatCounter.com


X