Acest site utilizează cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si anunturile, pentru a oferi functii de retele sociale si pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de retele sociale, de publicitate si de analize informatii cu privire la modul in care folositi site-ul nostru. Acestia le pot combina cu alte informatii oferite de dvs. sau culese in urma folosirii serviciilor lor.

Afisare ❯
Ok


Necesare(1) ➧
Preferinte(0)➧
Statistici(2) ➧
Marketing(1) ➧
Neclasificate(0) ➧

Cookie-urile necesare ajuta la a face un site utilizabil prin activarea functiilor de baza, precum navigarea in pagina si accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate functiona corespunzator fara aceste cookie-uri.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
_userCookiesbusinesswoman.ro Stocheaza consimtamantul utilizatorilor referitor la utilizarea modulelor cookie pentru domeniul businesswoman.ro 1 anHTTP

Cookie-urile de preferinta permit unui site sa isi aminteasca informatii care se modifica dupa modul in care se comporta sau arata site-ul, precum limba dvs. preferata sau regiunea in care va aflati.
Noi nu utilizăm cookie-uri de acest tip

Cookie-urile pentru statistica ii ajuta pe proprietarii unui site sa inteleaga modul in care vizitatorii interactioneaza cu site-ul prin colectarea si raportarea informatiilor in mod anonim.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
_gabusinesswoman.ro Inregistreaza un identificator unic care este folosit pentru a genera date statistice legate de modul in care utilizatorii folosesc site-ul. 2 aniHTTP
_gidbusinesswoman.ro Inregistreaza un identificator unic care este folosit pentru a genera date statistice legate de modul in care utilizatorii folosesc site-ul. SessionHTTP

Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmari pe utilizatori de la un site la altul. Intentia este de a afisa anunturi relevante si antrenante pentru utilizatorii individuali, asadar ele sunt mai valoroase pentru agentiile de puiblicitate si partile terte care se ocupa de publicitate.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
collectgoogle-analytics.com Este utilizat pentru a transmite date despre dispozitivul si comportamentul utilizatorului catre Google Analytics. Sessionpixel

Cookie-urile neclasificate sunt cookie-uri in curs de clasificare, impreuna cu furnizorii de cookie-uri individuale
Noi nu utilizăm cookie-uri de acest tip

Loja de Business
 Seriozitatea în mediul de afaceri, veriga de bază a unui mediu de business sănătos 
 Mediul de afaceri actual prezintă o varietate extrem de mare a tipologiei jucătorilor pe diferite pieţe. Între aceşti jucători se creează în permanenţă relaţii de colaborare de diverse tipuri, relaţii reglementate prin contracte şi nu numai. Despre importanţa acestora în societatea actuală am avut deja ocazia să discut. Acum mi se pare interesant să ne aplecăm asupra unui alt aspect, şi anume cel al seriozităţii şi bunei-credinţe în mediul de afaceri. Din perspectivă juridică, observ că, deşi în general contractele ce au stat la baza unor relaţii contractuale sunt detaliate, negociate şi corect întocmite, pe parcursul unor colaborări, între parteneri apar de multe ori divergenţe născute din modul în care sunt sau nu executate obligaţiile asumate. În asemenea condiții, se întâmplă chiar ca interpretarea, pe care fiecare parte contractantă o dă clauzelor iniţial negociate şi acceptate, să fie mult diferită de cea propusă la întocmirea contractului. Întrebarea firească este de ce se ajunge la asemenea situaţii din care, până la urmă, nimeni nu are de câştigat.

 Unul dintre aspectele care intervin în această problemă ar putea fi comunicarea incorectă, incompletă sau ambiguă. Acest fenomen poate fi observat şi în anumite contracte prin formularea unor fraze extrem de lungi şi de complicate, în care cititorul riscă să se piardă, o prea mare tehnicitate în redactare, dar şi în acordurile verbale, în cadrul cărora una din părţi se focalizează, de exemplu, doar pe aspectele care o interesează în mod deosebit şi neglijează (voit sau nu) restul termenilor discutaţi. Această comunicare defectuoasă ar putea fi privită ca un factor intern, subiectiv. Un alt element de acelaşi tip ar fi şi jocul de putere care uneori intervine între părţile contractante, orgoliile care dictează acţiuni inutile sau chiar dăunătoare bunelor relaţii între părţi.

O altă categorie de factori sunt cei externi, care la rândul lor au diverse izvoare: asistăm la schimbări de legislaţie ce pot antrena dificultăţi sau chiar imposibilitatea de a respecta parţial sau integral obligaţiile contractuale. De asemenea, într-o relaţie complexă în care sunt implicaţi mai mulţi parteneri, nerespectarea obligaţiilor de către unul din parteneri poate duce la un blocaj al circuitului financiar, deci la o nerespectare „în lanţ”.

În momentul în care unul dintre partenerii contractuali se consideră prejudiciat, de multe ori, acesta ia măsuri „extreme”, recurgând chiar la executarea unor garanţii, atunci când au fost constituite (instrumente de plată emise în alb, contracte de fidejusiune - contract prin care o persoană, fidejusor, se angajează în faţa creditorului să execute obligaţia debitorului în cazul în care acesta nu ar executa-o el însuşi în termen). Dacă se constată că garanţiile nu sunt suficiente sau consistente, deoarece emitenţii garanţiilor nu sunt solvabili, partenerul prejudiciat nu va obţine realizarea drepturilor consacrate de contract. Astfel, părţile ajung să apeleze la forţa coercitivă a statului pentru executarea obligaţiilor asumate, solicitând instanţelor judecătoreşti ori tribunalelor arbitrale soluţionarea litigiilor. Litigiile presupun însă avansarea unor sume de bani de către reclamant, constând în taxe de timbru, onorarii avocaţiale, onorarii pentru expertize, iar procedurile judiciare implică termene de soluţionare lungi, astfel încât la finalul tuturor procedurilor, într-o ipoteză optimistă, reclamantul reuşeşte cu greu să obţină integral prestaţia la care partenerii săi contractuali s-au angajat. Există evident şi numeroase situaţii în care reclamantul poate realiza o pierdere în patrimoniul său pe care, cu toate că a obținut o soluţionare favorabilă a solicitărilor sale adresate instanţei, să nu o poată acoperi, deoarece hotărârea judecătorească nu mai poate fi pusă în aplicare din diverse motive, printre acestea numărându-se şi falimentul.

Din analiza acestor fenomene, am dedus că seriozitatea rămâne cea mai importantă garanţie pentru executarea obligaţiilor asumate. Dialogul între parteneri şi disponibilitatea pe care şi-au arătat-o la începutul relaţiei contractuale asigură, de cele mai multe ori, ieşirea din impasurile ce pot interveni pe parcurs, cu costuri reduse şi în termene eficiente. În acest sens, foarte importantă este educarea continuă a managerilor, astfel încât profesionalismul să domine mediul de afaceri, asigurând, în acest fel, atât realizarea scopurilor echipei pe care o conduc, cât şi pe cele ale echipelor cu care interacţionează.

Cum poate fi făcută această educare?
Există în momentul de faţă numeroase cursuri de dezvoltare personală, de dezvoltare în afaceri, avem posibilitatea practic nelimitată de a ne informa asupra oricărui domeniu care ne interesează. Putem afla cum s-au născut şi au crescut afaceri pe care le luăm, poate, ca model... Ţine de fiecare dintre noi să găsim forma care ni se potriveşte cel mai bine pentru a ne autoeduca, autoeducarea trebuind să fie continuă şi permanentă. Evident, în afaceri totul trebuie să pornească de la singurul obiectiv pentru care ne lansăm în diverse activităţi, şi anume obţinerea de profit. Bineînțeles că trebuie să urmărim câteva principii de bază cum ar fi onestitatea, buna-credinţă şi profesionalismul. Asta nu înseamnă însă că toţi partenerii folosesc mijloace care sunt bune, corecte şi morale pentru a-şi atinge ţelul. Mai ales că, în multe situaţii, după cum am arătat mai sus, dintr-un parteneriat care se voia win-win, se ajunge la o relaţie lose-lose, în care ambele părţi pierd timp, energie, bani, alte oportunităţi.
Prin urmare, ceea ce am constatat din experienţa acumulată este că buna-credinţă reprezintă fundamentul cel mai preţios al realizării şi continuării unei relaţii contractuale de succes, îndemnând pe toţi cei care se doresc antreprenori să dea dovadă de onestitate pentru a susţine şi a contribui la un mediu de business sănătos.
 
Articol apărut în Business Woman 76, februarie 2017 




   politica de confidentialitate   politica cookie
X