Vreau sa ma abonez la newsletter

Loja de Business
Implicarea la locul de muncă
Dacă până acum câţiva ani principala provocare a companiilor era războiul pentru talente, noi provocări sunt aduse de motivarea şi implicarea cât mai profundă a angajaţilor în activitatea desfăşurată la şi în legătură cu locul de muncă.

Ultimul studiu realizat de Gallup în 2016 relevă faptul că în ţările din Europa de Est nivelul de implicare era între 8-22%, deci doar unu din opt angajaţi este dedicat întru totul actualului loc de muncă, aducând contribuţii semnificative organizaţiei în care lucrează, în timp ce 24-27% sunt nefericiţi şi neproductivi, având mai degrabă atitudini negative. Restul de 50-60% sunt pasivi, nepăsători, neimplicaţi.

 

Motivarea şi implicarea angajaţilor la locul de muncă reprezintă un obiectiv greu de atins, în primul rând pentru că nu există metode clare de măsurare a acestora, iar metodele de îmbunătăţire sunt deja depăşite.

Într-o lume modernă a muncii, cu generaţii tinere, angajatorii trebuie să îşi aleagă foarte atent strategiile şi metodele de conducere pe care le vor aplica.

 

Metodele utilizate în mod clasic şi care au funcţionat până acum (mobilitate internaţională, programe de lucru flexibile, inclusiv munca de acasă, dezvoltarea profesională a angajaţilor, recompensarea materială, etc.) sunt deja depăşite iar liderii de succes trebuie să vină cu soluţii şi idei noi, adaptate noii generaţii, revoluţiei tehnologice, digitalizării.

 

Lucrurile care au funcţionat şi încă funcţionează foarte bine cu echipa mea şi pe care le recomand sunt legate în principal de menţinerea unei atmosfere plăcute în birou, a unei atitudini pozitive în majoritatea timpului şi a unui moral ridicat. Liderul rămâne întotdeauna principalul catalizator şi exemplu al echipei, proactivitatea şi atitudinea pozitivă devenind astfel contagioase.

 

Această atmosferă plăcută şi stimulantă, până la urmă, se concretizează prin transmiterea mesajelor pozitive, aprecierea şi recunoaşterea nu doar a reuşitelor ci şi a eforturilor angajaţilor, prin momentele muzicale în clipele de respiro, prin mesajele de încurajare, cadourile din vacanţă, serbarea zilelor de naştere, nominalizarea angajatului lunii, introducerea noilor angajaţi către ceilalţi, transparenţa şi comunicarea rezultatelor, lista culminând cu momentul pauzei de prânz, pe care o transformăm într-un moment de sharing informal, departe de business.

 

Personal, am încercat pe cât posibil să acord atenţia mea totală fiecărui angajat, de fiecare dată când a avut nevoie de asta, am încercat să evit critica, văicăreala, pedepsirea greşelilor sau învinuirile. Transparenţa, înţelegerea rolului şi contribuţiei fiecăruia în echipă, încrederea şi respectul reciproce, promisiunile respectate în ambele direcţii, integrarea fiecăruia în grup şi corectitudinea sunt doar câteva din valorile pe care organizaţiile ar trebui să le promoveze pentru a avea, a menţine şi chiar pentru a ridica atât nivelul implicării angajaţilor lor cât şi mediul plăcut de muncă, deopotrivă pentru angajaţi şi angajatori.

 

În concluzie, implicarea şi motivarea angajaţilor sunt indispensabile şi necesare progresului şi succesului în orice business. Gestionarea corectă a implicării este o mare provocare a managementului contemporan.

 

Pentru a îmbunătăţi nivelul de implicare al angajaţilor, Liderii moderni trebuie să devină din ce în ce mai atenţi la cerinţele acestora şi să fie mai creativi când vine vorba de satisfacerea nevoilor lor esenţiale: nevoia de siguranţă, nevoia de recunoaştere, respectiv nevoia de apartenenţă.


apărut în Business Woman 77





Statistici trafic - StatCounter.com


X