Acest site utilizează cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si anunturile, pentru a oferi functii de retele sociale si pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de retele sociale, de publicitate si de analize informatii cu privire la modul in care folositi site-ul nostru. Acestia le pot combina cu alte informatii oferite de dvs. sau culese in urma folosirii serviciilor lor.

Afisare ❯
Ok


Necesare(1) ➧
Preferinte(0)➧
Statistici(2) ➧
Marketing(1) ➧
Neclasificate(0) ➧

Cookie-urile necesare ajuta la a face un site utilizabil prin activarea functiilor de baza, precum navigarea in pagina si accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate functiona corespunzator fara aceste cookie-uri.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
_userCookiesbusinesswoman.ro Stocheaza consimtamantul utilizatorilor referitor la utilizarea modulelor cookie pentru domeniul businesswoman.ro 1 anHTTP

Cookie-urile de preferinta permit unui site sa isi aminteasca informatii care se modifica dupa modul in care se comporta sau arata site-ul, precum limba dvs. preferata sau regiunea in care va aflati.
Noi nu utilizăm cookie-uri de acest tip

Cookie-urile pentru statistica ii ajuta pe proprietarii unui site sa inteleaga modul in care vizitatorii interactioneaza cu site-ul prin colectarea si raportarea informatiilor in mod anonim.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
_gabusinesswoman.ro Inregistreaza un identificator unic care este folosit pentru a genera date statistice legate de modul in care utilizatorii folosesc site-ul. 2 aniHTTP
_gidbusinesswoman.ro Inregistreaza un identificator unic care este folosit pentru a genera date statistice legate de modul in care utilizatorii folosesc site-ul. SessionHTTP

Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmari pe utilizatori de la un site la altul. Intentia este de a afisa anunturi relevante si antrenante pentru utilizatorii individuali, asadar ele sunt mai valoroase pentru agentiile de puiblicitate si partile terte care se ocupa de publicitate.
DenumireFurnizorScopExpirareTip
collectgoogle-analytics.com Este utilizat pentru a transmite date despre dispozitivul si comportamentul utilizatorului catre Google Analytics. Sessionpixel

Cookie-urile neclasificate sunt cookie-uri in curs de clasificare, impreuna cu furnizorii de cookie-uri individuale
Noi nu utilizăm cookie-uri de acest tip

Loja de Business
Lecţii pozitive din „lupta” cu un şef dificil 
Este ultimul lucru pe care şi l-ar dori cineva la locul de muncă: un şef irascibil, care nu inspiră încredere, dornic de a avea control absolut, atotştiutor şi amator de intrigi.   Din păcate, însă, este foarte greu ca, pe parcursul carierei, un angajat să nu se întâlnească măcar o dată cu un astfel de personaj. O confruntare cu acest tip de şef nu este uşoară, dar este absolut necesară atunci când micile neînţelegeri afectează activitatea departamentului sau chiar starea psihică a unui angajat. În cei aproape 25 ani de experienţă am întâlnit diferite situaţii şi am fost chiar şi în poziţia de a modera comunicarea dintre unii manageri şi subordonaţii lor. Atunci când au nevoie de suport, în cazuri de acest fel, angajaţii pot apela cu încredere la managerul de resurse umane, pentru a găsi cea mai bună soluţie.

 Într-o lume ideală, cu toţii am avea superiori fantastici, cu un caracter impecabil, care ne-ar ajuta să ne dezvoltăm şi ne-ar face să ne simţim valoroşi. Într-o lume reală, însă, este important să ştim să selectăm părţile pozitive din orice situaţie şi să facem tot ce ne stă în putere să ducem sarcinile de serviciu la bun sfârşit.
Nu există o definiţie a şefului dificil sau “toxic”, dar cei mai mulţi angajaţi sunt de acord că este greu de lucrat cu un superior care minte, promite mai mult decât poate susţine cu fapte, face micromanagement şi nu ascultă şi punctul de vedere al angajatului. Dacă aveţi un şef care se răzgândeşte frecvent, nu recunoaşte atunci când nu a avut dreptate şi se grăbeşte să aducă acuzaţii în cazul unor greşeli, în loc să analizeze faptele, este clar că veţi avea de luptat pentru buna desfăşurare a lucrurilor. Cu atât mai complicat atunci când şeful are o listă de angajaţi preferaţi pe care îi protejează pentru că îi fac diferite favoruri şi îl ţin “la curent” cu zvonuri şi bârfe.

Nu luaţi lucrurile în nume personal. Este una dintre cele mai importante lecţii de reţinut la serviciu, în general. Exprimată într-un anume mod, critica poate fi constructivă, dar cel mai adesea efectele sunt contrare. Dacă un angajat reuşeşte să se detaşeze şi să nu ia lucrurile ca ofense în nume personal, poate să-şi stăpânească mai bine emoţiile şi să extragă elementele pozitive din toate experienţele. Este în regulă să exprimaţi o opinie diferită. Doar pentru că cineva este investit cu mai multă autoritate, nu înseamnă că le ştie pe toate. În cazul în care consideraţi că este ceva greşit, este bine să vă exprimaţi, să încercaţi să evitaţi perpetuarea respectivei erori. Trebuie să aveţi întotdeauna în vedere că opiniile dumneavoastră trebuie să fie pertinente şi susţinute cu argumente concrete. Exprimaţi-vă deschis aşteptările.

Atunci când vă doriţi dezvoltarea profesională şi consideraţi că meritaţi mai mult, nu aşteptaţi întotdeauna de la şef să facă primul pas. Este de dorit să aveţi o discuţie deschisă cu şeful sau coordonatorul direct, în care să prezentaţi deschis care sunt aşteptările dumneavoastră şi argumentaţi punctele de vedere exprimate.

  Recomandări:

  • Efectuaţi o analiză sinceră, asupra propriei activităţi. Este ceva din ce aţi făcut, care a determinat şeful să aibă o anumită atitudine în ceea ce vă priveşte?
  • Vorbiţi cu şeful. Iniţiaţi o discuţie constructivă, în care să-i spuneţi ce aşteptări aveţi de la el – direcţie, feedback, suport. A-i spune că este ”un şef rău” ar fi contraproductiv şi nu va aduce rezultate pozitive.
  • Întrebaţi-l cum puteţi să-l ajutaţi să atingă obiectivele departamentului.
  • Adresaţi-vă colegilor de la Departamentul Resurse Umane, pentru consultări în vederea soluţionării divergenţelor, dacă tentativele personale nu au avut rezultate. Probabil că efectele nu vor fi vizibile imediat, aşa că trebuie să lăsaţi timpul să treacă pentru a merge la paşii următori.
  • Adresaţi-vă superiorului şefului. Explicaţi situaţia şi oferiţi-i şansa să ia măsuri.

Dacă paşii anteriori nu au avut efectul aşteptat, puteţi considera un eventual transfer într-un alt departament.

 Articol apărut în Business Woman 76, februarie 2017 




   politica de confidentialitate   politica cookie
X