Proprietate Intelectuala
 Cum să-ţi protejezi afacerea şi ideile de afaceri | MARCA ÎNREGISTRATĂ ® 
 Cu siguranţă aţi auzit deseori vorbindu-se despre noţiunea de „proprietate intelectuală”, mai ales având în vedere mediul de afaceri înconjurător, dezvoltarea concurenţei şi principiile comerciale de largă aplicabilitate. Însă răspunsurile la întrebări de genul: „Ce reprezintă de fapt proprietatea intelectuală?

”, „Cum mă poate apăra un drept de proprietate intelectuală recunoscut?

”, „Ce beneficii am în calitate de titular de drepturi?

”, „La ce riscuri supun compania dacă nu am afacerea protejată?

” sunt poate mai puţin înţelese sau explicate în mod concret, de către sursele de informaţie înconjurătoare. De aceea ne-am propus să explicăm pe înţelesul tuturor care sunt de fapt elementele de bază pe care orice persoană fizică sau entitate juridică ar fi oportun să le cunoască despre acest domeniu. O informaţie corectă este vitală pentru a înţelege noţiunile şi pentru a stabili astfel o adevărată strategie de proprietate intelectuală, care poate preîntâmpina o serie de probleme apărute în mod curent în activitatea comercială.

 Care sunt beneficiile mărcii înregistrate pentru o afacere?

De ce să înregistrăm şi să protejăm o marcă, dacă avem o afacere?

 Sunt nenumărate avantajele comerciale şi economice ale unei mărci înregistrate, însă vom prezenta succint în continuare câteva dintre acestea.
În primul rând, este esenţial pentru mediul de afaceri să aibă drept de proprietate recunoscut oficial de către statul român pentru ceea ce a creat un întreprinzător. Certificatul de înregistrare al mărcii este un act (fizic) de proprietate asupra afacerii dumneavoastră, care vă certifică drepturile pe care le dețineți în calitate de titular, în exclusivitate pentru întreg teritoriul României pentru mărcile naţionale protejate la OSIM. Este apoi absolut necesar să vă protejaţi de furtul concurenţei din piaţa în care activaţi.

De cele mai multe ori, concurenţa pur şi simplu se „inspiră” din afacerea dumneavoastră sau vrea să crească la umbra succesului obţinut cu mult efort şi să vă creeze prejudicii grave şi implicit pierderea clienţilor, în detrimentul profitului.

De asemenea, orice întreprinzător are nevoie să se apere eficient, cu mijloace legale concrete, în situaţia în care un terţ invocă diferite drepturi anterioare asupra denumirii afacerii sale: de exemplu, sunteţi notificat de către un terţ care vă interzice utilizarea denumirii sub care afacerea vă este cunoscută, pentru motivul că îi încălcaţi anumite drepturi pretins deţinute, cum ar fi o denumire similară, iar dumneavoastră produceţi în fapt un risc de asociere şi de confuzie cu marca sa. Cum vă veţi apăra? Ce elemente veţi aduce în sprijinul afirmaţiilor dumneavoastră?

 Dacă aveţi marcă înregistrată, puteţi oricând să invocaţi dreptul anterior şi protecţia oferită de legiuitorul român, iar terţul nu va avea succes în demersurile iniţiate. În calitate de titular de drepturi de marcă înregistrată, puteţi oricând pe durata protecţiei să interziceţi terţilor utilizarea unor denumiri identice sau similare cu marca dumneavoastră. Ce rezultat are acest demers?

În fapt, vă asigură distinctivitatea necesară pentru a fi cu uşurinţă identificat de către clienţi. Dacă vă diferenţiaţi produsele şi serviciile de cele ale concurenţilor şi vă protejaţi drepturile asupra acestor elemente de distinctivitate, veţi reuşi în termen rezonabil să realizaţi o creştere a vânzărilor şi o majorare a profitului afacerii. Suntem încă într-o perioadă de criză, în care orice cost suplimentar contează, iar investiția financiară în „marca înregistrată” este foarte mică raportat la perioada de 10 ani de protecţie, în care nu mai sunt alte costuri, dar toate beneficiile sunt active. De asemenea, incomparabil mai mici faţă de situaţia în care, după ce aţi investit în afacere, aţi putea fi pus în situaţia de a nu vă putea apăra în mod legal în faţa concurenţilor dumneavoastră, cu costuri mult mai mari (avocaţi, procese, notificări, plângeri penale), chiar în această perioadă de criză.
Mai mult, a nu avea o marcă înregistrată, în condiţiile pieţei actuale, echivalează cu a nu prezenta suficiente garanţii asupra calităţii şi seriozităţii produselor sau serviciilor afacerii respective. De multe ori, partenerii sunt din afara României, unde absolut toate activele de proprietate intelectuală se înregistrează, iar aceşti parteneri cunosc foarte bine, dar mai ales apreciază un partener care este titular de drepturi asupra respectivei afaceri, întrucât reprezintă indirect respectul şi preţuirea pe care proprietarul le manifestă pentru propria afacere.

Totodată, marca înregistrată este un activ valoros în cazul unor francize, cesiuni sau vânzări de afacere, oferind un element suplimentar în negocierea cu terţii interesaţi. Nu în ultimul rând, oricine va vedea semnul mărcii înregistrate şi protejate (semnul R în cerculeţ) va şti că sunteţi un partener serios şi demn de încredere, iar pentru cei care ar dori să se „inspire” din afacerea dumneavoastră este un avertisment clar privind dreptul de proprietate recunoscut şi protejat de legea română, care vă oferă mijloacele legale necesare pentru a vă apăra drepturile şi interesele legitime.


 KEYGROUP este primul grup din România specializat în proprietate intelectuală şi dreptul afacerilor, o echipă dinamică şi complexă, formată din avocaţi, consilieri în proprietate intelectuală, mediatori, experţi economişti şi suport tehnic conex (arhitecţi, ingineri, evaluatori, specialişti IT, graficieni etc.). Ne recomandă experienţa a sute de proiecte finalizate cu succes!

apărut în Business Woman 76





Statistici trafic - StatCounter.com


X