Vreau sa ma abonez la newsletter

Loja de Business
Cinematografie, nu compromis
Producţia de spoturi publicitare video pentru televiziune sau internet este realizată cu oameni care fac film. Producţia în sine este o latură a producţiei cinematografice, iar unele dintre ele sunt difuzate şi în cinematografe. În producţia unui spot tv se construiesc foarte multe elemente care sunt făcute să dureze puţin. Construim case, construim obiecte decorative, inventăm obiecte futuriste şi toate la finalul proiectului sfârşesc aruncate în depozite sau chiar la groapa de gunoi. Asta pentru că sunt construite doar ca decor şi nu sunt făcute să reziste. De aici se poate crea impresia greşită că se lucrează sub semnul unei perisabilităţi periculoase. Dar îmi place să descopăr în jurul meu tot mai mulţi oameni care împing lucrurile spre argumentul profesionalismului. Asta înseamnă că ştiu să cântărească foarte bine necesarul proiectului fără a subdimensiona materialele sau forţa de muncă, dar şi fără să încarce inutil devizul cu oameni.

Perisabilitatea nu trebuie să ne determine să facem compromis şi trebuie să învăţăm să tratăm fiecare proiect sau specializare cu respect. Am învăţat de-a lungul anilor în realizarea spoturilor pentru clienţi din ţările vestice că aceştia privesc lipsa profesioniştilor specializaţi pe o anumită ramură a producţiei ca pe un semn de slăbiciune.

 

De ani de zile ascult discursul acela cu nevoia de specializare. Nu am crezut în el. Nu cred nici acum 100% în el, ca să fiu sinceră. Sunt foarte sigură că doi oameni foarte bine organizaţi pot face munca a patru. Dar în cinematografia „educată”, cum îmi place mie să o numesc, aşa ceva nu ajută pe nimeni. Da, eu plus câţiva oameni de lângă mine putem fi acei „oameni-orchestră”, dar nu aşa e sănătos. Şi de aici trebuie să învăţăm să acceptăm mai mulţi oameni în proiect, decât să ne încărcăm în mai puţine spinări mai multe sarcini. De aceea în ultimii ani am insistat să avem echipe cât mai bine dimensionate şi să existe acel echilibru între necesitate si realitate. Fiecare dintre noi trebuie să se asigure că nu face compromisuri care ne pun pe toţi într-o lumină negativă.

 

E important să păstrezi un echilibru bine gândit şi proporţionat în privinţa numărului de oameni implicaţi în proiect. Experienţa ne ajută foarte mult în gestionarea unui necesar de oameni şi implicarea unui număr mai mare când situaţia o cere. Numărul de oameni activi într-un proiect ne ajută şi pentru confortul pe care îl resimt străinii când simt că pot discuta pe probleme diferite cu oameni diferiţi. Pentru ei specializarea este foarte importantă.

 

Există şi clienţi care vin din ţări aflate încă în dezvoltare şi unde se poate observa că această specializare nu există. Ierarhia acolo este una piramidală şi cumva cei de jos sunt porta-vocile unor ordine sau întrebări venite de sus. De aceea se produce şi un fenomen cumva mai greu de tolerat: atât cei de sus cât şi cei de jos vin să vorbească cu directorul de producţie pentru cele mai mici probleme. Şi tot în aceste proiecte am observat cel mai adesea lipsa unui număr suficient de oameni sau lipsa de acceptare a unei nevoi reale de oameni până în ultimul moment.

 

E important să înţelegem care este balanţa şi unde trebuie să ne situăm noi dacă vrem să ne căpătăm respectul de profesionişti. Siguranţa este de cele mai multe ori cuvântul care atârnă cel mai greu în balanţa alegerii unui număr mai mare de oameni sau nu. Aşa şi trebuie să fie ca să ne putem numi profesionişti.


apărut în Business Woman 77





Statistici trafic - StatCounter.com


X