Dialoguri Despre Putere
„Acesta este filmul în care vreau să joc”
I-am făcut o vizită Mihaelei într-o zi în care primăvara tot încerca să deschidă uşa larg şi să intre în sufletele noastre. Stăm de vorbă la un ceai, pe care Mihaela mi l-a pregătit cu mult dichis. În încăpere totul are parfumul acela de nou, de proaspăt vopsit. Agenţia ei este într-o clădire din Bucureştiul interbelic. Îmi place asta. E un mix de nou şi vechi seducător, care te îndeamnă la poveste. Aşa ajungem să vorbim de o casă, o barcă de pescuit, despre o viaţă dusă la mal de mare… Şi aşa intrăm în poveste.

interviu cu Mihaela Raluca Tudor, Antreprenor, Managing Partner TUDOR COMMUNICATION


„Eu sunt un om care nu trăieşte la întâmplare”

 

Antoaneta Banu: Pentru o femeie tânără ca tine, care s-a decis într-o bună zi să renunţe la stabilitatea unui job şi să se urce în barca antreprenoriatului românesc, cum sunt apele în care pluteşti?

Mihaela Tudor: Eu cred că lumea antreprenoriatului în România este foarte ofertantă. Dar trebuie să dai dovadă de anduranţă. Profesia mea de jurnalist de teren m-a format într-un anumit fel, mi-a creat nişte abilităţi. Reporterul de teren trebuie să se descurce în orice situaţie, or pe mine m-a pregătit pentru viaţă. Trăieşti atât de mult şi de intens. Cunoşti tipologii multiple de oameni. Şi, mai ales, înveţi să lupţi cu acel „nu se poate”.

 

Antoaneta Banu: Dar acest „antrenament” fie se transformă într-o pasiune din care nu vrei să ieşi, fie te duce într-un soi de enclavă a profesiei la limita cu blazarea.

Mihaela Tudor: Eu sunt un om care nu trăieşte la întâmplare. Eu îmi fac planuri, întotdeauna pe termen lung. Sunt mai mult o pragmatică şi mai puţin o vizionară. Îmi evaluez foarte bine şansele şi nu renunţ să-mi pun în aplicare planul meu.

 

Antoaneta Banu: Decizia ta, de a părăsi un job unde aveai recunoaştere şi apreciere şi de a trece la antreprenoriat pare să nu aibă legătură cu strategia de care vorbeai. Adică ai închis ochii şi ai traversat strada?

Mihaela Tudor: Sincer, cred că atunci am fost într-un punct al vieţii mele în care nu aveam niciun plan. Dar mi l-am asumat. Am simţit că trebuie să o pornesc de la capăt, într-o altă direcţie şi să învăţ să-mi fac altfel de planuri. Până atunci mă concentrasem pe dezvoltarea în profesia de jurnalist. Am iubit această profesie pentru şansa pe care o oferă de a construi şi de a spune o poveste.

 

Antoaneta Banu: Recunosc că este o profesie cu o mare forţă de seducţie. Trebuie să te păstrezi lucid, căci ştie să te transforme în „victimă”. Dar, conform studiilor, cei mai mulţi îşi doresc să deţină business-ul lor pentru a fi propriul şef. Tu spui că ţi-ai dorit libertatea. Ai găsit-o în antreprenoriat?

Mihaela Tudor: Dacă mă gândesc bine, cred că nu am avut niciodată libertatea profesională pe care mi-am dorit-o. Eu nu am picat în rutina profesională. Am fost genul de jurnalist care mereu îşi găsea o provocare într-un nou subiect. Aşa am ajuns reporter de investigaţii. Dar am analizat care era trendul-ul spre care se îndrepta presa. Şi nu mi se potrivea. Aşa că trebuia să „provoc” schimbarea

 

Antoaneta Banu: Iar reportajele de investigaţii erau fie fata săracă a presei, fie căpătau alte sensuri. Şi, sincer, la un moment dat, această meserie are o limitare.

Mihaela Tudor: Ei, abia când am ajuns în PR am înţeles această limitare pe care o are profesia de jurnalist. Revenind la epoca de „reporterie”, munceam atât de mult şi nu mă mai regăseam în planurile mele. Trend-ul comercial era clar, iar eu doream să fac lucrurile cu profunzime.

 

„Am început să mă gândesc că antreprenoriatul este o posibilă cale pentru mine”

 

Antoaneta Banu: Şi cum a fost dimineaţa în care te-ai trezit şi ai decis că a venit momentul schimbării?

Mihaela Tudor: Fusese o zi foarte complicată la muncă. Seara, am ajuns acasă şi i-am spus soţului meu că vreau să ies din presă. A fost un şoc pentru el şi chiar a încercat cu o armată de argumente să mă determine să renunţ la decizia mea. Doar că eu eram aşa de obosită, că mă uitam în oglindă şi nu mă recunoşteam.

 

Antoaneta Banu: E clar că presa nu îţi mai oferea provocarea de care tu aveai nevoie. Dar sunt convinsă că soţul tău este cel care te-a pus în competiţie pe tine cu tine însăţi. E corect?

Mihaela Tudor: Perfect adevărat! Este unul dintre multele motive pentru care-l iubesc atât de mult pe soţul meu. M-a determinat continuu, să fiu mai bună. Când cineva drag îmi spune că nu pot face un lucru, atunci eu mă ambiţionez şi mai mult să demonstrez că eu pot.

 

Antoaneta Banu: Drumul către construcţiile mari, ade- vărate este întortocheat. Iar poteca ta, te-a dus din presă, spre un job într-o instituţie publică, apoi spre un alt job într-o multinaţională. Şi Tudor Communication cum a apărut?

Mihaela Tudor: Au fost două joburi, ambele în PR. Am descoperit cât de mult îmi place acest domeniu. Dar ajungând în multinaţională, mi-am dat seama că am abilităţi pentru business. Acolo am acumulat foarte multe cunoştinţe, începând cu PR-ul, apoi am descoperit provocările din vânzări şi marketing. Descopeream lumea reală. Am început să mă gândesc că antreprenoriatul este o posibilă cale pentru mine. Era ceea ce îmi lipsea: o provocare continuă.

 

Antoaneta Banu: Înţeleg că te bucurai de foarte multă apreciere în cele două joburi care au urmat ieşirii din presă. Erai motivată din toate punctele de vedere. Şi totuşi, ce a dus la plecarea ta?

Mihaela Tudor: Am simţit că nu pot realiza lucruri care să dureze, că viziunea pe care o am într-un proiect nu are şanse să fie implementată. Şi astfel tot mai mult se contura în mintea şi sufletul meu, posibilitatea deschiderii unui business pentru a avea libertatea de a construi aşa cum cred eu că trebuie.

 

„Poţi să faci performanţă şi în România”

 

Antoaneta Banu: Ok. Aveai provocări. Dar teamă nu ţi-a fost deloc?

Mihaela Tudor: Ba da. În secunda doi, după ce mi-a încolţit în minte ideea antreprenoriatului. Soţul meu fiind şi el antreprenor, dar în altă zonă profesională, a încercat să-mi facă un „reportaj” dur, la rece, despre ce înseamnă a fi antreprenor în România.

 

Antoaneta Banu: Agenţiile de PR au explodat, pur şi simplu, în România. Mari, mici, branduri sau nu, toată lumea face PR. Cum faci diferenţa cu Tudor Communication în acest peisaj?

Mihaela Tudor: Acest business a pornit de pe laptopul de acasă. Am stat de vorbă eu cu mine însămi şi m-am întrebat cum fac eu diferenţa în această piaţă atât de aglomerată pe acest domeniu. La doar patru ani de atunci, agenţia pe care o conduc a fost nominalizată la PR AWARD, cele mai prestigioase premii din domeniu.

 

Antoaneta Banu: În România, toată lumea crede că se pricepe la PR şi Comunicare.

Mihaela Tudor: Eu am ales să fac diferenţa prin contentul valoros pe care să-l creez despre clientul meu şi pe care să-l ofer jurnaliştilor. Nu sunt adepta poveştilor goale de conţinut, dar împachetate în poleială strălucitoare, care să şocheze, să creeze efectul de wow, doar pentru a vinde. Eu identific care sunt nevoile clientului şi aşteptările publicului, ca să ştiu ce livrez. Dar atenţie, informaţia pe care o ofer este împachetată jurnalistic. Întotdeauna livrez povestea care să intereseze atât presa, cât si publicul ţintă al clientului meu, fără a comunica agresiv. Asta înseamnă jurnalismul de brand. Iar prin acest concept am crescut afaceri, prin intermediul notorietăţii şi credibilităţii obţinute pentru companii.

 

Antoaneta Banu: Şi care este feedbackul la acest tip de comunicare?

Mihaela Tudor: Un business este făcut de şi pentru oameni. Eu aduc împreună informaţia care contează pe care o livrez oamenilor care au nevoie de ea. Aşa am reuşit să dezvolt şi să poziţionez corect pe piaţă, câteva branduri. Timp de patru ani, Tudor Communication s-a dezvoltat organic, pe baza acestor idei. Şi în timp mi-a devenit foarte clar că acesta este filmul în care vreau să joc.

 

Antoaneta Banu: Doar că pentru acest format e nevoie şi de o echipă specială, care să se integreze în acest model de abordare. Cum a fost?

Mihaela Tudor: În primul an am pornit de la un singur angajat. În timp, am creat o echipă profesionistă şi frumoasă, la propriu. Sunt oameni valoroşi pe care i-am adus din presă. Împreună împărtăşim aceeaşi viziune despre Comunicare. Şi eu cred că acest aspect este esenţial pentru a avea succes pe o piaţă concurenţială.

 

Antoaneta Banu: Dar cum reacţionează clientul la acest format de comunicare?

Mihaela Tudor: Clientul nostru înţelege valoarea acestui mod de comunicare, a puterii informaţiei relevante. Îşi asumă că şi în afaceri este vorba despre oameni şi că trebuie să iasă în faţă pentru construirea unui brand personal şi a unui business puternic. Nu vede în publicitate cea mai bună soluţie şi îşi doreşte o creştere treptată şi temeinică.

 

Antoaneta Banu: Oamenii vor totul acum, repede. Se tem că timpul nu lucrează pentru ei. Încerci să schimbi acest tip de mentalitate?

Mihaela Tudor: Asta îmi doresc foarte mult. Clienţii noştri, chiar şi cei mai rezervaţi, văd rezultate la fiecare treaptă urcată. Asta îi încurajează să meargă mai departe.

 

Antoaneta Banu: De ce ai ales să rămâi în România?

Mihaela Tudor: A existat intenţia de a pleca să studiez în afară. Dar nu mi-am dorit niciodată să îmi construiesc profesia dincolo de graniţe. Eu cred că România este locul unde chiar poţi să transformi imposibilul în posibil. Sigur că antreprenoriatul în România nu este deloc uşor. Am plecat de la un birou şi un laptop în propriul apartament, iar azi am ajuns la un business de 200.000 de euro ca cifră de afaceri. Mi-am păstrat sistemul meu de valori şi principii, chiar dacă provocările au fost uriaşe. Nu îmi strig patriotismul în gura mare, dar prin tot ceea ce fac mă identific cu spiritul acestei ţări. Poţi să faci performanţă şi în România.

 

 

Mihaela Raluca Tudor

scurtă prezentare

 

Mihaela lucrează cu ambasade, companii româneşti, multinaţionale, ONG-uri, proiecte culturale şi sportive. De profesie jurnalist TV, Mihaela s-a remarcat ca reporter de investigaţie la posturile tv Antena 1 şi Antena 3. A ieşit din lumea presei după 7 ani de activitate, preluând zona de PR pentru preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) şi, ulterior, pentru o companie multinaţională. În urmă cu patru ani a lansat propria agenţie de PR& Brand Journalism, TUDOR COMMUNICATION, care a construit branduri şi a contribuit la creşterea cifrei de afaceri a clienţilor prin jurnalism de brand, o nişă de promovare foarte populară în SUA. An de an, şi-a mărit echipa şi cifra de afaceri şi conduce azi un business care va avea anul acesta o cifră de afaceri estimativă de 200 de mii euro.

Printre rezultatele notabile, obţinute împreună cu echipa sa, amintim:

-       Campania „Renaşterea sportului nobil”, având ca punct culminant Balcaniada de Sărituri peste Obstacole, cel mai important eveniment sportiv internaţional organizat în România în anul 2016, nominalizată la PR AWARD

-       Proiectul cultural „Parsifal la Ateneu”, considerat „cel mai important eveniment cultural muzical al anului”, transformat în Fenomenul Parsifal.

Doar într-un an şi jumătate a crescut cifra de afaceri a unui client cu activitate în domeniul medical de la 200.000 la 1.200.000 de euro. A salvat un producător românesc de încălţăminte de la faliment.

În plus, Mihaela a reuşit chiar să crească cifra de afaceri a business-ului cu 30% în primele trei luni. Astăzi, Mihaela Raluca Tudor face parte din trei prestigioase grupuri de business: Netherlands Romanian Chamber of Commerce (membru), Business Networking International (preşedinte FOCUS BNI), Business Women Forum Romania (membru).Ţine periodic seminarii în comunicare. Povestea sa de afaceri a fost publicată într-o carte coordonată de Andreea Paul – Forţa economică a femeilor.

 

by Antoaneta Banu

 

Specialist Comunicare Community Activator

Director Conferinţe & Guest Writer BUSINESS WOMAN Magazine

antoanetabanu@gmail.com

antoaneta.banu@businesswoman.ro

https://web.facebook.com/AntoanetaEtaBanu

https://www.facebook.com/Dialoguri.Putere



apărut în Business Woman 77




parerea ta
 
comentariu
numele si prenumele*
email*
 


Statistici trafic - StatCounter.com


X