Loja de Business
Marcomm Pills School o şcoală despre cum funcţionează clientul român
„Un client din Londra ne-a recomandat să ne ferim de press tours, pentru că în Anglia presa nu e receptivă şi e de neurnit în astfel de proiecte. Dimpotrivă, în România presa preferă să exploreze, chiar dacă presupune o scurtă călătorie.” Promisiunea Marcomm Pills School pentru companiile nou intrate pe piaţa românească este conţinută de sloganul „How to get the Romanian client”. Proiectul, iniţiat de Confident Communications, a apărut pe fondul unei disonanţe între imaginea pe care o aveau unele afaceri străine care veneau în România şi realitatea locală. Până la urmă, PR-ul e local, iar experienţa cu mijloacele de comunicare locală, cu oamenii locului, îşi spune cuvântul.

interviu cu Mara Gojgar, Fondator Confident Communications

De ce profesorii nu sunt profesori la Marcomm Pills?

Dacă luăm în considerare regula care spune că aproximativ 10% din cifra de afaceri a unei companii trebuie investită în marketing, între trainerii şi participanţii la Marcomm Pills sunt practicieni care administrează bugete de marcomm între 50.000 până la peste 2 mil eur.

Aşadar, ca să îţi răspund la întrebare, pentru că nici elevii nu sunt elevi, dacă îmi permiţi gluma. La Marcomm Pills predau doar practicieni pentru practicieni. Subiectele sunt pragmatice şi abordează strategii, tactici şi bugete. Foarte concret, ce funcţionează şi ce nu în anumite contexte şi industrii, şi ce rezultate se ating cu ce sumă investită şi cu ce idee creativă.

Care este relaţia dintre planul de comunicare şi planul de afaceri?

Comunicarea ajută la rezolvarea unor probleme de business. Evident, canalele şi mijloacele de comunicare sunt aceleaşi pentru toată lumea, însă contează de ce le accesezi şi cu ce mesaje.

De exemplu, cursanţii noştri aduc în dezbatere probleme cum ar fi: ce tehnici de engagement funcţionează într-o firmă de IT în care rata de loialitate este foarte scăzută, iar pentru tineri, angajatorul reprezintă o sursă de bani pentru un moment X şi nu îşi doresc să se integreze într-o cultură de companie; cum să îmi ajut distribuitorul să vândă mai mult pe o anumită nişă; cum să sprijin forţa de vânzări în relaţia cu marii fermieri; cum educ piaţa locală să acceseze un anumit tip de servicii medicale total noi şi la un preţ corect, însă inaccesibil tuturor categoriilor de pacienţi; cum comunic un proces de M&A în care unii vor celebra, iar o parte dintre angajaţi vor fi disponibilizaţi; cum mă poziţionez pe piaţă, atâta timp cât serviciile mele sunt identice cu ale concurenţei, sau diferenţiatorii nu sunt neapărat puternici sau relevanţi.

Un client îşi dorea să vândă agresiv către proprietari de service-uri auto medii doar printr-o serie de advertoriale. După câteva vizite la aceste service-uri, unde am discutat cu domni care stau toată ziua sub maşini, reparând şi supervizând colegi, i-am explicat clientului că mai sunt necesare şi alte acţiuni ca să se apropie de inimile lor. Oamenii respectivi se informau diferit referitor la produsele achiziţionate şi îşi doreau să discute direct cu reprezentanţi ai companiei, iar opinia piloţilor de curse reprezenta adevăratul reper.

La capătul opus sunt fermierii, care citesc revistele de nişă din scoarţă în scoarţă.

 Care este impactul online-ului în comunicare?

Online-ul e bun, însă depinde ce ai la vânzare. Google Adwords şi Facebook Ads sunt considerate, de unele companii, înlocuitor pentru forţa de vânzare, iar clientul are senzaţia că, imediat ce apare în online, ar trebui să crească semnificativ vânzările. Nu se face o diferenţă între lead-uri de calitate, generate pe site, şi persoane care ajung să iniţieze un proces de cumpărare.

De asemenea, există mirajul audienţelor generate de Google sau Facebook care îţi calculează că pentru un anume buget, o perioadă de timp şi cuvinte cheie, există sute sau mii de potenţiali clienţi.

Să nu uităm că aceeaşi piaţă este împărţită şi cu alţi concurenţi direcţi sau indirecţi. Pe de altă parte, într-o lume în care suntem bombardaţi cu mesaje, se vorbeşte despre necesitatea expunerii aceluiaşi potenţial client de 9 ori la un mesaj, în medii diferite, pe canale diferite, ca el să ia în considerare brand-ul/oferta/produsul/serviciul.

Un alt factor important este acela că anumite servicii/produse se pretează la a fi vândute în online, altele mai puţin. Conform unui studiu realizat de echipa GpeC în anul 2015, companiile care vând cel mai bine în online activează în domenii precum electro IT, fashion, articole pentru copii şi home&deco.

Dar ce faci dacă, de exemplu, clientul este o firmă de avocatură sau o companie care oferă servicii de consultanţă şi aşteaptă să găsească în online aceeaşi dinamică de clienţi pe care o are un magazin online cu produse cosmetice (!?).

 

Marcomm Pills este o şcoală de comunicare alternativă în care predau doar practicieni pentru practicieni.

 

Cursurile acoperă o arie largă de subiecte din comunicarea 360o: marketing, comunicare internă, e-commerce, indoor & outdoor advertising, branding, CSR, blogger relations, digital PR, media buying din domenii cheie: banking, FMCG, pharma, oil&gas, IT&C, HoReCa, turism.

 

Despre cursuri şi traineri: http://marcomm-pills.confidentpr.com/


apărut în Business Woman 75





Statistici trafic - StatCounter.com


X